Z w/w modelami Ci nie pomogę ale dla CFM 56-5A jest to 1265'C.
Z w/w modelami Ci nie pomogę ale dla CFM 56-5A jest to 1265'C.
Wie, ale dokladnej liczy z oczywistych wzgledow Cie nie poda. Ktora turbina ? HPT ? LPT ? Jezeli LPT to zajrzyj to type certificate data sheet, masz tam przeciez podane max EGT dla kazdego ratingu.
Temperatura gazu / metalu ? W jakich warunkach (T ambient) ? W jakim punkcie misji ? Silnik new / deteriorated ?
Generalnie jest to znacznie wiecej niz podane wyzej (co dla -5A tez sie nie zgadza).
KZ
Zerknij na poniższe PDFy i wyszukaj w nich frazę 'turbine inlet temperature'.
W pierwszym znajdziesz dokładnie tę wartość, której szukasz, dla silników CFM 56-5A montowanych w A320 LH.
W drugim jest bardzo fajny wykres, pokazujący jak ten parametr się zwiększał wraz z ewolucją silników - a w poszukiwaniu efektywności będzie się zwiększał dalej jak tylko nowe materiały i metody chłodzenia pozwolą.
Lufthansa
NASA
Wez tylko pod uwage ze T41 w silniku nie jest zaden sposob mierzone (cywilnych przynajmniej), mierzone jest T48/T49 czyli EGT. Ta wartosc to z czapy podana konserwatywna wartosc ktora dla uzytkownika nie ma absolutnie zadnego znaczenia a temperatura na wlocie silnie zalezy od wielu parametrow cyklu (jak wspomnialem - T ambient, zuzycia silnika, itd) . Maksymalna wartosc dla CFMa jest dosc wyraznie powyzej tego co jest w tym manualu dla Lufthansy a wiem o tym bo sprawdzilem w materialach ktore dla linii lotniczych (ani publiki) po prostu nie sa dostepne.
Nikt tez dokladnej wartosci T41 publicznie nie poda bo dosc wyraznie pokazuje to cykl silnika i technologie w nim uzyta ktora zwykle sie chroni przed wscibskimi.
KZ
Dużo więcej. W latach 80tych chwalono się temperaturami rzędu 1650K za komorą spalania (na wejściu do turbiny). Potem przyszła generacja CF6, a potem kolejna. Osobiście obstawiam, że to wartość pomiędzy 1800 a 2000K, ale równie dobrze może już być powyżej 2k. Ale nikt Ci oficjalnie nie poda, w sieci też oczywiście tajne przez poufne, bo to mówi wiele (wszystko?) o sprawności i parametrach typu SFC/TSFC.
Pozdrawiam, Adam
Zakładki