Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Awatar pizzabhoy

    Dołączył
    May 2013
    Mieszka w
    Kołobrzeg

    Domyślnie Temperatura przed turbiną CFM56-7B27


    Polecamy

    Hej,

    wie ktoś jaka jest maksymalna temperatura przed turbiną w silniku CFM56-7B27 ew. 7B26?

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Z w/w modelami Ci nie pomogę ale dla CFM 56-5A jest to 1265'C.

  3. #3
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pizzabhoy Zobacz posta
    Hej,

    wie ktoś jaka jest maksymalna temperatura przed turbiną w silniku CFM56-7B27 ew. 7B26?
    Wie, ale dokladnej liczy z oczywistych wzgledow Cie nie poda. Ktora turbina ? HPT ? LPT ? Jezeli LPT to zajrzyj to type certificate data sheet, masz tam przeciez podane max EGT dla kazdego ratingu.
    Temperatura gazu / metalu ? W jakich warunkach (T ambient) ? W jakim punkcie misji ? Silnik new / deteriorated ?
    Generalnie jest to znacznie wiecej niz podane wyzej (co dla -5A tez sie nie zgadza).
    KZ

  4. #4
    Awatar pizzabhoy

    Dołączył
    May 2013
    Mieszka w
    Kołobrzeg

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Wie, ale dokladnej liczy z oczywistych wzgledow Cie nie poda. Ktora turbina ? HPT ? LPT ? Jezeli LPT to zajrzyj to type certificate data sheet, masz tam przeciez podane max EGT dla kazdego ratingu.
    Temperatura gazu / metalu ? W jakich warunkach (T ambient) ? W jakim punkcie misji ? Silnik new / deteriorated ?
    Generalnie jest to znacznie wiecej niz podane wyzej (co dla -5A tez sie nie zgadza).
    Chodzi o temperaturę gazów na wlocie do turbiny wysokiego ciśnienia. Nie chodzi mi o dokładną wartość ale o rząd wielkości. Więcej niż 1350K?

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Zerknij na poniższe PDFy i wyszukaj w nich frazę 'turbine inlet temperature'.

    W pierwszym znajdziesz dokładnie tę wartość, której szukasz, dla silników CFM 56-5A montowanych w A320 LH.
    W drugim jest bardzo fajny wykres, pokazujący jak ten parametr się zwiększał wraz z ewolucją silników - a w poszukiwaniu efektywności będzie się zwiększał dalej jak tylko nowe materiały i metody chłodzenia pozwolą.

    Lufthansa
    NASA

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ozim Zobacz posta
    Zerknij na poniższe PDFy i wyszukaj w nich frazę 'turbine inlet temperature'.

    W pierwszym znajdziesz dokładnie tę wartość, której szukasz, dla silników CFM 56-5A montowanych w A320 LH.
    W drugim jest bardzo fajny wykres, pokazujący jak ten parametr się zwiększał wraz z ewolucją silników - a w poszukiwaniu efektywności będzie się zwiększał dalej jak tylko nowe materiały i metody chłodzenia pozwolą.

    Lufthansa
    NASA
    Wez tylko pod uwage ze T41 w silniku nie jest zaden sposob mierzone (cywilnych przynajmniej), mierzone jest T48/T49 czyli EGT. Ta wartosc to z czapy podana konserwatywna wartosc ktora dla uzytkownika nie ma absolutnie zadnego znaczenia a temperatura na wlocie silnie zalezy od wielu parametrow cyklu (jak wspomnialem - T ambient, zuzycia silnika, itd) . Maksymalna wartosc dla CFMa jest dosc wyraznie powyzej tego co jest w tym manualu dla Lufthansy a wiem o tym bo sprawdzilem w materialach ktore dla linii lotniczych (ani publiki) po prostu nie sa dostepne.

    Nikt tez dokladnej wartosci T41 publicznie nie poda bo dosc wyraznie pokazuje to cykl silnika i technologie w nim uzyta ktora zwykle sie chroni przed wscibskimi.
    KZ

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pizzabhoy Zobacz posta
    Chodzi o temperaturę gazów na wlocie do turbiny wysokiego ciśnienia. Nie chodzi mi o dokładną wartość ale o rząd wielkości. Więcej niż 1350K?
    Dużo więcej. W latach 80tych chwalono się temperaturami rzędu 1650K za komorą spalania (na wejściu do turbiny). Potem przyszła generacja CF6, a potem kolejna. Osobiście obstawiam, że to wartość pomiędzy 1800 a 2000K, ale równie dobrze może już być powyżej 2k. Ale nikt Ci oficjalnie nie poda, w sieci też oczywiście tajne przez poufne, bo to mówi wiele (wszystko?) o sprawności i parametrach typu SFC/TSFC.

    Pozdrawiam, Adam

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •