Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie Zasady uzupełniania logbooka


    Polecamy

    Cześć wszystkim
    Mam kilka pytań dotyczących uzupełniania logbooka:
    1. W rubryce departure mam podać godzinę UTC czy lokalną, oraz uruchomienia silnika czy momentu startu? Tak samo w arrival, wyłączenie silnika czy moment lądowania?
    2. Należy wpisać KAŻDY lot tj. nawet trwający 3 minuty za wyciągarką szybowcem czy można je jakoś połączyć?
    3. W przypadku konwojera należy dodać jedno lądowanie czy jedno lądowanie i jeden start?
    To chyba tyle. Mam nadzieję, że zaspokoicie moją ciekawość
    Pozdrawiam.

  2. #2
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Pruszcz Gdański

    Domyślnie

    lot jest od momentu gdy Twój SP wykonuje ruch tzn zaczyna się przemieszczać. W lotnictwie obowiązuje czas UTC ale jeśli masz życzenie wpisuj LOC, w końcu to Twój dziennik, jeśli wykonujesz 10 kręgów to szkoda czasu i papieru żeby każdy krąg rozpisywać. konwojer zawiera i start i lądowanie







    Cytat Zamieszczone przez ShadowS Zobacz posta
    Cześć wszystkim
    Mam kilka pytań dotyczących uzupełniania logbooka:
    1. W rubryce departure mam podać godzinę UTC czy lokalną, oraz uruchomienia silnika czy momentu startu? Tak samo w arrival, wyłączenie silnika czy moment lądowania?
    2. Należy wpisać KAŻDY lot tj. nawet trwający 3 minuty za wyciągarką szybowcem czy można je jakoś połączyć?
    3. W przypadku konwojera należy dodać jedno lądowanie czy jedno lądowanie i jeden start?
    To chyba tyle. Mam nadzieję, że zaspokoicie moją ciekawość
    Pozdrawiam.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2008

    Domyślnie

    Zalecam zapoznać się z PART-FCL.050 - a dokładnie AMC i GM ("acceptable means of compliance" i "guidance material") - tam jest wszystko wyjaśnione odnośnie logowania. A odpowiadając na postawione pytanie (na podstawie ww dokumentów):
    1. Wszystkie czasy POWINNY (ale to nie to samo co MUSZĄ) być w UTC. I tak jak poprzednik napisał - od momentu pierwszego ruszenia z miejsca w celu wykonania lotu (czyli rozpoczęcie kołowania lub pushback) do momentu całkowitego zatrzymania po locie.
    2. Oczywiście że można połączyć - po to w logbooku rubryka "Ilość lądowań". Istnieje zapis że jeśli wykonuje się serię lotów tego samego dnia, za każdym razem wracając na lotnisko startu i przerwa między lotami wynosi max 30 minut można taką serię zapisać w jednej linijce. Oczywiście łączny czas lotu nie będzie się zgadzał z różnicą "czas lądowania"-"czas startu". Tutaj jeszcze jedna uwaga, gdyż piszesz o szybowcu za wyciągarką, a wcześniej uruchomieniu silnika w samolocie - zalecane jest (ale ponownie - nie wymagane) aby dla każdego rodzaju statku powietrznego (samoloty, szybowce, ultralekkie, helikoptery) prowadzić osobny logbook.
    3. Jw.

  4. #4
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez GTwice Zobacz posta
    Wszystkie czasy POWINNY (ale to nie to samo co MUSZĄ) być w UTC
    Oczywistą sprawą jest fakt używania w lotnictwie czasu UTC. Ma to szczególne znaczenie w przypadku pokonywania stref czasowych. Trochę inaczej wygląda sprawa w przypadku operatora wykonującego loty w tej samej strefie czasowej - tutaj można używać czasu LOC. NAJWAŻNIEJSZĄ jednak kwestią jest to, aby w naszym logbook-u, czasy startu i lądowania ZGADZAŁY SIĘ z tym co jest wpisane w PDT danego statku powietrznego - tutaj nie może być rozbieżności.

    BTW: nic tak nie wk....a jak niestaranne i nieczytelne wpisy w PDT poprzedniego pilota - to jest oficjalna DOKUMENTACJA! Warto o tym pamiętać.
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 30-10-2016 o 20:47
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •