Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
Like Tree1Likes
  • 1 Post By N077GL

Wątek: Skrętne golenie, a crosswind

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2008

    Domyślnie Skrętne golenie, a crosswind


    Polecamy

    Oglądając lądowania i ATO przy bocznym wietrze nasuwa mi się pewna myśl. Czy kiedykolwiek testowano skrętne golenie głównego podwozia przy tego typu lądowaniach? Przy siadaniu niemalże bokiem i styku opony z ziemią, gdy samolot jeszcze się nie ustawi wzdłuż osi pasa, ta zaczyna się po wpływem tarcia błyskawicznie zdzierać. Zdaję sobie z tego sprawę, że to tylko kawałek gumy. Jednak, czy nie bezpieczniej by było podchodzić do lądowania, ustawiając się pod kątem do osi pasa, przedłużając swoje ustawienie do okresu, kiedy byłoby możliwe bezpieczne wyrównanie do osi, już podczas jazdy na pasie?
    podpis zablokowany

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Aragorn Zobacz posta
    Czy kiedykolwiek testowano skrętne golenie głównego podwozia przy tego typu lądowaniach?
    Chyba jedyny samolot ktory to ma (przynajmniej wedlug tego co wiem) to B-52. Poniewaz rozpietosc skrzydel jest tak duza w tym samolocie ze jakiekolwiek typowe ladowanie z pochylonymi skrzydlami przy bocznym wietrze byloby trudne lub wrecz niemozliwe - to oczywiscie pociaga za soba przestawienie calego podwozia pod katem na start lub ladowanie. A wiec tak naprawde nie chodzilo tu o zdzieranie opon (guma to raczej tania rzecz w lotnictwie) tylko o fizyczna niemozliwosc wykonania takich ladowan.
    Canonier likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    RembertĂłw, Warszawa, Poland, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Fajnie to wyglada

    https://youtu.be/TCUHQ_-l6Qg

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •