1Likes
-
1
Post By kudak
-
-
Pewnie, że można, w przypadku Boeinga za oznaczenie wersji odpowiada pierwsza cyfra np. Boeing 767-3xx - 3 czyli wersja -300, natomiast dwie pozostałe cyfry to tzw. Boeing customer codes - dwie cyfry bądź litery identyfikujące linie lotniczą lub lessora, który zamawiał samoloty, np. 767-35D, gdzie 5D oznacza, że samoloty zostały zamówione przez LOT. Boeing 747-830, wersja -8, a kod 30 przypisany jest Lufthansie. Generalnie linie, które baaardzo dawno temu zamawialy u Boeinga mają kody cyfrowe, potem stosowano również kombinacje cyfrowo-literowe oraz literowe, gdyż pula 00-99 szybko się wyczerpała. W przypadku Airbusa, pierwsza cyfra również oznacza wersję np. A320-2xx - wersja -200, natomiast pozostałe cyfry kodują informacje o silniku np. A320-214, 1 oznacza silnik cfm56 zaś końcowa cyfra 4 jego wersję rozwojową. Z racji że piszę z telefonu nie przytoczę linków, ale wszystko można znaleźć w internecie (nawet na angielskiej wiki) co oznaczają w/w cyferki zarówno u Boeinga jak i Airbusa. Powyżej podałem różnice, jakie występują przy oznaczaniu między tymi producentami.
Edit:
Aaaa i ten kod klienta nadany przez Boeinga jest na stałe przypisane do samolotu, nawet jak zmieni swojego właściciela. Przykładowo Enter Air posiada w swojej flocie B737-8AS, oznacza to, że wcześniej maszyna latała w Ryanair (kod AS).
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Polecamy
Oczywiście miałem na myśli numeracje po wersji modelu, czyli drugą i trzecią po tzw dashu A330-3XX. Wbrew pozorom szukałem i nie mogłem tego znaleźć, także wielkie dzięki!
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki