Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
Like Tree6Likes
  • 6 Post By layoverlover

Wątek: Podwójne numery lotów

  1. #1
    Awatar gulchynsky

    Dołączył
    Jan 2014
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie Podwójne numery lotów


    Polecamy

    Dlaczego do jednego lotu podane są dwa "różne" numery, np. dla lotu Warszawa-Bruksela flightradar podaje LO235/LOT23B. Na Live ATC pilot też zgłasza się jako LOT 2 3 Bravo. Czym one się różnią i które są częściej stosowane/przywoływane?

  2. #2
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    LO235, to numer handlowy rejsu, a LO23B, to 'callsign', czyli znak wywoławczy dla ATC. U wielu przewoźników nr handlowy i callsign jest ten sam, bo prościej, bo tradycja itp.

    Czasem się może zdarzyć, ze w tym samym czasie lecą rejsy o podobnych numerach, np. 235 i 335. Żeby ograniczyć możliwość pomyłek na radiu (np. jeden samolot odpowiada zamiast drugiego, albo ATC daje polecenia nie temu, co trzeba), przewoźnik może zmienić jednemu z nich callsign tak, żeby się nie mieszało. Obstawiam, ze stad wziął sie 23B.

    Są tez linie gdzie callsign'y są z zasady zupełnie inne niż numery handlowe i zmieniane są co jakiś czas, albo wręcz generowane losowo przez system - czasem mniej, lub bardziej fortunnie

    Swojego czasu latalem z callsign'em "1HU", co wywoływało ogólną wesołość na częstotliwości...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •