Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
Like Tree10Likes
  • 2 Post By layoverlover
  • 4 Post By thewho
  • 1 Post By robjag
  • 3 Post By alien

Wątek: Nocny odpoczynek zalogi - czy mozna zaloge wysylac do hotelu na 4 godziny?

  1. #1
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie Nocny odpoczynek zalogi - czy mozna zaloge wysylac do hotelu na 4 godziny?


    Polecamy

    Tak na przykladzie mojego lokalnego lotniska ABZ.

    Poniewaz przemysl olejowy kuleje LuftHansa robi teraz tylko dwa naloty dziennie na polnocna Szkocje zamiast trzech.

    Pierwszy przylatuje o 11:00 i czeka do 16:30, drugi przylatuje 23:05 lub 23:15 i odlatuje o 5:30 nastepnego dnia.
    I teraz czy zaloga z 23:00 odpoczywa iluzorycznie w hotelu 4 godziny i w pelni niewyspana stawia sie 4:30 na lotnisku czy raczej czeka do 16:30 a rano odlatuja ci, co przylecieli o 11:00?

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Na przykładzie LH w Katowicach ileś lat temu prawdziwy był wariant drugi.

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mozna to zorganizowac na rozne sposoby - moze to zrobic jedna zaloga i isc do hotelu na 4 godziny (czas pracy z przerwa) lub moze nastapic zamiana zalog i wtedy maja pelny wypoczynek. Wszystko zalezy od linii jak to sobie ogranizuje.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    (del)

  5. #5
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Jak to robi LH nie wiem, za to za czasów nieboszczki ELO lataliśmy regularnie na "krótkie nocowania" po kraju, które lądowały przed północą (albo i po, bo były notorycznie opóźnione), a wracały spowrotem w okolicach 5:30. Załogi miały wiec owe 4-5 godzin odpoczynku, a czas pracy liczono w/g. "pracy z przerwą". Ba, można było jeszcze na legalu machnąć jeszcze jeden rejs krajowy przed, albo po takim nocowaniu. Dość powiedzieć, że powroty do WAW były "na śpiocha"

    Bardziej cywilizowane linie raczej wyślą dwie załogi "na zakładkę", ale to kosztuje więcej, bo trzeba zapłacić za hotele, diety itp itd.

    Inna rzecz, że 4 godziny jako-takiego spania w łóżku hotelowym i pozniej godzinny lot do domu, to i tak luksus w porównaniu do latania długodystansowego, gdzie można liczyć na na max. 2-3 godziny kiepskiej jakości drzemki na fotelu podczas 10-godzinnego lotu. Nawet jak jest przedział wypoczynkowy w samolocie, to i tak nie będzie to tak dobry sen, jak w hotelu.

    Ot, taka uroda tej pracy...
    Ostatnio edytowane przez layoverlover ; 10-01-2017 o 11:42
    Adik_s and Kazor like this.

  6. #6
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Dzieki za wpisy. Troche mi teraz nie po drodze z LH (patrz pierwsze cztery slowa w drugim zdaniu we wpisie #1) i nie mam jak zapytac zalogi dlatego pytam tutaj.
    Pamietam jak Bedrzich kiedys wspominal, ze nocny wypoczynek w podobnym wymiarze mial zapewniony (a raczej nie mial zapewnionego) w Business Lounge na jakims lotnisku na Polwyspie Arabskim.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Teraz załogi LO przylatujące do (weżmy pierwsze z brzegu) Katowic o 23:30, godzinkę jadą do hotelu (Novotel Katowice) i śpią sobie aż się wyśpią, ale najpóźniej do 12:00 bo wracają rejsem o 15:00
    Pitterek

  8. #8
    G P
    G P jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2016

    Domyślnie

    Raczej niewyspani wracają na 5:30 na lotnisko, tak jest w RZE

  9. #9
    Awatar skorzewski

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    niewyspani co wcale nie oznacza, że zmęczeni byli bo i czym skoro nocną zmianę mieli

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    niewyspani co wcale nie oznacza, że zmęczeni byli bo i czym skoro nocną zmianę mieli
    Mowisz powaznie czy sie zgrywasz?
    T0pek, sanfran, Kazor and 1 others like this.

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Ja latałem kiedyś tą poranną lufą z ABZ do FRA i któregoś wieczoru dostaliśmy smsy, że poranny lot będzie opóźniony. Rano już w samolocie tłumaczyli się, że mieli opóźnienie na przylocie z FRA i musieli przegarować określoną ilość czasu poza samolotem.

    P.S. Ropo drożej!

  12. #12
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Hey,
    w wypadku ABZ jest tak ze zaloga ktora przylatuje rano idzie do hotelu i obsluguje lot nastepnego dnia rano. Zadnych "nocek" nie maja.
    @ G P nie wiem czy juz zauwazyles ze LH z RZE lata raz dziennie o 13:15 i to o czym mowisz juz chocby z tego powodu jest niemozliwe.

    Pzdr
    Robert
    sanfran likes this.




    Networking the world.

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Zawsze identyczne przemyślenia miałem latając nocnym lotem do Wilna. Lądowanie po północy, powrotny wylatywał 6:00.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  14. #14
    G P
    G P jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robjag Zobacz posta
    @ G P nie wiem czy juz zauwazyles ze LH z RZE lata raz dziennie o 13:15 i to o czym mowisz juz chocby z tego powodu jest niemozliwe.

    Pzdr
    Robert
    Pisałem (w domyśle) o LOT a nie LH. Przylatują ~23:30 a wylot jest o 6 rano.

    GP

  15. #15
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Rotacje załóg czy nocowania wynikają z przepisów państwowych ORAZ firmowych! Niejednokrotnie te ostatnie są bardziej wyśrubowane, szczególnie w EU czy US, gdzie za tym wszystkim stają związki zawodowe, pilnujące czy ich członkom nie dzieje się krzywda.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez G P Zobacz posta
    Przylatują ~23:30 a wylot jest o 6 rano.
    może i w RZE w KTW tak nie jest. Pytałem o to kilkanaście razy w zeszłym roku. A wracałem LO3879 z 15 razy :P Ci co przylecieli w nocy 3879 wracają popołudniowym 3884, popołudniowa załoga 3883 wraca rano 3880.
    w K2 przylatywali nocą i lecieli rano ostatni LEG
    Pitterek

  17. #17
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    ... lecieli rano ostatni LEG
    Ostatni MOTYLI LEG lecieli, kurcze pióro!
    pitterek, sanfran and Canonier like this.
    For every solution there is a problem.

  18. #18
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Widzę, że teraz już inaczej wygląda rozkład, ale znam takich, co siedzieli w samolocie Qataru w SHJ (Shrajah, koło Dubaju), który lądował około północy, a startował ok. 6:00. Dla załogi praca marzenie - nocka zarwana, a przy tym całe 2h nalotu.

  19. #19
    Awatar Szynus

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Podobna rotacja jest/była - WAW-TLV-WAW, postój w nocy od jakiejś 0000 do 0500 jeśli dobrze pamiętam. Lotu trochę więcej ale i tak swoje trzeba przekoczować. TLV się zamyka na noc i nie ma opcji się ruszyć w nocy stamtąd. A, że z rana modlitwy są normą i nie opcji ich przerwać to i obsuwy są na porządku dziennym (albo nocnym.. w sumie to o wschodzie się ogarnia powrót ;-) ).

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •