Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie Nietypowa kontrola i divert.


    Polecamy

    Witam, mam dwa pytania

    1. Ostatnio na skanerku nasłuchując APP w EPGD, usłyszałem taką rozmowę "callsign, wind is .... rwy 29 clr to land, after landing try to ctc tower 118,1", pogoda tego dnia była FZFG VV002, czy to są jakieś specjalne procedury że w LVP to APP zarządza pasami?

    2. Czy samolot, który jest divertowany z EPGD do EPBY po wylądowaniu w EPBY około 40 min później poleciał do Gdańska może zabrać ze sobą pasażerów tego lotu, czy oni już "wracają" np. autokarem do Gdańska?

    Dzięki i pozdrawiam.

  2. #2
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    1. Obstawiam, że piloci "w ferworze walki" zapomnieli przełączyć się na wieżę i ta podała im zgodę na lądowanie poprzez APP. Zdarza się...

    2. Może zabrać swoich pasażerów. Czy to zrobi, zależy od polityki firmy. Ryanair nagminnie po divercie wysyła pasażerów autobusem, a samolot leci dalej, bo jest potrzebny na następne rejsy. Inne linie raczej próbują dowieźć ich na miejsce, jeśli to możliwe.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    1. Zapomnieć mógł pilot, jak również kontroler przesłać ich na wieżę odpowiednio wcześnie (zwłaszcza jeśli np. załoga zapomniała zgłosić stabilizację) Choć intrygujące jest "try" w przytoczonej korespondencji.

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    intrygujące jest "try" w przytoczonej korespondencji
    Może był jakiś problem z radiem na wieży, a może była to taka luźna, "humorystyczna" wstawka.

  5. #5

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Podejrzewam, że faktycznie zapomnieli się przełączyć, a "try" było na zasadzie "może tym razem jednak spróbujcie połączyć się z właściwą stacją...".

  6. #6
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hydros Zobacz posta
    1. Ostatnio na skanerku nasłuchując APP w EPGD, usłyszałem taką rozmowę "callsign, wind is .... rwy 29 clr to land, after landing try to ctc tower 118,1", pogoda tego dnia była FZFG VV002, czy to są jakieś specjalne procedury że w LVP to APP zarządza pasami?
    to jest standardowa procedura w przypadku surveillance radar approach - nie sadze aby w tych warunkach akurat to podejcie bylo wykonywane, nawet nie wiem czy jest takie w gdansku, ale bynajmniej ja mialem wielokrotnie okazje slyszec take cos od app

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    to jest standardowa procedura w przypadku surveillance radar approach
    Gdyby to było SRA, to cała wcześniejsza komunikacja byłaby znacząco inna niż przy podejściu ILS + info o dystansie do progu i obstawiam że pytanie hydrosa w takim przypadku byłoby zdecydowanie bardziej rozbudowane

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •