Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Awatar Joorek

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Sosnowiec

    Domyślnie Kondensacje a wiry powietrzne


    Polecamy

    Czy kondensacje, powstające za brzegami klap lądujących samolotów, pokrywają się z obszarem wiru powietrznego?
    Innymi słowy: Czy dzięki kondensacjom możemy zobaczyć miejsce niewidocznego wiru, powstającego za końcem skrzydła lub brzegiem klapy (jak na rysunku: http://www.ourairspace.org/WakeTurbulence2.gif )?

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    mozesz je zobaczyc dzieki kondensacji jesli w powietrzu jest wystarczajaca wilgoc.

    ...jesli o to ci chodzi...

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY/BZG

    Domyślnie

    http://www.airliners.net/photo/First...2B7/0856005/L/
    Tutaj ładnie widać.

    http://www.airliners.net/photo/Airbu...311/1136276/L/
    I tutaj jakieś testy,ale za dużo nie widać.

    Odpowiadając na pytanie,to są one związane wirami powstającymi za końcówkami skrzydeł i klap.

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK


  5. #5
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie Re: Kondensacje a wiry powietrzne


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Joorek
    Czy kondensacje, powstające za brzegami klap lądujących samolotów, pokrywają się z obszarem wiru powietrznego?
    Innymi słowy: Czy dzięki kondensacjom możemy zobaczyć miejsce niewidocznego wiru, powstającego za końcem skrzydła lub brzegiem klapy (jak na rysunku: http://www.ourairspace.org/WakeTurbulence2.gif )?
    Tak - taki wir miejscowo, chwilowo zmienia parametry powietrza m.in. temp. puktu rosy, co wiąże się bezpośrednio z kondensacją pary wodnej; taka zmiana nie jest długotrwała co widać po długości smug za klapami/skrzydłami - zaczynają się OD RAZU za elementem, a kończą się kilkadziesiąt metrów, może 100 parę dalej. To najwyraźniejsza rożnica pomiędzy smugami za klapami/skrzydłami a smugami kondensacyjnymi ZA silnikami - te zaczynają się kilka-kilkanaście matrów za silnikiem a kończą wręcz kilometrami za samolotem. Tutaj konensacja jest trwała, bo jądrem kondensacji są cząstki trwałe - spaliny, a kondensatem są kryształki lodu.
    Pozdrawiam!
    Piotr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •