Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree3Likes
  • 1 Post By stawka
  • 1 Post By lucasmadi
  • 1 Post By lucasmadi

Wątek: Odladzanie jednostopniowe

  1. #1
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Odladzanie jednostopniowe


    Polecamy

    Witam!
    Jest tu ktos na forum, kto fizycznie zajmuje sie odladzaniem samolotow?
    pzdr

  2. #2
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    A co ci potrzeba?
    tunek likes this.
    EOS 60D + C100-400LII + C24-105L + GIANT OCR7 / KR-5289W :) EPKK

  3. #3
    Awatar major_25

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPWA//EGSS

    Domyślnie

    od dwóch lat tego nie robiłem ale może coś jeszcze pamiętam

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Chodzi o sytuacje gdy lotnisko dysponuje jednym samochodem z typem II, dostepne stezenia 50,75,100%.
    Samolot przylatuje ma krotki postoj. W miedzyczasie zaczyna padac lekki snieg. Temp niech bedzie np -1C. Przed samym odlotem na samolocie jest cienka warstewka sniegu. W wielu miejscach nie chca w tym przypadku zrobic odladzania/zabezpieczenia jednostopniowego np 75% (podgrzewany) bo twierdza, ze nie mozna bo w takim przypadku tylko dwustopniowo - odladzanie 75% zabezpieczenie 100%. Dlaczego? Kiedys w KRK w takich przypadkach robilo sie jednostopniowo i nie bylo z tym problemu (mieli wtedy jeden samochod tylko z type II).
    Dodam, ze holdover ok 20min nie jest limitujacy w tym przypadku (krotkie kolowanie bez kolejki)

  5. #5
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    Konsultowałem, nadal nie wiemy dlaczego. Może to wynikać ze specyfikacji płynu lub użytych odladzarek, których nie znamy.
    EOS 60D + C100-400LII + C24-105L + GIANT OCR7 / KR-5289W :) EPKK

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stawka Zobacz posta
    Konsultowałem, nadal nie wiemy dlaczego. Może to wynikać ze specyfikacji płynu lub użytych odladzarek, których nie znamy.
    Nie sadze. Z rozmow wynika raczej, ze agenci zle intepretuja pojecie odladzania jedno i dwustopniowego. Mysla, ze jak nie pada
    to sie robi jedno czyli dla nich deicing, a jak pada to dwu czyli najpierw deicing a pozniej drugi stopien antiicing.
    Nie moga pojac, ze jednostopniowe to deicing i antiicing jednoczesnie.

  7. #7
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Nasza firma ma w KRK dalej tylko dwójkę i robimy odladzanie jednostopniowe nawet 50% jak tylko puszczają nas czasy HOT, wiec nie wiem czemu gdzieś mają z tym problem ;-)

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ok. Dzieki.
    Myslalem, ze moze cos sie zmienilo w temacie.
    A jak to wyglada od strony technicznej - po usunieciu np sniegu zmienia sie ustawienie dyszy i np wyrownuje sie jakos warstwe plynu na skrzydle czy wszystko robi sie takim samym takim samym strumieniem/cisnieniem?
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 05-02-2017 o 17:32

  9. #9
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Ok. Dzieki.
    Myslalem, ze moze cos sie zmienilo w temacie.
    A jak to wyglada od strony technicznej - po usunieciu np sniegu zmienia sie ustawienie dyszy i np wyrownuje sie jakos warstwe plynu na skrzydle czy wszystko robi sie takim samym takim samym strumieniem/cisnieniem?
    Wszystko robisz jednym strumieniem, czyli usuwasz i zabezpieczasz jedną operacją. Dlatego jak mamy śnieg na skrzydłach to lepiej robić dwustopniowe odladzanie (wychodzi taniej, bo zużyjesz mniej płynu), pierwszy stopień robisz wodą (powyżej 3stopni), a drugi dopiero płynem

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lucasmadi Zobacz posta
    Wszystko robisz jednym strumieniem, czyli usuwasz i zabezpieczasz jedną operacją. Dlatego jak mamy śnieg na skrzydłach to lepiej robić dwustopniowe odladzanie (wychodzi taniej, bo zużyjesz mniej płynu), pierwszy stopień robisz wodą (powyżej 3stopni), a drugi dopiero płynem
    No tak ale jak zamiast jednostopniowo 75% proponuja dwu (bo twierdza, ze jedno nie mozna) 75% a pozniej 100% to to nie jest taniej

  11. #11
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    No w tym wypadku to faktycznie lepiej ale dla handlingu :-D

  12. #12
    Awatar major_25

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPWA//EGSS

    Domyślnie


    Polecamy

    ja bym powiedział, że pewnie to robią z powodu "krycia swojego tyłka" i/lub dla kasy bo im więcej płynu pójdzie tym więcej linia musi zapłacić.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •