Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree3Likes
  • 1 Post By frik
  • 1 Post By kitenation
  • 1 Post By zubeer

Wątek: Nietypowy start B767 z otwartymi spojlerami !?

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie Nietypowy start B767 z otwartymi spojlerami !?


    Polecamy

    Witam, natrafiłem na ciekawy filmik.
    Zastanawia mnie czy pilot świadomie może wystartować w takiej konfiguracji, czy kwalifikuje się to już pod incydent ?
    https://m.youtube.com/watch?v=i9IhQxmt08U&sns=fb

  2. #2
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    A tutaj to nie działało jako spoileron?
    Pzlm28 likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Normalna procedura w tych warunkach. Jak sie przyglądniesz, to nie spoiler a lotki i spoileron.

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Rozwijając wypowiedź kolegów, startując z silnym bocznym wiatrem daje się lotkę "pod wiatr" co zapobiega podwiewaniu i unoszeniu nawietrznego skrzydła oraz wychyla się ster kierunku "z wiatrem" co zapobiega skręcaniu samolotu pod wiatr i to najprawdopodobniej tutaj robił pilot.

    Ja się kiedyś zastanawiałem jeszcze czy przy starcie przy wietrze o bardzo dużych gustach w osi pasa, typu wiatr 20 kts gusts 48 i przy odpowiednio długim pasie nie można delikatnie wypościć spoilerów w celu zmniejszenia siły nośnej skrzydłą żeby uniknąć sytuacji w której blisko prędkości Vr (ale jeszcze przed jej osiągnięciem) nagły 20-25 węzłowy gust nie podwiał samolotu sprawiając że na sekundę oderwie się on od pasa i dopiero w momencie osiągnięcia Vr/V2 te spojlery schować?

    Pewnie taka procedura nie istnieje chociażby ze względu na dodatkowy workload i ryzyko zapomnienia o spojlerach, ale fajnie jakby ktoś w tej dziedzinie mądrzejszy potwierdził / zaprzeczył

    Piotrek
    MalyEPWA likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    No to wszystko wiadomo. Temat chyba do zamknięcie,
    Dzięki

  6. #6
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Ja się kiedyś zastanawiałem jeszcze czy przy starcie przy wietrze o bardzo dużych gustach w osi pasa, typu wiatr 20 kts gusts 48 i przy odpowiednio długim pasie nie można delikatnie wypościć spoilerów w celu zmniejszenia siły nośnej
    Wychylenie steru zgodnie z kierunkiem wiatru rozwiązuje ten problem.
    Jak latamy na ferry - przy takich uskokach / porywach - musimy balastować tyłek,żeby utrzymać wznoszenie.
    MalyEPWA likes this.
    Fuji S2500HD.

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez zubeer Zobacz posta
    Jak latamy na ferry - przy takich uskokach / porywach - musimy balastować tyłek,żeby utrzymać wznoszenie.
    Mozesz rozwinac?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •