Witam
Znalazłem w telewizji program NIEZWYKŁE SAMOLOTY akurat był odcinek o lniach NOLINOR jak latają w mroźnej Kanadzie.
Oczywiście straszne bohaterstwo bo temperatura -30 .
Niestety nie oglądałem od początku i mam pytanko o to coś pod silnikami co wystaje przed silnik.
Jakiś spryskiwacz odmrażaczem , grzałka , wyłapywacz lodu ?
Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl - Boeing 737-2B6C(Adv) - C-GTUK - 23049 - Canada: Toronto - Lester B. Pearson International Malton(YYZ CYYZ) - Marcin Chmielewski
Dziaki za info
del spóźniłem się
O tym nie pomyślałem.
Sprawdza się to w eksploatacji czy lepiej wysoko powiesić silniki ?
w hangarze pokazywali pobijane kamieniami ptaszki.
dzięki i pozdrawiam
Dokładnie jak napisali poprzednicy.
Dodam ogólnikowo, że działanie tego urządzenia opiera się nie tyle na "odpędzaniu" kamyków i żwiru od wlotu, co na rozpraszaniu wiru wlotowego, który to w dużej mierze odpowiada za zasysanie ciał obcych sprzed wlotu i kształtuje sposób w jaki są one zasysane i z którego mniej więcej miejsca przed wlotem.
Tu na stronie Chrisa artykuł na temat zestawu wypuszczonego przez Boeinga dla swoich B737:
Unpaved strip kit: Unpaved Strip Kit
Jak widać składa się on z jeszcze kilku wymyślnych urządzeń, które mają za zadnie chronić płatowiec, zespół napędowy i instalacje przed skutkami operacji w takich miejscach.
Tu dla ciekawych krótka publikacja ILotu na temat wiru wlotowego:
http://ilot.edu.pl/prace_ilot/public...ewicz%20A..pdf
Czy sprawdza się to w eksploatacji?
Jak widać chyba tak. Zestaw wypuszczono dwa lata po wprowadzeniu B737 do eksploatacji, to jest już w 1969 roku i był dostępny dla obydwu wersji.
Dla przewoźników operujących na dalekiej północy, ale i wszędzie tam gdzie zestaw się przydaje, na chwilę obecną są potrzebne. Podejrzewam, że BAC-111, DC-9 albo MD-80 pewnie lepiej by się temu oparły i nie potrzebowałyby takich zestawów pod względem ochrony silnika, ale przewoźnik ma to co ma. A walory wersji Combi są tu też nie bez znaczenia.
Nie wiem czy wciąż ich używa, ale ostatnimi czasy też Air Alaska latała tymi wersjami B737, w tym świata rejonie właśnie.
A jak się śmiga po szutrowych pasach, to kadłuby będą poobijane
Pozdrawiam, Suchar.
Tak swoją drogą, ma to jakikolwiek wpływ na performance?
Jak napisał Chris na stronie, potrzebne są pewne procedury dla startów i lądowań dotyczące wykorzystania odbioru powietrza z silników.
Poza tym jakieś dodatkowe "ceiksy" na pewno występują, bo przecież parę rzeczy sterczy z tego samolotu. Jakie dokładnie i czy uwzględnia się je w obliczeniach? Tego mi nie wiadomo. Jest kontakt do autora strony, można się porozumieć.
Pozdrawiam, Suchar.
Ostatnio edytowane przez Suchar62 ; 15-02-2017 o 19:09 Powód: Błędna składnia.
Zakładki