Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree13Likes
  • 5 Post By T0pek
  • 5 Post By Suchar62
  • 3 Post By Suchar62

Wątek: Coś co wystaje po silnikiem

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie Coś co wystaje po silnikiem


    Polecamy

    Witam

    Znalazłem w telewizji program NIEZWYKŁE SAMOLOTY akurat był odcinek o lniach NOLINOR jak latają w mroźnej Kanadzie.
    Oczywiście straszne bohaterstwo bo temperatura -30 .
    Niestety nie oglądałem od początku i mam pytanko o to coś pod silnikami co wystaje przed silnik.
    Jakiś spryskiwacz odmrażaczem , grzałka , wyłapywacz lodu ?
    Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl - Boeing 737-2B6C(Adv) - C-GTUK - 23049 - Canada: Toronto - Lester B. Pearson International Malton(YYZ CYYZ) - Marcin Chmielewski


    Dziaki za info

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez musial-tomasz Zobacz posta
    Witam

    Znalazłem w telewizji program NIEZWYKŁE SAMOLOTY akurat był odcinek o lniach NOLINOR jak latają w mroźnej Kanadzie.
    Oczywiście straszne bohaterstwo bo temperatura -30 .
    Niestety nie oglądałem od początku i mam pytanko o to coś pod silnikami co wystaje przed silnik.
    Jakiś spryskiwacz odmrażaczem , grzałka , wyłapywacz lodu ?
    Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl - Boeing 737-2B6C(Adv) - C-GTUK - 23049 - Canada: Toronto - Lester B. Pearson International Malton(YYZ CYYZ) - Marcin Chmielewski


    Dziaki za info

    Te konkretne 737-2B6C lądują i startują na żwirowych pasach startowych, owa "rurka" służy do zapobiegania zassania żwiru do silnika poprzez wydmuchiwanie strumienia powietrza.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    TK

    Domyślnie

    del spóźniłem się

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    O tym nie pomyślałem.
    Sprawdza się to w eksploatacji czy lepiej wysoko powiesić silniki ?
    w hangarze pokazywali pobijane kamieniami ptaszki.

    dzięki i pozdrawiam

  5. #5
    Awatar Suchar62

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Nadarzyn

    Domyślnie

    Dokładnie jak napisali poprzednicy.

    Dodam ogólnikowo, że działanie tego urządzenia opiera się nie tyle na "odpędzaniu" kamyków i żwiru od wlotu, co na rozpraszaniu wiru wlotowego, który to w dużej mierze odpowiada za zasysanie ciał obcych sprzed wlotu i kształtuje sposób w jaki są one zasysane i z którego mniej więcej miejsca przed wlotem.

    Tu na stronie Chrisa artykuł na temat zestawu wypuszczonego przez Boeinga dla swoich B737:
    Unpaved strip kit: Unpaved Strip Kit
    Jak widać składa się on z jeszcze kilku wymyślnych urządzeń, które mają za zadnie chronić płatowiec, zespół napędowy i instalacje przed skutkami operacji w takich miejscach.

    Tu dla ciekawych krótka publikacja ILotu na temat wiru wlotowego:
    http://ilot.edu.pl/prace_ilot/public...ewicz%20A..pdf

    Czy sprawdza się to w eksploatacji?
    Jak widać chyba tak. Zestaw wypuszczono dwa lata po wprowadzeniu B737 do eksploatacji, to jest już w 1969 roku i był dostępny dla obydwu wersji.
    Dla przewoźników operujących na dalekiej północy, ale i wszędzie tam gdzie zestaw się przydaje, na chwilę obecną są potrzebne. Podejrzewam, że BAC-111, DC-9 albo MD-80 pewnie lepiej by się temu oparły i nie potrzebowałyby takich zestawów pod względem ochrony silnika, ale przewoźnik ma to co ma. A walory wersji Combi są tu też nie bez znaczenia.
    Nie wiem czy wciąż ich używa, ale ostatnimi czasy też Air Alaska latała tymi wersjami B737, w tym świata rejonie właśnie.
    A jak się śmiga po szutrowych pasach, to kadłuby będą poobijane

    Pozdrawiam, Suchar.
    michał s, T0pek, abes6 and 2 others like this.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Tak swoją drogą, ma to jakikolwiek wpływ na performance?

  7. #7
    Awatar Suchar62

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Nadarzyn

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Szynus Zobacz posta
    Tak swoją drogą, ma to jakikolwiek wpływ na performance?
    Jak napisał Chris na stronie, potrzebne są pewne procedury dla startów i lądowań dotyczące wykorzystania odbioru powietrza z silników.

    Poza tym jakieś dodatkowe "ceiksy" na pewno występują, bo przecież parę rzeczy sterczy z tego samolotu. Jakie dokładnie i czy uwzględnia się je w obliczeniach? Tego mi nie wiadomo. Jest kontakt do autora strony, można się porozumieć.

    Pozdrawiam, Suchar.
    Ostatnio edytowane przez Suchar62 ; 15-02-2017 o 19:09 Powód: Błędna składnia.
    T0pek, Szynus and naimaD like this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •