Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 56
Like Tree33Likes

Wątek: Dokładna trasa Concorde'a w locie do Dakaru

  1. #21
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie


    Polecamy

    Condordy juz nie latają, ale cały czas jest szansa go zobaczyć.
    Zapraszam do Szkocji, do muzeum w East Fortune, niedaleko Edynburga.

    National Museum of Flight - Discover the museum

  2. #22
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Wspaniały samolot, ta prędkość i ten pułap! 60.000 ft!

    Można zobaczyć go również w Niemczech w muzeum.

    https://sinsheim.technik-museum.de/pl/

  3. #23
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hds.147 Zobacz posta
    Za zdatne do lotu rozumiem takie, które po przeglądzie można by posłać w powietrze bez większych remontów.
    Nie.
    Powstala organizacja Club Concorde ktora zebrala spory majatek (ponad 100 mln BP) na przywrocenie jednego egzemplarza do lotu (ich cel to lot w 2019 - w 50-ta rocznice pierwszego lotu). Okazuje sie ze miedzy innymi musieliby wymienic wszystkie hydrauliczne uszczelki ktorych jest tysiace - nikt tego juz nie produkuje. Nawet zalozyciel tej organizacji i byly kapitan Concorda twierdzi ze te i inne logistyczne problemy praktycznie uniemozliwiaja przywrocenie samolotu do lotow. Ale pieniadze teoretycznie sa - sek w tym ze ci co je zebrali teraz narzekaja ze nie znajduja chetnych wsrod tych ktorzy maja jeszcze techniczna wiedza i ktorzy byliby potrzebni w tym przedsiewzieciu.
    Maciey likes this.

  4. #24
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    No coz, moze mimo wszystko uda nam sie dozyc, ze jakis nastepca Concorde'a pojawi sie na liniach.
    Wątpię, w liniach to będzie nieopłacalne raczej. Ale myślę, że pojawi się na rynku jakiś naddźwiękowy bizjet.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #25

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Ale myślę, że pojawi się na rynku jakiś naddźwiękowy bizjet.
    I to już niedługo. Spike Aerospace chce oblatać prototyp jeszcze w tym roku, certyfikację planują w 2023.
    Thai likes this.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  6. #26
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    W tym roku to planują latać modelem do testów poddźwiękowych .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #27
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Concorde był jedyny i niepowtarzalny. Nawet jak w przyszłości zbudują coś podobnego to już nie będzie to samo. Podczas jego przelotu (a szczególnie startów) dzieci chowały się do szafy, a kury przestawały znosić jajka Szkoda, że nie było mi dane zobaczyć tego fantastycznego samolotu na żywo - piękno planespottingu w najczystszej postaci.




    solti, boeing787, Canonier and 7 others like this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com

    BABKO/MEBAN-BIGLU, ROLKA-LUSID, L980

  8. #28

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Drugi filmik - poezja. Idealny kąt i światło. Sylwetka tego samolotu pięknie komponuje się ze stożkami ognia z dopalaczy.

  9. #29

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Condordy juz nie latają, ale cały czas jest szansa go zobaczyć.
    Zapraszam do Szkocji, do muzeum w East Fortune, niedaleko Edynburga.

    National Museum of Flight - Discover the museum
    To muzeum ma najlepszy na swiecie symulator zrzutu bomb.

  10. #30

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hds.147 Zobacz posta
    czy wszystkie skasowali lub przerobili na pomniki ?
    Nikt tego nie "kasowal", za ladne to sa eksponaty ale tak jest, to sa pomniki (jeden stoi na Manhattanie!), moze tym fanom ktorzy zalozyli Club Concorde uda sie aby jeden z tych pomnikow rozruszyc i naprzyklad pokolowac po lotnisku w 2019 ale to tyle. Airbus przejal cala dokumentacja techniczna po tym samolocie, cala sposcizne i Airbus odmawia jakiejkolwiek pomocy w przywroceniu samolotu do lotu.

  11. #31
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez echoman Zobacz posta
    "klasyk" YT
    Widzialem ten film. Kwestią otwartą pozostaje pułap, na jakim znajduje się samolot.

  12. #32
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Widzialem ten film. Kwestią otwartą pozostaje pułap, na jakim znajduje się samolot.
    chyba w tym przypadku nie ma większego znaczenia bo samolot i tak znajduje się ~20km od obserwatora

    z innej beczki.
    na wiki pisze że Branson chciał kupić całą flotę tych samolotów od rządu Wiekiej Brytanii, orientujecie się czy to prawda,
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Czyli return concordem kosztował 3 do 4 tygodni pracy.
    Dzis proporcje zarobkow (zwyklych smiertelnikow) tu i tam chyba nie wygladaja (wiele) lepiej...

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    W komforcie dzisiejszego ekonomika.
    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    za miejsce klasy Ryanaira
    Czuje sie wstrzasniety i zmieszany... Zawsze czytalem (sprawdzic w locie nie bylo jak, a i wnetrza ktoregos z muzealnych egzemplarzy na razie nie udalo mi sie zwiedzic), ze klasa R byla bardzo luksusowa. Oczywiscie, kadlub byl waski (uklad 2+2, zreszta to raczej jak w E95 lub... TU3, niz w FR), no ale chyba seat pitch byl wiekszy niz (sorry za zgryzliwosc) 25 cali?!

    Tak czy owak, 3h45 mozna wtrzymac, zwl. jesli sie pamieta w czasie takiego lotu, ze inni po 3h45 zrobili co najwyzej polowe trasy!

    BTW, Tu-144 mial chyba uklad 2+3? Czy w Concordzie tez by sie dalo takowy upchnac (skoro juz mowicie o Ryanairze), a nie zrobiono tego wlasnie ze wzgledu na komfort? (No i moze na udzwig, a wiec i zasieg...)

    PS. Jednym z powodow wycofania Concorde'ow byl zapewne rozwoj elektroniki: wiele rzeczy mozna teraz zalatwic np. za pomoca wideo-konferencji, nie trzeba sie fatygowac bezposrednio...

    PS2. Ale jeszcze co do technologii stricte lotniczych: przeciez niesamowicie rozwinely sie przez te pol wieku (vide chociazby cisza A380, zarowno wewnatrz, jak i np. w czasie kolowania). Jak to jest, ze stanely w miejscu w podzbiorze naddzwiekowym? Czy nie na zasadzie "wszyscy wiedzą ze sie nie da"? No to w takim razie miejmy nadzieje, ze (jak najszybciej) "przyjdzie taki co nie wiedzial"!

    Czy jednak jednym z glownych powodow nie jest (tak jak przy lotach kosmicznych: ludzie wylądowali na Ksiezycu z grubsza w tym samym czasie, co pierwszy lot Concorde'a...) brak *wyscigu*?

  14. #34

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Przy locie z prędkością 2000 km/h zawsze będzie grom dźwiękowy i spalanie wyższe niż przy 900 km/h, więc co tu rozwijać?

  15. #35
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Czy nie na zasadzie "wszyscy wiedzą ze sie nie da"? No to w takim razie miejmy nadzieje, ze (jak najszybciej) "przyjdzie taki co nie wiedzial"!
    Powtórzę się: chodzi raczej o zasadę "wszyscy wiedzą, że się nie da robić tego opłacalnie" . Boeing pracował nad Sonic Cruiserem paręnaście lat temu, ale linie wolały samolot oszczędniejszy (787), niż szybszy.
    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    BTW, Tu-144 mial chyba uklad 2+3? Czy w Concordzie tez by sie dalo takowy upchnac (skoro juz mowicie o Ryanairze), a nie zrobiono tego wlasnie ze wzgledu na komfort?
    Tu-144 miał kadłub szerszy (zewnętrzna szerokość: 3,30m vs 2,87m). Concorde miał 2,62m w środku, to już przy 2+2 miejsca wiele nie ma.
    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Czy jednak jednym z glownych powodow nie jest (tak jak przy lotach kosmicznych: ludzie wylądowali na Ksiezycu z grubsza w tym samym czasie, co pierwszy lot Concorde'a...) brak *wyscigu*?
    To też ma istotny wpływ, teraz rządy są mniej skłonne i mają mniejsze możliwości by wywalać kasę na takie projekty . SST Boeinga upadł po obcięciu funduszy publicznych.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #36
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Czuje sie wstrzasniety i zmieszany... Zawsze czytalem (sprawdzic w locie nie bylo jak, a i wnetrza ktoregos z muzealnych egzemplarzy na razie nie udalo mi sie zwiedzic), ze klasa R byla bardzo luksusowa. Oczywiscie, kadlub byl waski (uklad 2+2, zreszta to raczej jak w E95 lub... TU3, niz w FR), no ale chyba seat pitch byl wiekszy niz (sorry za zgryzliwosc) 25 cali?!
    Oczywiście, ze seat pitch był większy, ale siedzenia były bardzo wąskie i pamiętam je jako bardzo niewygodne.
    Oczywiscie, że NIE LECIAŁEM concordem, ale w muzeach można sobie było usiąść.

    Przy okazji, słyszałem kiedyś wypowiedź stewki, że praca na pokładzie była bardzo ciężka fizycznie ze względu na duże nachylenie samolotu podczas lotu.

    Przy okazji, czy wie ktoś jak wyglądały wtedy klasy wyższe w innych samolotach?

  17. #37

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Porównując do wizz / Ryanair, to jednak we współczesnych siąść się da w miarę, a w Concorde wypełniam siedzenie tak, że obok już nie żona a co najwyżej syn.
    To jest moja personalna opinia, ale nie wyobrażam sobie kogoś z nadwagą lub z widocznym brzuchem żeby sobie wygodnie siedział.

  18. #38

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Z muzeum w Tuluzie:
    jarekch likes this.

  19. #39

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Na obronę foteli w Concordzie powiem, że wtedy ludzie byli na ogół niżsi i szczuplejsi. Nie są to duże różnice, ale jednak. Do niedawna wzrost 175 cm u mężczyzny była norma, a teraz mało który maturzysta ma mniej niż 180 cm. Większy wzrost to i większa szerokość, a i coraz więcej osób ma nadwagę. Tak więc wydaje mi się, że "statystyczny Kowalski" z lat siedemdziesiątych siedział w Concordzie tak wygodnie, jak współczesny "Iksiński" w Wizzie. Oczywiście cena nieporównywalna, ale wszyscy wiemy, dlaczego.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  20. #40
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie


    Polecamy

    Pamiętaj, że Concordem nie latał "statystyczny Smith" (bo o Kowalskim nie wspomnę), ale statystyczny milioner. Moda na "keep fit" jeszcze wtedy nie nadeszła. Tak więc poniekąd możesz mieć rację o wzroście, ale o obwodzie juz nie koniecznie.
    Jerry likes this.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •