Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 61
Like Tree71Likes

Wątek: Dokładna trasa Concorde'a w locie do Dakaru

  1. #41
    Awatar kiepstein

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rawa Mazowiecka, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Condordy juz nie latają, ale cały czas jest szansa go zobaczyć.
    Zapraszam do Szkocji, do muzeum w East Fortune, niedaleko Edynburga.

    National Museum of Flight - Discover the museum
    Wcale nie tak niedaleko ale osobiście też polecam.
    Przeżyj każdy dzień tak jakby miał być Twoim ostatnim.

  2. #42

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    W poniedziałek odlatywałem LO286 to jeden stał po wschodniej stronie hangaru BA obok terminal 2.

  3. #43

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Siedzenia z Concorde'a BA wstawiło do sali "boardroom" w poczekalni The Concorde Club Room na Heathrow - miałem ostatnio okazję testować, było bardzo wąskie - węższe niż się spodziewałem.

    Następnym razem odwiedzając tę poczekalnię postaram się zrobić zdjęcia, tutaj kiepskiej jakości zdjęcie z mojej ostatniej podróży:

    frik and maciass like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  4. #44

  5. #45

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    i jeszcze taka wisienka na torcie mapa:

    http://www.worldairops.com/NAT/docs/...eTracksMap.jpg
    JeV likes this.

  6. #46
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    W roku 2000 zdarzyło mi się osiem godzin przesiedzieć na LHR. Widziałem Concorda przy rękawie. Lecz niestety nie w locie
    Muzealne widziałem na wszystkich trzech paryskich lotniskach (ORY, CDG, LBG)
    W końcu pierwszy raz blisko się znalazłem w NYC w Muzeum Intrepid. To było wielkie przeżycie, zarówno zewnątrz jak i we wnętrzu Concorda.


    Zdjęcie wykonane z pokładu lotniskowca Intrepid, rybim okiem zakupionym kilkadziesiąt minut wcześniej przez Meschiasha w kultowym żydowskim sklepie fotograficznym B&H. Wszyscy po kolei testowaliśmy to szkło


    Samolot i właściciel
    Aérospatiale / British Aircraft Corporation Concorde
    British Airways
    Lotnisko
    United States: Museum - New York - Intrepid Sea, Air&Space Museum( )
    Data /REG / CN
    02.10.2009 / G-BOAD / 210
    Autor
    Sławomir Winkiel (Wlkp_Spotters)


    Swoje zdjęcia wnętrza musiałbym szukać gdzieś na twardym dysku zewnętrznym, więc zapodam zdjęcie Gabeca wykonane kilka tygodni wcześniej. I my i Gabec, podobnie jak setka innych forowiczów byliśmy wówczas w Nowym Jorku na słynnej "promocji" Aer Lingusa za 430 złotych polskich RT

    Samolot i właściciel
    Aérospatiale / British Aircraft Corporation Concorde
    British Airways
    Lotnisko
    United States: Museum - New York - Intrepid Sea, Air&Space Museum( )
    Data /REG / CN
    06.09.2009 / G-BOAD / 210
    Autor
    Gabec



    Ale i tak bardzo zazdroszczę Wojciechowi Fibakowi!

    Sporo się w życiu nalatałem. Jestem chyba jedynym Polakiem, który sto razy leciał concordem. Dostałem nawet specjalny bilet z tej okazji.
    Między Polską a Francją | Rozmowa z Wojciechem Fibakiem
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 22-03-2017 o 23:43
    Maciey likes this.



  7. #47
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Ten na Orly bardzo fajny, cały kompleks Musee Delta wyśmienity.



    tinek6 HD aviation: Orly spotting and the Concorde; LFPO/ORY 2015.06.21

  8. #48
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Na LHR widziałem tylko charakterystyczny ogon zza muru, ale jedną z zalet spottingu w MAN był Concorde obok

    Samolot i właściciel
    Aérospatiale / British Aircraft Corporation Concorde
    British Airways
    Lotnisko
    United Kingdom: Manchester - International Ringway(MAN EGCC)
    Data /REG / CN
    08.03.2008 / G-BOAC / 204
    Autor
    Grzegorz Bojanko
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #49

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Przy okazji, słyszałem kiedyś wypowiedź stewki, że praca na pokładzie była bardzo ciężka fizycznie ze względu na duże nachylenie samolotu podczas lotu.
    To znaczy?

    Oczywiscie wiem ze w czasie startu i lądowania kąt natarcia byl duzo wiekszy niz w samolotach nie bedacych bezogonowcami, ale na przelotowej (tez skadinad znacznie wiekszej niz dla poddzwiekowych)? No a w czasie startu i ladowania to personel i tak siedzi na jump-seatach.

  10. #50

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    No ale tu właśnie chodzi o przelotową
    Każdy samolot lata "z nosem do góry" (zazwyczaj w przedziale 2-5*, zależy od IASu i pewnie kilku innych zmiennych. Może ktoś z obecnych tu pilotów rozwinie kwestię. Ponoć w 737 typowo to ok 3*, w DC-10 4*), a w Concorde było to znacząco więcej, chyba ok 10*.

  11. #51
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    hmm. 10* to już jest sporo, szczególnie pod względem oporów powietrza, trochę to dziwne
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2

  12. #52

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    A z jakiej odległości słychać grom naddźwiękowy?
    Z pewnością Concorde na przelotowej był słyszalny na ziemi. I to dość dobrze. Był duży i ciężki, więc sporo siły nośnej tu potrzeba.

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    PS1. W jakiej odleglosci od zamieszkalego lądu trzeba leciec ((a) wzdluz linii brzegowej, (b) powiedzmy prostopadle do linii brzegowej), zeby grom dzwiekowy nie byl na tymze lądzie problemem?
    PS2. A swoją drogą (prosze sie nie smiac), czy grom dzwiekowy jest tylko *w chwili* przekraczania bariery dzwieku (w gore lub w dol), czy takze przy, powiedzmy, stabilnym locie naddzwiekowym?
    ad1. Im wyżej, tym większy promień stożka na którego powierzchni rozchodzi się fala uderzeniowa.
    Przy wysokości 20 km: 100-120km.

    ad2. Grom wynika ze zmiany ciśnienia (różnica nie jest duża, ale chodzi o szybkość zmiany) przy powierzchniach natarcia. Podobnie jest np. przy pękającym balonie, tyle, że tutaj ten proces jest ciągły.
    Huk dla obserwatora z ziemi wynika z właściwości fali akustycznej, która rozchodzi się we wszystkich kierunkach, ale z ograniczoną prędkością. Prosta animacja https://www.youtube.com/watch?v=-Zu5SGllmwc
    Co ciekawe, dźwięk wynikający z przekroczenia bariery dźwięku może powstawać także przy stabilnym locie poddźwiękowym (ale bliskim). Wynika to z faktu, że powietrze może opływać niektóre powierzchnie szybciej niż wynosi prędkość postępowa samolotu.
    MalyEPWA likes this.

  13. #53
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    ad1. Im wyżej, tym większy promień stożka na którego powierzchni rozchodzi się fala uderzeniowa.
    Przy wysokości 20 km: 100-120km.
    czy możesz to wytłumaczyć, bo nie rozumiem. Jak na wysokości 20 km promień stożka moze być 100-120km.
    Rysunek by się przydał.

  14. #54

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Wersja bez rysunku. Samolot lecący na 20k słychać z odległości 100-120k od samolotu.

  15. #55
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Dzięki. Juz rozumiem.

  16. #56

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Jakby ktoś miał jeszcze jakiekolwiek wątpliwości na temat gromu dźwiękowego:
    https://www.youtube.com/watch?v=hqom09Q01SU
    maciass likes this.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  17. #57
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    50 lat temu - 2 marca 1969 roku odbył się pierwszy lot Concorde'a.










    pitterek, Rafal, solti and 18 others like this.

    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))




  18. #58

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Scorpio86, dzieki za wrzucenie tych zdjec. Sa piekne, bo i obiekt na nich przepiekny!

    Ale i nie da sie ich ogladac bez smutku (ze to juz tylko historia)...

  19. #59
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Dzisiaj 51 rocznica oblotu Concorde'a.















    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))




  20. #60

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    A propos ewentualnych (chciałoby się napisać chociaż: potencjalnych) następców Concorde'a, i a propos dyskusji o ciasnej kabinie w nim: Lata temu czytałem, że wśród powodów (bo oficjalnie najczęściej cytowanym był kryzys naftowy) niewielkiego rozpowszechnienia tego samolotu były: dość nieduży zasięg (akurat na trasę PAR/LON-NYC, LON-WAS, ale niewiele dalej) i mały udźwig (czytaj: praktyczny brak przestrzeni cargo). Ciekawe skądinąd, jak to się konkretnie przedstawiało w planowanym SST. No ale co do następców: Czy jeśli ktoś się kiedyś za takowe weźmie, to będzie szedł w kierunku, jak się pisało w latach 70-tych/80-tych (np. w kontekście SST właśnie, czyli Boeinga 2707), naddźwiękowego aerobusu?

    Ale z drugiej strony - samolot byłby większy, to czy i kłopoty z gromem dźwiękowym też większe? Niemożność lotu naddźwiękowego nad zamieszkałymi terenami zapewne by pozostała... Ciekawe też, czy trzymanoby się Ma=2, czy raczej zmierzanoby w stronę Ma=3. Albo... Ma=5? Na przełomie lat 70-tych i 80-tych było mnóstwo opisów i rysunków przyszłych samolotów hipersonicznych... Że trasa typu LON-SYD w dwie godziny. Ale to już chyba prawie jakieś loty suborbitalne? Może zresztą to by ograniczyło kłopoty z hałasem, bo jakoś nie pisano o takowych w kontekście wahadłowców. Tu jeszcze jeden aspekt: czy lot suborbitalny oznaczałby, że nie każdy już mógłby być pasażerem?...

    PS. A propos zdjęć wnętrza SSC (także w wątku w innym dziale): widać z tego że w późniejszych egzemplarzach jednak dodano schowki na bagaż podręczny nad fotelami. Natomiast samolot w Brooklands Museum to chyba jeden z wcześniejszych.
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 07-06-2020 o 02:11

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •