Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Awatar raff1322

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie Prędkość lotu


    Polecamy

    Mam dosyć proste pytanie. Czy prędkość danego lotu jest zawsze optymalna czyli przy dobrych warunkach - maksymalna? Czyli idąc dalej tym torem - czy pilot w przypadku spóźnienia ma jakiś zapas prędkości i może w przypadku opóźnienia przyśpieszyć?
    Pytanie to mi się nasunęło z faktu, iż w zeszłym roku lecąc z Tunezji i mając parę godz. spóźnienia lecieliśmy krócej niż to zakładał rozkład.

    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Trójmiasto

    Domyślnie

    Z tego, co wiem, spóźnienie nadrabia się głównie prosząc o bezpośrednie korytarze powietrzne, a nie dzięki prędkości.

    A prędkość optymalna to raczej nie to samo co maksymalna, na optymalność prędkości znaczny wpływ ma ekonomia

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Każdy typ statku powietrznego ma swoją prędkość przelotową, która jest mniejsza od prędkości maksymalnej. Prędkość przelotowa jest prędkością optymalną pod względem zuzycia paliwa (na co zwraca się dość dużo uwagi) oraz pod względem sił wpływających na samolot a związanych z jego trwałością. Tak więc opóźnienia można zmniejszać, jak to napisał A_Gd lecąc krótszą trasą (o ile się da) bądź mając szczęście trafiając na korzystny wiatr od "ogona" i podejście do lądowania prosto z trasy.

  4. #4
    Awatar raff1322

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi. Chyba wszystko jasne.

  5. #5
    Awatar lotnik777

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Ja też kiedyś wracałem z Tunezji i lot był opóźniony to kapitan powiedział, że będziemy lecieli na wyższej wyoskości żeby szybciej dolecieć. Mniejsza gęstość powietrza

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnik777
    Ja też kiedyś wracałem z Tunezji i lot był opóźniony to kapitan powiedział, że będziemy lecieli na wyższej wyoskości żeby szybciej dolecieć. Mniejsza gęstość powietrza
    Gdyby to byla uniwersalna prawda to zawsze wszyscy by latali "wyzej" aby nadrabiac opoznienia, tymczasem wlasnie jest raczej odwrotnie - typowy odrzutowiec jest najszybszy na troche nizszej wysokosci niz jego optymalna ekonomiczna wysokosc dla zasiegu. Rzadkie powietrze jest korzystne dla oporow aerodynamicznych ale jest zle dla mocy silnika. Bardzo duzo zalezy od wiatrow i najprawdopodobniej ten kapitan chcial powiedziec "mamy korzystniejsze wiatry jak polecimy wyzej".

  7. #7
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Bardzo duzo zalezy od wiatrow i najprawdopodobniej ten kapitan chcial powiedziec "mamy korzystniejsze wiatry jak polecimy wyzej".
    albo "lecąc wyżej możemy dostać prostsze korytarze"
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  8. #8
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie


    Polecamy

    Chyba skróty, a nie krótsze korytarze?

    ort.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •