Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree9Likes
  • 1 Post By Atco
  • 2 Post By layoverlover
  • 3 Post By Atco
  • 2 Post By Behemot
  • 1 Post By aaben

Wątek: Ograniczenie do FL285 w lotach krajowych

  1. #1
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie Ograniczenie do FL285 w lotach krajowych


    Polecamy

    Dlaczego wprowadzono ograniczenie do FL285 w lotach krajowych (do września)?

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zapewne żeby odciążyć górne sektory, latem jest zwykle większy ruch a Polska też nie jest tak dużym krajem i z takim ruchem krajowym, żeby na FL285 nie dało się ekonomicznie dolecieć na dowolne lotnisko (ile tez jest tych jetów ze Szczecina do Rzeszowa).
    jarekch likes this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Dziękuję

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    ile tez jest tych jetów ze Szczecina do Rzeszowa
    Żadnego

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Potencjalnie Kraków-Gdańsk na jecie wychodziłby na 310-320 - ale nie ma ni jednego i nie wiadomo czy/kiedy będzie. Z drugiej strony, większość Azji z zachodu daje radę wyjść na 330+ (wyjątkiem są ciężkie siekiery w zasadzie, 77F albo 77W). Trochę taka regulacja jak dla mnie przesadna ale co kto lubi.

    Pozdrawiam, Adam

  6. #6
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Potencjalnie Kraków-Gdańsk na jecie wychodziłby na 310-320 - ale nie ma ni jednego i nie wiadomo czy/kiedy będzie.
    Otóż jest: Ryanair.


    Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Szczerze bardziej wygląda to na złośliwość wobec pewnej linii rozwijającej połączenia krajowe, niż chęć odciążenia tak "strasznie zapchanej polskiej przestrzeni powietrznej" (często podobna ilość samolotów lata nad znacznie mniejszymi Czechami i Austrią lub Bałkanami). Nie przesadzajmy, że nad Polską jest tak duży ruch, żeby należało wprowadzać jakieś ograniczenia.

  8. #8
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Szczerze bardziej wygląda to na złośliwość wobec pewnej linii rozwijającej połączenia krajowe, niż chęć odciążenia tak "strasznie zapchanej polskiej przestrzeni powietrznej" (często podobna ilość samolotów lata nad znacznie mniejszymi Czechami i Austrią lub Bałkanami). Nie przesadzajmy, że nad Polską jest tak duży ruch, żeby należało wprowadzać jakieś ograniczenia.
    Czy to ograniczenie jest słuszne, czy nie, to się nie znam. Ale jeśli chodzi o różnice w spalaniu, to na trasie GDN-KRK, dla A321 (a wiec największego z "medium jetow") różnica w spalaniu pomiędzy FL 280 a FL 350, to jakieś 50-80 kg. Dla 737 bedzie podobnie, więc raczej nie sadze żeby znacząco to wpłynęło na wyniki finansowe owej "pewnej linii"
    SPMRK and GoldenDave like this.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Czy to ograniczenie jest słuszne, czy nie, to się nie znam. Ale jeśli chodzi o różnice w spalaniu, to na trasie GDN-KRK, dla A321 (a wiec największego z "medium jetow") różnica w spalaniu pomiędzy FL 280 a FL 350, to jakieś 50-80 kg. Dla 737 bedzie podobnie, więc raczej nie sadze żeby znacząco to wpłynęło na wyniki finansowe owej "pewnej linii"
    Dzięki za wyjaśnienie. Faktycznie nie jest to wiele, ale docelowo na wielu rejsach pewnie uzbiera się jakaś tam kwota. Dla mnie to ograniczenie jest co najmniej dziwne, a to z tego powodu, że albo nasze ATC jest niewydolne (skoro w innych nawet dużo mniejszych od Polski krajach ruch jest znacznie większy niż u nas i nikt z tego powodu nie narzeka), albo chodzi o coś innego (a jak się to przyjęło - "jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze")

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Albo też, co jest najbardziej prawdopodobne, nie znasz się na tym i różne rzeczy Ci się zdają. Znasz liczbę samolotów, liczbę sektorów i ich przepustowość w Polsce i w krajach, do których ją porównujesz?
    Don Corleone, QbaqBA and SPMRK like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Albo też, co jest najbardziej prawdopodobne, nie znasz się na tym i różne rzeczy Ci się zdają. Znasz liczbę samolotów, liczbę sektorów i ich przepustowość w Polsce i w krajach, do których ją porównujesz?
    Nie krytykuj, że ktoś sie nie zna, bo nie zarejestrowałem się tutaj tydzień temu. A pisząc o sektorach i ich przepustowości udowadniasz tezę o niewydolnym ATC w Polsce .

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Patrząc na ostatnie dwa loty pewnej linii, latającej KRK GDN na 738, na północ były na FL280, z powrotem na FL310.

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Nie krytykuj, że ktoś sie nie zna, bo nie zarejestrowałem się tutaj tydzień temu. A pisząc o sektorach i ich przepustowości udowadniasz tezę o niewydolnym ATC w Polsce .
    To przedstaw liczby.

    A porownywanie z Praga jesli chodzi o ruch i restrykcje FL jest cokolwiek zabawne.
    SPMRK and GoldenDave like this.

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Dla mnie to ograniczenie jest co najmniej dziwne, a to z tego powodu, że albo nasze ATC jest niewydolne (skoro w innych nawet dużo mniejszych od Polski krajach ruch jest znacznie większy niż u nas i nikt z tego powodu nie narzeka)
    1. Nikt nie narzeka.
    2. W innych krajach ograniczenia są podobne.
    GoldenDave likes this.

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    A pisząc o sektorach i ich przepustowości udowadniasz tezę o niewydolnym ATC w Polsce .
    W jaki sposób?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •