Witam!
http://pl.youtube.com/watch?v=MDixsmLh2po
W tym filmiku dokładnie w 1:39 sekund samolot schodzi wyraźnie z obrotów dlaczego podczas wznoszenia?
Wersja do druku
Witam!
http://pl.youtube.com/watch?v=MDixsmLh2po
W tym filmiku dokładnie w 1:39 sekund samolot schodzi wyraźnie z obrotów dlaczego podczas wznoszenia?
Bo była nie potrzebna.
Po osiągnięciu odpowiedniej prędkości się ją utrzymuje.
Z tego co wiem to samolot tylko do startu wykorzystuje 100% mocy. Niedługo po starcie się ją obniża.
Moim zdaniem było to przejście z take off thrust na climb thrust (ciąg startu, ciąg wznoszenia- chyba tak po polsku powinno się to tłumaczyć).
Podczas startu potrzebna jest większa moc, aby samolot osiągnął prędkości startowe, a podczas wznoszenia i tak ma ograniczenie prędkości poniżej FL100. Pewnie ma to też wpływ na ilość spalanego paliwa.
Jeżeli się mylę proszę o poprawienie mnie. ;)
Nawet do startu nie jest wykorzystywane 100% mocy/ciągu silnika. Maksymalne wartości zostawiane są na sytuacje awaryjne.Cytat:
Zamieszczone przez lotnik777
i szkoda katować silniki
No właśnie, każdy samolot ma ograniczenie czasu, przez który silniki mogą pracować na ciągu startowym.Cytat:
i szkoda katować silniki
Może ma, może nie ma.Cytat:
Zamieszczone przez matiX
Po przecięciu ACC ALT [wysokości, na której przestawia się mod pracy a/t z TO/GA (max thrust) lub FLX (reduced thrust) na CLB thrust] redukuje się ciąg, zmniejsza prędkość wertykalną przy jednoczesnym wzroście prędkości lateralnej (powoli rozpędza się samolot do normalnej konfiguracji wznoszenia, bez klap i slat'ów).
Ja już leciałem W!ZZ ale takiego zmniejszenia ciągu nie miałem(no może....ale nie słyszałem bo byłem zajęty patrzeniem na widoki).Ale jeśli bym nie wiedział że ciąg się zmniejsza to trochę bym się przestraszył. :lol:
E tam, normalka. Ja to właśnie w tym momencie zawsze mogę już złapać oddech.
Daje mi to przekonanie, że wszystko idzie w porządku ;)
Za to nigdy nie przeżyłem go-around, a patrząc choćby na niektóre z WAW czy
niesamowite potrójne go-around ze ścieżki podejścia na LHR to musi to być
dość nietypowe przeżycie.
pzdr,P.
Czasem ciąg zmniejsza się nawet znacznie, poniżej CLB, jeśli przelatuje się nad terenami gdzie jest ograniczenie hałasu. Jest tak np. po starcie z LTN albo LHR na wschód.
Może off topic ale poszukuje filmiku z samolotu w którym trzęsie się skrzydło.Czy należy się bać takiego trzęsącego skrzydła czy jest to normalne.Ale to uczucie jest bardzo nieprzyjemne.
Dowolny filmik z lądowania 747 na Youtubie... przed trzęsączym się skrzydłem należy natychmiast uciekać :)!
Chyba normalne. Zawsze jak lecę samolotem widzę jak się trzęsie skrzydło. Szczególnie w czasie turbulencji. Pierwszy raz jak to zobaczyłem to się bałem, że się złamie :D Ale później zobaczyłem, że zawsze tak jest.Cytat:
Zamieszczone przez da-w-id
W tym 747 strasznie się trzęsie przy starcie :shock:
http://pl.youtube.com/watch?v=YlLma_...eature=related
W momencie startu gdy redukowana jest moc silnika to jedyna rzecz jaka mi sie nasuwa to PAW :mrgreen:
Nie należy się bać. Dopiero jak się tak zacznie wyginać można zacząć - http://pl.youtube.com/watch?v=pe9PVaFGl3o ale do tego to chyba w Cb by trzeba było wlecieć.Cytat:
Zamieszczone przez da-w-id
ohhh ale była by frajda :lol:
w komentarzach do tego filmiku jest ciekawe zdanie. o ile skrzydlo Boeing'a wytrzymalo 154% najwiekszych sil obserwowanych w realu, o tyle A380 ponoc "tylko" 145%. I podobno zmieniono obowiazujace we Francji normy (150%) aby umozliwic airbusowi oddanie samolotu. Jest to mozliwe? prosze o komentarze...Cytat:
Zamieszczone przez frik
Internetowe plotki.Cytat:
Zamieszczone przez szyba
B777 mial ponad 150% (moze 154, nie pamietam), A380 skrzydło złamało się ponieżej 150%, mieli wprowadzić jakieś wzmocnienia ale już skrzydła kolejny raz nie łamanoCytat:
Zamieszczone przez Danny