Według mojej wiedzy wszelkie przyloty bizjetów uzgadniane są drogą faksową (EPPO) najdalej kilkanaście godzin przed przylotem.
Jak Kawa sie pojawi na forum to wytłumaczy to w szczegółach bo tym na codzień sie zajmuje.
Takie pytanie mi się pojawiło w głowie - czy od zaplanowania przez tour-operatora
wycieczki np. do Tunezji, do jej realizacji jest długa droga? Mam tu na myśli, wynajęcie
jakichś czarterowych linii lotniczych, ustalenie rozkładu. Czy to się odbywa na zasadzie
wcześniejszego poinformowania lotniska o danym locie, czy może zdarzyć się sytuacja,
że nagle na wieży w EPKT zgłosi się jakiś lot który umówił się z pasażerami że ich tam
wysadzi? Pomijam sprawy opłat lotniskowych, chodzi mi tylko o to czy dane
lotnisko dysponuje taką wiedzą czy muszą być przygotowani na przypadkowe czartery?
Rozszerzając pytanie, jak załatwia się formalnie lądowania samolotów bizjet, oraz
rządowych? Czy taki np. prezydent a raczej jego obsługa dzwoni do EPKT i mówią,
że dzisiaj pan prezydent przyleci, czy to się dzieje online, jak już leci i wieża jedynie
co musi zrobić to po prostu wpuścić go jak będzie taka możliwość?
--
Leszek A. Szczepanowski
Wydaje mi się, że bizjety przylatują uprzednio składając plan lotu i w związku z tym na całej trasie przelotu kontrolerzy mają potrzebne informacje do poprowadzenia takiego samolotu bezpiecznie, łącznie z lądowaniem.
Co do charterów to biura podróży dostają gotowy rozkład lotów od lini i to linia zapewnia wszelkie formalności związane z przelotem łacznie ze złożeniem planu lotu.
Sądzę, że nic nie może się odbyć bez złożenia planu lotu.
Zdaje się, że taką operację można wykonać do 4 godz przez planowanym wylotem
lub przylotem.
Myślę również, że uzgodnienia z firmą handlingową itd robi się oddzielnie.
pzdr,P.
1h. A jak trzeba to i pół godziny przed wylotem. Tyle potrzeba na rozpowszechnienie planu lotu. Oczywiście cała procedura z pasażerami itd trwa odpowiednio dłużej.
A skoro już o tym mowa, to plan lotu składa się u nas lokalnie, czy bezpośrednio do Eurocontrol i oni go rozsyłają gdzie trzeba?
pzdr,P.
Ale przecież turnusy maja określone długości powiedzmy 7 10 lub 14 dni i terminy te muszą się czasami nakładać. Zatem touroperator musi chyba z dużym wyprzedzeniem uzgadniać terminy z obsługującym lot czarterowy?
Zakładki