Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Czartery i lotniska


    Polecamy

    Takie pytanie mi się pojawiło w głowie - czy od zaplanowania przez tour-operatora
    wycieczki np. do Tunezji, do jej realizacji jest długa droga? Mam tu na myśli, wynajęcie
    jakichś czarterowych linii lotniczych, ustalenie rozkładu. Czy to się odbywa na zasadzie
    wcześniejszego poinformowania lotniska o danym locie, czy może zdarzyć się sytuacja,
    że nagle na wieży w EPKT zgłosi się jakiś lot który umówił się z pasażerami że ich tam
    wysadzi? Pomijam sprawy opłat lotniskowych, chodzi mi tylko o to czy dane
    lotnisko dysponuje taką wiedzą czy muszą być przygotowani na przypadkowe czartery?
    Rozszerzając pytanie, jak załatwia się formalnie lądowania samolotów bizjet, oraz
    rządowych? Czy taki np. prezydent a raczej jego obsługa dzwoni do EPKT i mówią,
    że dzisiaj pan prezydent przyleci, czy to się dzieje online, jak już leci i wieża jedynie
    co musi zrobić to po prostu wpuścić go jak będzie taka możliwość?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Według mojej wiedzy wszelkie przyloty bizjetów uzgadniane są drogą faksową (EPPO) najdalej kilkanaście godzin przed przylotem.
    Jak Kawa sie pojawi na forum to wytłumaczy to w szczegółach bo tym na codzień sie zajmuje.



  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że bizjety przylatują uprzednio składając plan lotu i w związku z tym na całej trasie przelotu kontrolerzy mają potrzebne informacje do poprowadzenia takiego samolotu bezpiecznie, łącznie z lądowaniem.
    Co do charterów to biura podróży dostają gotowy rozkład lotów od lini i to linia zapewnia wszelkie formalności związane z przelotem łacznie ze złożeniem planu lotu.

  4. #4
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Sądzę, że nic nie może się odbyć bez złożenia planu lotu.
    Zdaje się, że taką operację można wykonać do 4 godz przez planowanym wylotem
    lub przylotem.

    Myślę również, że uzgodnienia z firmą handlingową itd robi się oddzielnie.

    pzdr,P.

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    1h. A jak trzeba to i pół godziny przed wylotem. Tyle potrzeba na rozpowszechnienie planu lotu. Oczywiście cała procedura z pasażerami itd trwa odpowiednio dłużej.

  6. #6
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A skoro już o tym mowa, to plan lotu składa się u nas lokalnie, czy bezpośrednio do Eurocontrol i oni go rozsyłają gdzie trzeba?

    pzdr,P.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łomża

    Domyślnie

    Ale przecież turnusy maja określone długości powiedzmy 7 10 lub 14 dni i terminy te muszą się czasami nakładać. Zatem touroperator musi chyba z dużym wyprzedzeniem uzgadniać terminy z obsługującym lot czarterowy?

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Plan lotu w najbliższym biurze odpraw załóg, linia pewnie wysyła przez AFTN; rozkładowe loty latają wg RPL - powtarzalnych planów.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •