Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 33
Like Tree19Likes

Wątek: Pasażerowie niewypuszczeni z samolotu z powodu burzy?

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie Pasażerowie niewypuszczeni z samolotu z powodu burzy?


    Polecamy

    Właśnie przydarzyła się dość dziwna moim zdaniem sytuacja. Moja ciocia przyleciała, samolot przykołował itd., ale nie wypuszczono pasażerów, bo... nadchodzi burza. Możecie mi wytłumaczyć, jaki ma to sens?
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Normalny, jesli jest raportowana burza w poblizu lotniska, agenci handlingowi nie obsluguja samolotow ze wzgledow bezpieczenstwa. Nic niezwyklego.

  3. #3
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Dodam tylko, że robimy tak wtedy gdy wyładowania są obserwowane w odległości 5km i bliżej lotniska.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Pioruny były, ale raczej daleko, bo nic nie było słychać. Poza tym samolot mógł normalnie wylądować a nie można było wypuścić pasażerów? To mi się wydaje dziwne.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  5. #5
    Photo Screener
    Awatar schwefel

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Poza tym samolot mógł normalnie wylądować a nie można było wypuścić pasażerów? To mi się wydaje dziwne.
    Poczytaj sobie o klatce Faradaya.
    pasazernagape likes this.

  6. #6
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Dodatkowo burze przemieszczają się szybko. Podczas lądowania było ok, 5 minut później już nie. W międzyczasie zapadała decyzja, że na ten moment nie wychodzimy, to nie wychodzimy.

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Myślałam, że pioruny trafiają zawsze w najwyższy obiekt..
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    No to źle myślałaś. Niedawno w Warszawie od uderzenia pioruna spalił się dom, mimo że obok stał o piętro wyższy. Przecież te procedury są dla dobra pasażerów i pracowników lotniska. Naprawdę nie wiem po co maglować ten temat.

  9. #9
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Słyszałem od agenta handlingowego w KTW, że jakiś czas temu piorun uderzył w diamonda zaparkowanego na starej drodze kołowania. Na tyle się zapiekł że do Niemiec wrócił na lawecie. Też wszyscy byli zdziwieni bo obok wiele wyższych obiektów.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    A ja nigdy nie zapomnę lotu Lufthansy z Monachium do Krakowa gdzie niebo było wręcz idealne, praktycznie zero chmurki i piorun uderzył w samolot przed Krakowem który to w następstwie zdarzenia wrócił do Monachium także myślę że tutaj nie było tak źle.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    No dobra, będzie, że drążę, ale jedna rzecz nie daje mi spokoju. W czasie, gdy pasażerowie czekali parędziesiąt metrów od wejścia do terminala, aż burza minie, inny samolot normalnie wylądował i nie było to lądowanie awaryjne. Niby samolot jest puszką Faradaya, ale czasem uderzenie pioruna psuje elektronikę, a to podczas startu albo lądowania może być skrajnie niebezpieczne. Więc jak to w końcu jest?
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  12. #12
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Od pioruna samolot nie spadł od dobrych kilkudziesięciu lat. Może musiał już lądować, żeby nie mieć poniżej minimum paliwa.
    Edit: burza nad lotniskiem nie była, tylko 5 km obok, inne wymagania ma pilot, a inne są przepisy agentów. Nie ma nic do drążenia.

    Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    Pitterek

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Mialem podobną sytuację kilka dni temu. Po zajęciu pozycji parkingowej przy terminalu w Zurychu dłuższą chwilę (kilka dobrych minut) czekalismy zanim obsluga przystawi rękaw a wyjasnieniem tego była przechodząca nad lotniskiem burza. Safety first
    Jeden rabin powie tak, inny rabin powie nie

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Przepraszam i dziękuję za cierpliwość. Dla mnie ta restrykcyjność lotniczych przepisów ciągle bywa od czasu do czasu szokująca, a fakt, że są tak skrupulatnie przestrzegane, jeszcze bardziej.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Właściwie uziemienie samolotu do tankowania to też fanaberia. Samochody tankują bez i jest dobrze.

    Ma kolega jeszcze jakieś wnioski i usprawnienia?

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Jeszcze taki wątek polecam (po angielsku) This is why everything should stop on the ramp during storms - Airliners.net
    pod znaczącym tytułem, "Dlaczego wszystko na płycie powinno stanąć (zostać zatrzymane)", zwłaszcza zdjęcie w pierwszym poście.
    solti likes this.

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    @mcxmcx niepotrzebny sarkazm. W codziennym życiu naprawdę rzadko kiedy spotyka się tak poważne traktowanie zasad.
    @konrad777 dzięki, ciekawy temat.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  18. #18

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    W codziennym życiu naprawdę rzadko kiedy spotyka się tak poważne traktowanie zasad.
    Bezpieczeństwo w lotnictwie cywilnym bierze się z przestrzegania zasad. Wiele z tych zasad zostało wprowadzonych w odpowiedzi na konkretne wypadki, wszystkie te możnaby powiedzieć głupoty typu: zasłonki okien otwarte do startu i lądowanie, brak bagaży na podłodze przy wyjściu bezpieczeństwa, odpięte pasy przy tankowaniu z pasażerami na pokładzie itp., mają swój sens a nauka ich nie była pozbawiona ofiar.

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Przepraszam i dziękuję za cierpliwość. Dla mnie ta restrykcyjność lotniczych przepisów ciągle bywa od czasu do czasu szokująca, a fakt, że są tak skrupulatnie przestrzegane, jeszcze bardziej.
    Co dziwi, biorąc pod uwagę stopkę kolegi

    A tak na poważnie - każdy incydent, każdy wypadek to suma składowych, często mających początek w niewinnym teoretycznie nieprzestrzeganiu jakiejś procedury. I cała sztuka polega na tym, żeby właśnie do takich sytuacji nie dopuszczać.
    kaspric, jarekch and solti like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    To jeszcze jeden filmik w temacie:
    https://m.youtube.com/watch?v=49Ra3Bc_fP8
    SPMRK, maciass and tartal like this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •