Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 45
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    LBN

    Domyślnie Heavy or not heavy...


    Polecamy

    Czy mógł by ktoś tutaj podać jakie samoloty mają po swoich callsignach oznaczenie ''heavy'' a które nie. Chodzi mi o konkretne modele samolotów np. B777 heavy, A320 nie ma. Interesuje mnie głównie czy B757 ma takie oznaczenie. Thx z góry.

    89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika. Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    757 ma wąski kadłub, więc siłą rzeczy heavy nie jest.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    747
    777
    767
    757
    A340
    A300
    MD11
    DC10

    czy o czyms zapomnialem ?

  4. #4
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    5 sek szukania w sieci...

    All aircraft capable of operating with a gross take-off weight of more than 255,000 lbs. must use this suffix whether or not they are operating at this weight during a particular phase of flight. These are typically Boeing 747, some models of the 757, 777, or 767, Airbus A340, A330 and A300, McDonnell Douglas DC-10 or MD-11, or Lockheed L-1011 aircraft

    Idźcie na kurs obsługi internetu ;-)
    KZ

  5. #5
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    747
    777
    767
    757
    A340
    A300
    MD11
    DC10

    czy o czyms zapomnialem ?
    Whalejet (A380) ? A330 ?
    KZ

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    http://www.icao.int/anb/ais/8643/index.cfm

    Wystarczy wpisać w polu "Wake turbulence category" literkę H, search, i pojawia się lista wszystkich certyfikowanych przez ICAO samolotów kategorii Heavy.

  7. #7
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Więc 757 nie jest. Myślę że w oparciu o tabele o której piszę Domos , mamy wszystko wyjaśnione.



  8. #8
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Następne 5 sek szukania - http://www.airliners.net/aviation-fo...ad.main/72781/

    Wynika z tego że może być ale nie musi (jak dla mnie) - zależnie od MTOW
    KZ

  9. #9
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Więc 757 nie jest. Myślę że w oparciu o tabele o której piszę Domos , mamy wszystko wyjaśnione.
    jest
    no risk, no fun ;D


  10. #10

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    LBN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ
    5 sek szukania w sieci...

    All aircraft capable of operating with a gross take-off weight of more than 255,000 lbs. must use this suffix whether or not they are operating at this weight during a particular phase of flight. These are typically Boeing 747, some models of the 757, 777, or 767, Airbus A340, A330 and A300, McDonnell Douglas DC-10 or MD-11, or Lockheed L-1011 aircraft

    Idźcie na kurs obsługi internetu ;-)
    Jak jesteś taki dobry to powiedz jakie hasło w google wpisałeś.

    Jedni mówią że 757 jest heavy, drudzy że nie jest. Jak jest naprawdę?

    89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika. Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.

  11. #11
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Więc 757 nie jest. Myślę że w oparciu o tabele o której piszę Domos , mamy wszystko wyjaśnione.
    jest
    No według ICAO jednak nie jest !!!
    (albo ja źle widzę)



  12. #12
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Heavy to samoloty o MTOW powyżej 136 ton, w Polsce jako heavy traktowany jest 757 ze z wględu na dużą turbulencję w śladzie, co opisano w AIP.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  13. #13
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Dodam jeszcze , ze 757 robi wiekszy burdelik za soba niz np 767

  14. #14
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Heavy to samoloty o MTOW powyżej 136 ton, w Polsce jako heavy traktowany jest 757 ze z wględu na dużą turbulencję w śladzie, co opisano w AIP.
    Ale pilot wie, jakie w jakim kraju są przepisy i odpowiednio się "woła"? Czy jak to jest?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  15. #15
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Powinien, ale ja jeszcze nigdy nie słyszałem "heavy" jaki sufiksu. Kategoria turbulencji w śladzie to jest raczej informacja dla kontrolera niż pilota, poniżej 136 ton jest tylko 757 a i tych powyżej nie ma zbyt wiele. Da się to zapamiętać, w razie czego można sprawdzić.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Przy czym zarowno na paskach, jak i na ekranie radaru w opisie samolotu zazwyczaj jest rowniez zapisana kategoria turbulencji.

  17. #17
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Chyba że jak w 70% organów ATC w Polsce paski wypisuje się ręcznie albo nie ma radaru.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Dlatego napisalem "zazwyczaj" . A jak wypisujesz pasek z AFTNu, to tam tez kategoria turbulencji istnieje.

  19. #19
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Chyba że piszesz z planowanej sytuacji
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  20. #20
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    A czy w Polsce się cokolwiek woła "heavy"? Czy u nas nie ma obowiązku podawania tej informacji?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •