10Likes
-
10
Post By layoverlover
-
-
Na ogół klapy do startu wypuszcza się zaraz po uruchomieniu silników, lub tuż po rozpoczęciu kołowania (chyba, że jest np. odladzanie samolotu, albo mocno zaśnieżona droga kołowania)
Natomiast to, co opisujesz, to nieco inna sprawa. Przy wysokich temperaturach na ziemi (>30 stopni) może zadziałać sygnalizacja przegrzania „bleed’ow”, czyli odbiorów gorącego powietrza ze sprężarki silnika, co generuje konieczność powrotu na stanowisko i interwencji mechanika.
Żeby temu zapobiec, Airbus zaleca nie chować klap po lądowaniu, tylko ustawić je do konfiguracji 1+F, czyli startowej (a właściwie jednej z 3 dostępnych startowych). Dzięki temu są wypuszczone sloty i jest lepsze chłodzenie duktów pneumatycznych w skrzydle.
Wszystkie Airbusy tak mają, od A318 do A380 i w ciepłych krajach można je często spotkać z wypuszczonymi klapami na płycie.
Ostatnio edytowane przez layoverlover ; 28-11-2017 o 13:29
-
Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź .
Pozdrawiam
B
-
Polecamy
Ja spotkałem się też z nie chowaniem klap po lądowaniu w warunkach oblodzenia.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki