Bo była nie potrzebna.
Po osiągnięciu odpowiedniej prędkości się ją utrzymuje.
Witam!
http://pl.youtube.com/watch?v=MDixsmLh2po
W tym filmiku dokładnie w 1:39 sekund samolot schodzi wyraźnie z obrotów dlaczego podczas wznoszenia?
Bo była nie potrzebna.
Po osiągnięciu odpowiedniej prędkości się ją utrzymuje.
Z tego co wiem to samolot tylko do startu wykorzystuje 100% mocy. Niedługo po starcie się ją obniża.
Moim zdaniem było to przejście z take off thrust na climb thrust (ciąg startu, ciąg wznoszenia- chyba tak po polsku powinno się to tłumaczyć).
Podczas startu potrzebna jest większa moc, aby samolot osiągnął prędkości startowe, a podczas wznoszenia i tak ma ograniczenie prędkości poniżej FL100. Pewnie ma to też wpływ na ilość spalanego paliwa.
Jeżeli się mylę proszę o poprawienie mnie.
"If you believe safety is expensive, try an accidet!"
No właśnie, każdy samolot ma ograniczenie czasu, przez który silniki mogą pracować na ciągu startowym.i szkoda katować silniki
Eee tam, podpis ;)
Może ma, może nie ma.Zamieszczone przez matiX
Po przecięciu ACC ALT [wysokości, na której przestawia się mod pracy a/t z TO/GA (max thrust) lub FLX (reduced thrust) na CLB thrust] redukuje się ciąg, zmniejsza prędkość wertykalną przy jednoczesnym wzroście prędkości lateralnej (powoli rozpędza się samolot do normalnej konfiguracji wznoszenia, bez klap i slat'ów).
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Ja już leciałem W!ZZ ale takiego zmniejszenia ciągu nie miałem(no może....ale nie słyszałem bo byłem zajęty patrzeniem na widoki).Ale jeśli bym nie wiedział że ciąg się zmniejsza to trochę bym się przestraszył.
E tam, normalka. Ja to właśnie w tym momencie zawsze mogę już złapać oddech.
Daje mi to przekonanie, że wszystko idzie w porządku
Za to nigdy nie przeżyłem go-around, a patrząc choćby na niektóre z WAW czy
niesamowite potrójne go-around ze ścieżki podejścia na LHR to musi to być
dość nietypowe przeżycie.
pzdr,P.
Czasem ciąg zmniejsza się nawet znacznie, poniżej CLB, jeśli przelatuje się nad terenami gdzie jest ograniczenie hałasu. Jest tak np. po starcie z LTN albo LHR na wschód.
Eee tam, podpis ;)
Może off topic ale poszukuje filmiku z samolotu w którym trzęsie się skrzydło.Czy należy się bać takiego trzęsącego skrzydła czy jest to normalne.Ale to uczucie jest bardzo nieprzyjemne.
W!ZZ :D
Dowolny filmik z lądowania 747 na Youtubie... przed trzęsączym się skrzydłem należy natychmiast uciekać !
Chyba normalne. Zawsze jak lecę samolotem widzę jak się trzęsie skrzydło. Szczególnie w czasie turbulencji. Pierwszy raz jak to zobaczyłem to się bałem, że się złamie Ale później zobaczyłem, że zawsze tak jest.Zamieszczone przez da-w-id
W tym 747 strasznie się trzęsie przy starcie
http://pl.youtube.com/watch?v=YlLma_...eature=related
W momencie startu gdy redukowana jest moc silnika to jedyna rzecz jaka mi sie nasuwa to PAW
Nie należy się bać. Dopiero jak się tak zacznie wyginać można zacząć - http://pl.youtube.com/watch?v=pe9PVaFGl3o ale do tego to chyba w Cb by trzeba było wlecieć.Zamieszczone przez da-w-id
w komentarzach do tego filmiku jest ciekawe zdanie. o ile skrzydlo Boeing'a wytrzymalo 154% najwiekszych sil obserwowanych w realu, o tyle A380 ponoc "tylko" 145%. I podobno zmieniono obowiazujace we Francji normy (150%) aby umozliwic airbusowi oddanie samolotu. Jest to mozliwe? prosze o komentarze...Zamieszczone przez frik
Zakładki