Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1
    Awatar da-w-id

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie A320 zmiana mocy podczas wznoszenia


    Polecamy

    Witam!

    http://pl.youtube.com/watch?v=MDixsmLh2po

    W tym filmiku dokładnie w 1:39 sekund samolot schodzi wyraźnie z obrotów dlaczego podczas wznoszenia?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Bo była nie potrzebna.
    Po osiągnięciu odpowiedniej prędkości się ją utrzymuje.

  3. #3
    Awatar lotnik777

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Z tego co wiem to samolot tylko do startu wykorzystuje 100% mocy. Niedługo po starcie się ją obniża.

  4. #4
    Awatar matiX

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Moim zdaniem było to przejście z take off thrust na climb thrust (ciąg startu, ciąg wznoszenia- chyba tak po polsku powinno się to tłumaczyć).

    Podczas startu potrzebna jest większa moc, aby samolot osiągnął prędkości startowe, a podczas wznoszenia i tak ma ograniczenie prędkości poniżej FL100. Pewnie ma to też wpływ na ilość spalanego paliwa.

    Jeżeli się mylę proszę o poprawienie mnie.
    "If you believe safety is expensive, try an accidet!"

  5. #5
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnik777
    Z tego co wiem to samolot tylko do startu wykorzystuje 100% mocy. Niedługo po starcie się ją obniża.
    Nawet do startu nie jest wykorzystywane 100% mocy/ciągu silnika. Maksymalne wartości zostawiane są na sytuacje awaryjne.

  6. #6
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    i szkoda katować silniki

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    i szkoda katować silniki
    No właśnie, każdy samolot ma ograniczenie czasu, przez który silniki mogą pracować na ciągu startowym.
    Eee tam, podpis ;)

  8. #8
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez matiX
    a podczas wznoszenia i tak ma ograniczenie prędkości poniżej FL100. Pewnie ma
    Może ma, może nie ma.
    Po przecięciu ACC ALT [wysokości, na której przestawia się mod pracy a/t z TO/GA (max thrust) lub FLX (reduced thrust) na CLB thrust] redukuje się ciąg, zmniejsza prędkość wertykalną przy jednoczesnym wzroście prędkości lateralnej (powoli rozpędza się samolot do normalnej konfiguracji wznoszenia, bez klap i slat'ów).
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  9. #9
    Awatar da-w-id

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Ja już leciałem W!ZZ ale takiego zmniejszenia ciągu nie miałem(no może....ale nie słyszałem bo byłem zajęty patrzeniem na widoki).Ale jeśli bym nie wiedział że ciąg się zmniejsza to trochę bym się przestraszył.

  10. #10
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    E tam, normalka. Ja to właśnie w tym momencie zawsze mogę już złapać oddech.
    Daje mi to przekonanie, że wszystko idzie w porządku

    Za to nigdy nie przeżyłem go-around, a patrząc choćby na niektóre z WAW czy
    niesamowite potrójne go-around ze ścieżki podejścia na LHR to musi to być
    dość nietypowe przeżycie.

    pzdr,P.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Czasem ciąg zmniejsza się nawet znacznie, poniżej CLB, jeśli przelatuje się nad terenami gdzie jest ograniczenie hałasu. Jest tak np. po starcie z LTN albo LHR na wschód.
    Eee tam, podpis ;)

  12. #12
    Awatar da-w-id

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Może off topic ale poszukuje filmiku z samolotu w którym trzęsie się skrzydło.Czy należy się bać takiego trzęsącego skrzydła czy jest to normalne.Ale to uczucie jest bardzo nieprzyjemne.
    W!ZZ :D

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dowolny filmik z lądowania 747 na Youtubie... przed trzęsączym się skrzydłem należy natychmiast uciekać !

  14. #14
    Awatar lotnik777

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez da-w-id
    Może off topic ale poszukuje filmiku z samolotu w którym trzęsie się skrzydło.Czy należy się bać takiego trzęsącego skrzydła czy jest to normalne.Ale to uczucie jest bardzo nieprzyjemne.
    Chyba normalne. Zawsze jak lecę samolotem widzę jak się trzęsie skrzydło. Szczególnie w czasie turbulencji. Pierwszy raz jak to zobaczyłem to się bałem, że się złamie Ale później zobaczyłem, że zawsze tak jest.

    W tym 747 strasznie się trzęsie przy starcie
    http://pl.youtube.com/watch?v=YlLma_...eature=related

  15. #15

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    W momencie startu gdy redukowana jest moc silnika to jedyna rzecz jaka mi sie nasuwa to PAW

  16. #16
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez da-w-id
    Może off topic ale poszukuje filmiku z samolotu w którym trzęsie się skrzydło.Czy należy się bać takiego trzęsącego skrzydła czy jest to normalne.Ale to uczucie jest bardzo nieprzyjemne.
    Nie należy się bać. Dopiero jak się tak zacznie wyginać można zacząć - http://pl.youtube.com/watch?v=pe9PVaFGl3o ale do tego to chyba w Cb by trzeba było wlecieć.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17
    Awatar da-w-id

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    ohhh ale była by frajda
    W!ZZ :D

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Nie należy się bać. Dopiero jak się tak zacznie wyginać można zacząć - http://pl.youtube.com/watch?v=pe9PVaFGl3o ale do tego to chyba w Cb by trzeba było wlecieć.
    w komentarzach do tego filmiku jest ciekawe zdanie. o ile skrzydlo Boeing'a wytrzymalo 154% najwiekszych sil obserwowanych w realu, o tyle A380 ponoc "tylko" 145%. I podobno zmieniono obowiazujace we Francji normy (150%) aby umozliwic airbusowi oddanie samolotu. Jest to mozliwe? prosze o komentarze...

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szyba
    Cytat Zamieszczone przez frik
    Nie należy się bać. Dopiero jak się tak zacznie wyginać można zacząć - http://pl.youtube.com/watch?v=pe9PVaFGl3o ale do tego to chyba w Cb by trzeba było wlecieć.
    w komentarzach do tego filmiku jest ciekawe zdanie. o ile skrzydlo Boeing'a wytrzymalo 154% najwiekszych sil obserwowanych w realu, o tyle A380 ponoc "tylko" 145%. I podobno zmieniono obowiazujace we Francji normy (150%) aby umozliwic airbusowi oddanie samolotu. Jest to mozliwe? prosze o komentarze...
    Internetowe plotki.

  20. #20
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Danny
    Cytat Zamieszczone przez szyba
    Cytat Zamieszczone przez frik
    Nie należy się bać. Dopiero jak się tak zacznie wyginać można zacząć - http://pl.youtube.com/watch?v=pe9PVaFGl3o ale do tego to chyba w Cb by trzeba było wlecieć.
    w komentarzach do tego filmiku jest ciekawe zdanie. o ile skrzydlo Boeing'a wytrzymalo 154% najwiekszych sil obserwowanych w realu, o tyle A380 ponoc "tylko" 145%. I podobno zmieniono obowiazujace we Francji normy (150%) aby umozliwic airbusowi oddanie samolotu. Jest to mozliwe? prosze o komentarze...
    Internetowe plotki.
    B777 mial ponad 150% (moze 154, nie pamietam), A380 skrzydło złamało się ponieżej 150%, mieli wprowadzić jakieś wzmocnienia ale już skrzydła kolejny raz nie łamano
    no risk, no fun ;D


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •