Stara farba jest całkowicie usuwana.
Przyjmuje sie ze waga farby ktora pokryty jest samolot to okolice 500kg dla sredniej maszyny, co sie dzieje w przypadku przemalowania samolotu? Stara warstwa jest usuwana ? Takie kilkukrotne malowanie bez usuwania mialoby przeciez negatywny wplyw na spalanie i inne parametry (?)
Sent from my Redmi 4 using Tapatalk
Stara farba jest całkowicie usuwana.
W "Operacji Lot" też o tym było. Po usunięciu starego malowania dokładnie sprawdzali wszystkie uszkodzenia kadłuba zanim pomalowali ponownie.
Mam pytanie: Czy jeżeli nie zmienia się wzór malowania danej linii to samolot i tak co jakiś czas ma wymienianą powłokę lakierniczą? Na ile "wystarcza" lakier?
zależy, swego czasu Vietnam latał na 777 które wyglądały na mocno skatowane
Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5
Malowanie powinno się zmieniać mniej więcej raz na 6 lat. Większość przewoźników się tego trzyma, ale niektórzy zbierają się do malowania nieco dłużejTen proces jest po pierwsze drogi, a po drugie wyłącza samolot z wykonywania lotów na ok.10-14 dni. Tak czy inaczej kiedyś trzeba to zrobić, bo odświeżenie malowania to nie tylko kwestia estetyki, ale również (co najważniejsze) bezpieczeństwa. Jeszcze jeden filmik:
Kolejne pytanie ? Czy te wszystkie wymyslne wzory to 100% malowanie czy wzory/grafiki sa naklejane?
Sent from my Redmi 4 using Tapatalk
Tak sobie mysle, ze taka odklejona podczas lotu naklejka moglaby przy sprzyjajacych warunkach zablokowac na przyklad ster wysokosci, oklejajac sie wo kol niego
Sent from my Redmi 4 using Tapatalk
Tak się jeszcze zastanawiam, czy warstwy naklejek nie pokrywa się jakąś bezbarwną powłoką lakierniczą?
Tak z ciekawostek, właśnie wróciłem z Filipin. Tam leciałem na krajówce samolotem Air Asia, reg. RP-C8972 w malowaniu specjalnym promującym sieć hoteli Henann. Malowanie (w praktyce chyba wielka naklejka z folii) dosyć już nadgryzione zębem czasu.
https://www.jetphotos.com/photo/8698388 - na zdjęciu w Jetphotos (niestety swoich nie zrobiłem akurat w tym przypadku...) widać, że górna część malowania (nad oknami) jest jakby lekko pobielała - to siateczka pęknięć na naklejce, spod której wyłazi biały lakier samolotu. To po pierwsze.
A druga ciekawostka jest taka, że na tylnych drzwiach samolotu niemiecki chuligan walnął "wlepkę" promującą jakiś klub sportowy. Po zdjęciach w Jetphotos widzę, że wlepka lata na samolocie co najmniej od czerwca. Nie sprząta się takich rzeczy z samolotu? :> Na zdjęciach Jetphotos widać małą białą kropę nad okienkiem w drzwiach.
Lubię sobie pomacać kadłub przed wejściem do maszyny i kiedyś przyuważyłem, ze Easyjet ma pomarańczowe nalepki na białym kadłubie.
ciekawa jest kwestia wagi takiej nalepki. bo oprócz folii musi być też klej który też coś wazy
Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5
Warstwy farby nie zawsze są równe. EZY ma naklejki jako malowania specjalne, te w nowym malowaniu umieszczane na tyle, typu tulipany z AMS.
Zakładki