Awatar grzyw

WRO

Domyślnie Odszkodowanie za lot - konkretny przypadek

Cześć,

Chciałbym Was prosić o radę. Nie mam pojęcia, o co mogę ubiegać się w mojej sytuacji.

10.12 miałem lecieć z DUS do CUN lotem DE2156. Lot planowany na godzinę 10:05. Już o 6-tej rano widniała informacja,że lot jest opóźniony i planowany start jest przełożony na 11:45.

O pierwotnej godzinie wylotu samolot stał już jakiś czas, ale boardingu nie było. Lotnisko funkcjonowało bez przeszkód. Boarding nastąpił około godziny 11-tej. Zaczęła się śnieżyca. Lotnisko zostało zamknięte na kilka godzin. Po 4 godzinach trzymania nas na pokładzie samolotu oznajmiono, że ze względu na potencjalne przekroczenie czasu pracy pilotów nie ma żadnych opcji.
    W tym czasie nie dostaliśmy na pokładzie nic do jedzenia.

Około godziny 15:00 wyproszono nas z samolotu. Trafiliśmy do hali odbioru bagażu. Tam bez jakiejkolwiek informacji tkwiliśmy przez niespełna 3 godziny, krótko przed godziną 18 pojawił się przedstawiciel lotniska (? nie jestem do końca pewny, kogo reprezentował, ale na pewno nie był człowiekiem z Condora).Poinformował nas, że lot odbędzie się kolejnego dnia i żebyśmy zbierali kwitki za ponoszone koszty. Infomracja o locie miała zostać opublikowana na stronie do północy.

O północy nie było żadnej infomacji, dlatego nad ranem zadzwoniłem do Condora i uzyskałem informacje, że lot jest opóźniony i wylot nastąpi dopiero koleknejnego dnia, tj. 12.12 o 6:00 rano. Tego samego dnia po południu zadzwonił do mnie Condor z tą samą informacją.

Ostatecznie wylecieliśmy z 40h opóźnieniem (lot formalnie nie zostało odwołany).

Nie mam pojęcia, czy poza zwrotem kosztu transportu do hotelu i noclegów w hotelu mamy prawo ubiegać się o odszkodowanie w ramach rozporządzenia 261/2004.

Moje argumenty:
    - gdyby lot odbył się o czasie, samolot wystartowałby przed śnieżycą
    - lotnisko było zamknięte kilka h, a wylecieliśmy niemalże 2 doby od planowanego lotu
    - nie podano nam żadnych posiłków podczas 4h w samolocie i 3h w hali odbioru bagażu

Z 7-dniowego urlopu w Meksyku zostało 5 dni, a że podróżujemy z 2-letnią córeczką, logistyka okazała się koszmarna w tym wyjeździe.

Dajcie proszę znać, czy powinienem ubiegać sie wg Was opełne odszkodowanie.

Pozdrawiam,
    Tomek

Stosowny temat jest tu:
    Odszkodowanie dla pasażera - odwołany lub opóźniony lot, uszkodzony bagaż i inne

Natomiast przypadek masz niejednoznaczny. Ja bym się o odszkodowanie zdecydowanie ubiegał ponieważ tylko g****iany planning bazujący wyłącznie na ekonomii a nie dobru pasażerów uzasadnia opóźnienie 40h nawet jeśli lotnisko było zamknięte kilka godzin.