Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Wątek: Ocena pilotażu

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie Ocena pilotażu


    Polecamy

    Mam kilka prostych pytań :]

    1. Czy pilotaż pierwszego oficera jest w jakiś sposób oceniany przez kapitana wewnątrz linii np. lądowania, komunikacja z ATC ? Jeżeli tak, to na co jest podział ,w jakiej skali ?

    2. Czy drobny błąd w pilotażu np. pomylenie taxiway lub jakiegoś systemu w kokpicie negatywnie odbija się na karierze pilota ?

    3. Aby wykonać podejście VFR musi być uprzednia zgoda kapitana ?

    4. Czy linia wypłaca dodatek do pensji / coś odejmuje za jakość pracy ? (nawiązanie do punktu 1)

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Moje wnioski z rozeznania rynku, które ostatnio prowadziłem (zależy od linii, piszę ogólne zasady bo nikt nie chce oficjalnie dalej przekazywać, że przewoźnik X robi tak, a Y inaczej).
    1. Od tego jest line check oraz recurrent, które przechodzi zarówno kapitan jak i F/O. Oczywiście w przypadku rażących błędów zarówno kapitan może napisać notatkę na F/O jak i F/O na kapitana ale to musi być już naprawdę gruba sprawa aby wychodziło poza kokpit. Ponadto przed awansem kapitańskim zazwyczaj kapitanowie z randze TRI/TRE wyrażają swoją opinię o kandydacie do awansu na podstawie szkoleń i wspólnych lotów.
    2. Zależy jaki jest tego skutek i jak duży jest to błąd. Może się nie stać nic, a można wylecieć z roboty lub zostać zdegradowanym z cpt na F/O.
    3. Rozumiem, że masz na mysli visual approach, a nie lot VFR. Zależy od SOP danego przewoźnika.
    4. W tej chwili nie słyszałem o czymś takim wśród polskich przewoźników. Niegdyś kapitanowie dostawali premie np. za ekonomiczne latanie, punktualność itp.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    2. Zależy jaki jest tego skutek i jak duży jest to błąd. Może się nie stać nic, a można wylecieć z roboty lub zostać zdegradowanym z cpt na F/O.
    A jak w liniach ma się "just culture"? Czyli że jesli sam zgłosisz swój błąd to nie ponosisz konsekwencji, tylko jest analizowana jego przyczyna (np przemęczenie, błąd w szkoleniu, procedurach)?

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tynka Zobacz posta
    A jak w liniach ma się "just culture"? Czyli że jesli sam zgłosisz swój błąd to nie ponosisz konsekwencji, tylko jest analizowana jego przyczyna (np przemęczenie, błąd w szkoleniu, procedurach)?
    Wiele rzeczy masz wręcz obowiązek zgłosić. Błędy każdy może popełniać (bo błąd to nieświadome postępowanie niezgodne z przepisami/procedurami), może wyniknąć właśnie z sytuacji, które wymieniłeś. Z reguły możesz dostać notatkę, raport z SMSa albo w najgorszym wypadku wysłanie na dodatkowe przeszkolenie (czy to teoria, czy na przykład sesja w symulatorze). Ale to wszystko zależy od rodzaju błędu.
    Błąd zatajony lub naruszenie (czyli świadome złamanie procedur) to jest już kryminał.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •