Pilot zahamował obracające się koła, żeby je schować do kadłuba.
Więc dymek pohodzi z hamulców.
PS. Skąd
Znalazlem taki filmik : http://www.youtube.com/watch?v=jF614...eature=related
Zwroccie uwage na samolot po oderwaniu sie od pasa. W momencie kiedy pilot przesuwa dzwignie schowania podwozia spod samolotu na sekundke wydobywa sie dym. Skąd on pochodzi?
Pilot zahamował obracające się koła, żeby je schować do kadłuba.
Więc dymek pohodzi z hamulców.
PS. Skąd
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Na poniższej fotce masz tio jeszcze bardziej widoczne !
http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...5983345&nseq=0
We współczesnych dużych samolotach to nie pilot hamuje koła przed schowaniem, ale robi to automatyka - przestawiając dźwignię na schowanie podawane jest ciśnienie do układu hamulcowego i koła są podhamowywane tak, aby schowały się już unieruchomione. Koła przednie hamowane są taśmą hamulcową lub klockiem trącymi bezpośrednio o... oponę.Zamieszczone przez RzEmYk
Pozdrawiam!
Piotr
ja mam pytanie jak bylem na epwa to wlasnie tutka aerofl. tez dawala taki dym , ale onn byl juz od momentu schowania ( a nawet uniesienia się ) podwozia i do momentu az mi Tu nie zniknal to byl taki dm .. , coz to ? Czy takw tutkach jest ?
Dym z silników ;-)Zamieszczone przez Binko007
3 Soloviewy D-30 dają swoje
pzdr,P.
Dzięki za wyjaśnienie , a ja wtedy jak glupi zmarnowalem z 10 fot bo myslalem ze zaraz bedize zawracal że to jakis bląd ale spotterzy na gorce tacy spokojni byli wiec nic nie bylo myslalem -ale i tak focilem
Dzięki Quantas
A czy nie mozna w tytule zapytania napisac konkretnie o co chodzi, a nie samo "Pytanko"? Jakby na Forum Prostych Pytan (sic!) inni nie pytali tylko wyglaszali monologi. Glupie to takie z tym "Pytanko", i zawracajace glowe, gdyz wchodze z ciekawosci, a potem sie okazuje, ze temat mnie zupelnie nie interesuje...Zamieszczone przez Gabik
Ok , sorki za banalne pytanie ale nie wpadlem na to ze przeciez kola nie moga sie obracac podczas chowania.Zamieszczone przez stenus
Jezeli chodzi o pisownie , bo widze ze sie niektorzy interesuja , to odpowiadam : mieszkam w USA i korzystam z laptopa IBM z systemem Win XP EN - takowy system niestety nie posiada polskich znakow diaktrystycznych i z TAD ich brak.
Sorki Stenus za krotkie pytanie ale nie lubie w temacie rozpisywac sie o co chodzi. Krotki temat a reszte wyjasnia post.
Pozdrawiam i dzieki za info.
Sorry za OT ale oczywiście że posiada...Zamieszczone przez Gabik
KZ
Po to jest FPP aby zadawac nawet najprostsze pytania (zresztą tego sie nikt nie czepiał nawet)Zamieszczone przez Gabik
Słowo STĄD bez polskich znaków wyglada "STAD" ale w żadnym wypadku "Z TAD".Zamieszczone przez Gabik
A my nie lubimy tematów które nic nie zawierają. W FPP jak sama nazwa wskazuje zadaje się pytania, a pytanie "pytanko" znaczy tyle co nic. Nie każdy przegląda całe forum. Tak więc tym razem poprawiłem, następnym post wywale.Zamieszczone przez Gabik
Nie diaktrystycznych tylko diakrytycznych po prostu
pozdrowienia,
Mateusz
Kurcze nawet nie myslalem ze napisalem "z tad" a nie "stad" (jakos polski nie byl moja mocna strona ale zeby az tak?) - mea kulpa...
-> mig
literowka
->KZ
moze i posiada ale ja nie mam... System byl OEM preloaded , i jakos nie wpadlem na to zeby je uruchomic , ale z drugiej strony musze to zrobic i to jak najszybciej...
A wracajac do tematu. Dzis przyjzalem sie startujacemu Polarowi i po starcie dluuugo nie chowal podwozia. Wczesniej slyszalem w skanerze ze go troche "gonili" po drogach kolowania. Wnioskuje ze nie chowal podwozia zeby wychlodzic hamulce . Czy jest od tego jakis automat ktory bada temperature okladzin hamulcowych przed schowaniem? Czy pilot przesuwa dzwignie , a automatyka chowie podwozie dopiero po schlodzeniu? I czy w takim przypadku dziala urzadzenie hamujace kola...
Pozdrawiam
Piloci mają w kabinie wskaźnik temperatury tarcz hamulcowych. Chowają ręcznie.
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Podraze temat dymku.
Na moj skromny rozumek misia dymek moze sie ukazac, kiedy hamowane jest przednie kolo wspomnianym przez Bedrzicha klockiem o opone.
Natomiast nie bardzo rozumiem (a ciut sie w mechanice obracam) ze przyhamowanie leciutkiego (jak na mozliwosci hamulcow) kola powoduje taki dymek.
Istnieje mozliwosc, ze ten dymek jest "wydmuchanym" tzw "esploatacyjnym pylem hamulcowym" jak gdzies fachowo o tym brudzie czytalem.
A co na to specjalisci lotniczy powiedza?
Ten dymek to nie jest dymek z opon, tylko pył z tarcz i okładzin hamulcowych.
Ten sam pył masz na feldze koła jak zmieniasz oponę
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Zakładki