Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
Like Tree6Likes
  • 6 Post By Micha-ek

Wątek: Porównanie ładowności i objętości bagażnika w samolotach regionalnych

  1. #1
    Awatar jtf2

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    DUS

    Domyślnie Porównanie ładowności i objętości bagażnika w samolotach regionalnych


    Polecamy

    Czy ktoś wie, jak wyglądaporównanie wielkości bagażnika i ładowności w E-Jetach i CRJach.
    Chodzi mi oporównywalne wielkości:
    CRJ 700 vs. E70/E75
    CRJ 900 vs. E90/E95
    CRJ 1000 to raczejnieczęsto spotykana maszyna, więc mniej mnie interesuje.
    Chodzi mi o to,że prawie wszystkie przypadki, które znam (rodzina + znajomi) bagaż niedoleciał właśnie wtedy, kiedy jeden z odcinków obsługiwany był CRJ.
    Oczywiście są napewno inne powody, ale chodzi głównie o bagażnik i ładowność.
    Swoją drogąinteresujące byłoby porównanie ATR z DH8.
    Może lelek7 wie? a może ktoś inny zna te parametry?


    Dzięki zaodpowiedzi.
    pozdrawiam

    jtf2



  2. #2
    Awatar Micha-ek

    Dołączył
    May 2013
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Samolot/ numer bagażnika/ udźwig w kg/ objętość w m3/ ilość średniej wielkości bagaży


    E170/ 1/ 457/ (1+2) 8.7/ 15
    E170/ 2/ 913/ (1+2) 8.7/ 25
    E170/ 3/ 686/ (3+4) 5.8/ 25
    E170/ 4/ 344/ (3+4) 5.8 / 8


    E175/ 1/ 633/ (1+2) 10.6/ 15
    E175/ 2/ 867/ (1+2) 10.6/ 30
    E175/ 3/ 828/ (3+4) 7.19/ 30
    E175/ 4/ 322/ (3+4) 7.19/ 10


    E195/ 1/ 710/ (1+2) 11.14/ 25
    E195/ 2/ 1190/ (1+2) 11.14/ 55
    E195/ 3/ 1250/ (3+4) 11.25/ 60
    E195/ 4/ 550/ (3+4) 11.25/ 15


    CRJ7/ 1/ 436/ 2.2/ 10-15
    CRJ7/ 6/ 1359/ 7.2/ 70


    CRJ9/ 1/ 385/ 2.2/ 10-15
    CRJ9/ 2/ 385/ 2.2/ 10-15
    CRJ9/ 6/ 1496/ 9.3/ 70


    DH8D/ 5/ 231 lub 413 (wersja z galleyem z przodu lub bez/ 1.44 lub 2.58/ 10 lub 20
    DH8D/ 6/ 1140/ (5+6) 10.33/ 30
    DH8D/ 7/ 454 / (5+6) 10.33/ 30

    Oczywiście wszystko może się różnić w zależności od linii lotniczej, bądź konkretnej sztuki samolotu.

    A jeśli chodzi o Twoje główne pytanie, czyli bagaż nie doleciał. Czynniki mogą być różne, ale na 99% nie były one związane z brakiem udźwigu/ miejsca w bagażnikach. Sądząc po modelach, które wymieniłeś były to loty Lotem z WAW. Loty na CRJ-tach i Dash-ach zawsze stoją w polu, więc droga jaka musi przebyć bagaż na trasie samolot-sortownia-samolot jest dłuższa (i z większą ilością przeszkód, np. droga kołowania przez którą trzeba przejechać, a akurat przejazd może być zablokowany przez kołujący samolot), niż dla E-jeta, który w większości przypadków stoi pod terminalem.
    Rafal, jtf2, Mike5 and 3 others like this.

  3. #3
    Awatar jtf2

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    DUS

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki!
    Właśnie o takie informacje mi chodziło.
    Ale takiego fajnego zestawienia się nie spodziewałem.

    Co do moich obserwacji - oczywiście zdaję sobie sprawę, że pojemność i ładowność to nie wszystko.
    Ale zauważyłem takie zjawisko głównie na lotach, na których czasu na przesiadce było wystarczająco dużo, ale sporo tranzytów.
    Głównie w CPH, ale nie tylko.
    Jeszcze raz dziękuję
    pozdrawiam

    jtf2



Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •