Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Lublin, PL

    Domyślnie Loty codeshare - pytanie ?


    Polecamy

    Pytanie jak w temacie, precyzując - dzisiaj kupiłem lot przez stronę OS na podróż 2-odcinkową: I-odcinek: LO i II-odcinek: AI.
    W sytuacji gdybym spóźnił się na drugi lot do kogo mam się zgłosić po nowy bilet (bo domyślam się, że taki dostanę):
    OS (wystawił mi bilet i oni obciążyli moją kartę), LO (bo to przez niego spóżniłem się na drugi lot) czy może AI ?

    Dała mi do myślenia dzisiejsza próba rezerwacji miejsca na w.w połączenie - OS odsyła do LO, LO do AI, AI znowu do OS ... i tak w kółko.
    A miejsc nie zarezerwowałem

    Z góry dzięki za informację.

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Do LOTu

  3. #3
    Awatar 3colors

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Mięliśmy kiedyś podobną sytuację w czasie jednego z lotów służbowych. Podróż dwuodcinkowa EPWA - EPGD, EPGD - EFTU. Z powodów niezależnych od nas start do pierwszego odcinka okazał się bezsensowny (został tak opóźniony, że na lot EPWA - EPGD i przesiadkę zostało nam 10 minut). Już w WAW zmienialiśmy bilety i to na własny koszt - pośrednik, który je sprzedał umywał ręce. Okazało się, ze bilety były kupione osobno na dwa odcinki lotu...
    Od tamtej pory kupujemy (już u innego pośrednika) jeden bilet na całość podróży - teoretycznie wtedy ten drugi przewoźnik ma obowiązek poczekać na Ciebie (oczywiście w rozsądnych granicach czasowych) bo wie o Tobie i Twoim spóźnieniu. Kilka razy zdarzyło się opóźnienie kilkunastominutowe - drugi przewoźnik czekał. Zdarzyło mi się też, że przed wylądowaniem pierwszej części połączenia byłem proszony przez stewki o sprawne "zebranie się" i byłem wypuszczany z samolotu w pierwszej kolejności. Raz na Saint-Exupéry podczas wchodzenia na pokład pracownik AF zaproponował mi zmianę miejsca na pierwszy rząd, żebym potem na Charles de Gaulle mógł szybko "ewakuować się" z maszyny - miałem 20 minut na przesiadkę do WAW.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 3colors Zobacz posta
    Podróż dwuodcinkowa EPWA - EPGD, EPGD - EFTU.
    Ale to raczej nie byl code-share, a o tym jest pytanie (a nie o przesiadki).

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Lublin, PL

    Domyślnie

    Może niezupełnie sytuacja jaką opisałem ale podobna.

    Dzisiejszy lot do Lizbony został odwołany. Bilet kupiony na www.lot.pl numer lotu "lotowski" ale operatorem jest TAP Portugal.
    O tym że lot jest odwołany dowiedziałem się ~5 godzin przed. Pierwszy telefon do LO i zostałem odesłany do TP. Dzwonię do TP i dostaję info że bilet ma numer LO i żebym do nich dzwonił ... więc dzwonię znowu do LO i ta sama rozmowa, że nie mogą przebukować ale mogą zwrócić za bilet pieniądze. Zdenerwowany rozłączyłem się i dzwonię jeszcze raz do TP - trafiło na kogoś innego i udało mi się zmienić rezerwację więc plus dla TP.

    Odnośnie LO - no cóż, patriotycznie zawsze zaczynam szukanie biletów od LO i tu mój błąd

    Wnioski:
    LOT zmienić rezerwacji nie chciał ale pieniądze zwrócić jak najbardziej. Można by powiedzieć, że takie są przepisy i musimy się z nimi zgadzać ale jest pewne ALE ... przede mną dzwoniła kobieta, która też leci tym lotem i jej chcieli zmienić rezerwację więc co mam sobie o tym myśleć ?

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WAW/NRT

    Domyślnie

    Tradycyjna sprawa - nie tylko z LO ale np. z bankami itp. Niestety trzeba trafić na kompetentnego zawodnika po drugiej stronie... Oczywiście przy założeniu kiedy wiesz jakie przysługują Ci prawa i ewentualne możliwości. Kończy się to zazwyczaj 2-3 telefonami.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Lublin, PL

    Domyślnie

    @mario_s: wiedziałem, że przysługuje przebukowanie na inny lot ale osoby, z którymi rozmawiałem powtarzały jak mantrę, że się nie da i już !
    Najważniejsze jest to pierwsze co napisałeś tzn. kompetentny pracownik.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Siemion Zobacz posta
    Może niezupełnie sytuacja jaką opisałem ale podobna.

    Dzisiejszy lot do Lizbony został odwołany. Bilet kupiony na www.lot.pl numer lotu "lotowski" ale operatorem jest TAP Portugal.
    O tym że lot jest odwołany dowiedziałem się ~5 godzin przed. Pierwszy telefon do LO i zostałem odesłany do TP. Dzwonię do TP i dostaję info że bilet ma numer LO i żebym do nich dzwonił ... więc dzwonię znowu do LO i ta sama rozmowa, że nie mogą przebukować ale mogą zwrócić za bilet pieniądze. Zdenerwowany rozłączyłem się i dzwonię jeszcze raz do TP - trafiło na kogoś innego i udało mi się zmienić rezerwację więc plus dla TP.

    Odnośnie LO - no cóż, patriotycznie zawsze zaczynam szukanie biletów od LO i tu mój błąd

    Wnioski:
    LOT zmienić rezerwacji nie chciał ale pieniądze zwrócić jak najbardziej. Można by powiedzieć, że takie są przepisy i musimy się z nimi zgadzać ale jest pewne ALE ... przede mną dzwoniła kobieta, która też leci tym lotem i jej chcieli zmienić rezerwację więc co mam sobie o tym myśleć ?
    LOT tutaj jest jak travel agent, linia operująca to TAP. Generalnie do 24h przed wylotem wszelkie zmiany powinien zrobić lot jako wystawca biletu, na 24h przed lotem zwykle linia operująca "przejmuje" bilet i wtedy LOT raczej niż nic/niewiele pomoże i zmianę wykoniać powinien TAP. W tym wypadku pierwszy pracownik TP popełnił błąd odsyłając Cię do LO. Jak to mówią - rozłącz się i dzwoń jeszcze raz - może trafisz na bardziej kumatego pracownika.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •