Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie Callsign dla lotów wykonywanych przez inną linię


    Polecamy

    Witam!
    Mam pytanie dotyczące callsignów przy lotach wykonywanych dla innych linii. Czy na przykład dla lotu Lufthansy 3171 wykonywanego przez Augsburg Airways jest w użyciu callsign Augsburg Air 3171 (AUB3171) czy też Lufthansa3171 (DLH3171)?
    Z góry dzięki za odpowiedź, nigdy nie zwróciłem na to uwagi na skanerze

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    DLH, ale akurat Lufa stosuje kombinację liter i cyfr zamiast nru rejsu (LH3171 lata obecnie jako DLH8RP), co się chwali, ale Pewne Linie Lotnicze taka modyfikacja przerasta.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź, temat do zamknięcia.

  4. #4
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Atco, dlaczego lepsza jest "kombinacja liter i cyfr" od numeru rejsu?

  5. #5
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Czy jest gdzieś w sieci lista z "nowymi" numerami lotów Lufthansy z odpowiednikami w postaci samych cyfr, lub sama rozpiska "kombinacji liter i cyfr"?

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flyer
    Atco, dlaczego lepsza jest "kombinacja liter i cyfr" od numeru rejsu?
    Mniejsza szansa na pomyłkę, łatwiej skracać callsigny.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #7
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    DLH, ale akurat Lufa stosuje kombinację liter i cyfr zamiast nru rejsu (LH3171 lata obecnie jako DLH8RP), co się chwali, ale Pewne Linie Lotnicze taka modyfikacja przerasta.
    LOT juz od okolo roku tez stosuje takie kombinacje.

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Cytat Zamieszczone przez Atco
    DLH, ale akurat Lufa stosuje kombinację liter i cyfr zamiast nru rejsu (LH3171 lata obecnie jako DLH8RP), co się chwali, ale Pewne Linie Lotnicze taka modyfikacja przerasta.
    LOT juz od okolo roku tez stosuje takie kombinacje.
    No tak ale na palcach reki mozna je policzyc i jest ich tyle co kot naplakal zwlaszcza jezeli porownac do "normalnych" callsignow, ktore sa do siebie czasami bardzo podobne i powoduja zamieszanie.

  9. #9
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Ale praktyka pokazuje ze takie rozwiazania tez nie likwiduja problemow. Standardem na EPWA jest DLH8UP i DLH9HP (czy jakos tak), do tego dochodza kombinacje trudne do wymowienia (kiedys RYR2TC2), zdarza sie tez ze 2 rozne linie maja podobny boc identyczny numer, no i ciezko tak rozplanowac wszystkie kombinacje zeby podobne samoloty nie spotykaly sie w jednym sektorze. LOT poszedl droga wyeliminowania najbardziej oczywistych problemow (kiedys wieczorny standard LOT321 i 231).

  10. #10
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    No tak. Nigdy nie bedzie dobrze ale czasami jest fatalnie. Juz nie pamietam dokladnie callsignow ale kiedys byly 3 samolotu co mialy numer resju zaczynajacy sie chyba od LOT38xx
    w tym 2 mialay chyba LOT3813 i LOT383 (cyferki mogly byc troche inne juz nie pamietam ale wlasnie w takiej mylacej kombinacji) i wszystkie akurat zlatywaly sie na noc.
    Podobno numery lotow moznaby zmienic bez problemu na inne ale sa jakies opory ze strony dzialu handlowego, ze im robote to pomiesza :/
    Niewazne, ze juz kiedys byl incydent w powietrzu z tym zwiazany.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •