Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
Like Tree1Likes
  • 1 Post By aaben

Wątek: Kilka pytań związanych z organizacją lotów.

  1. #1

    Dołączył
    Oct 2018

    Domyślnie Kilka pytań związanych z organizacją lotów.


    Polecamy

    Kilka pytań:
    Organizacja lotów w rotacji - kto decyduje o tym jakie powinny być zapasy czasowe pomiędzy rejsami jednego statku powietrznego? Producent ustala chyba jakieś minima?
    Orientujecie się jakie linie w europie zajmują się wet-leas'em i w jakim czasie można w ten sposób zorganizować samolot?
    Czy są jacyś przewoźnicy, którzy zawsze trzymają jakiś samolot na standby?

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    1. Przewoźnik na podstawie własnych doświadczeń/statystyk lub pobożnych życzeń. Czas pewnych czynności można oszacować i na tej podstawie stwierdza się czy 25 minut wystarczy czy nie. Czasami po prostu musi wystarczyć i nikt się nie przejmuje rzeczywistością co generuje opóźnienia lub w skrajnych sytuacjach zaniedbania.
    2. Trochę takich przewoźników jest. Zależy jaki samolot. Przewoźnicy, którzy specjalizują się w ACMI jeśli mają wolny samolot to mają też dyżurującą załogę, które w czasie do dwóch godzin może rozpocząć lot. To czy jest wolny samolot zależy od tego co potrzebujesz i kiedy. Do tego zależy też gdzie potrzebujesz bo ten samolot musi nierzadko przylecieć z bazy oddalonej o tysiące km. Do tego czasami jest tak, że masz gotowy samolot i załogę ale nie masz slota i samolot nie może wystartować z miejsca postoju.
    3. Wątpię bo to duży koszt ale przewoźnicy rozmiarów np. Lufthansy nie muszą celowo trzymać samolotu na stand-by aby w sytuacji awaryjnej taki samolot mieć. Zazwyczaj jakiś samolot stoi i po ściągnięciu załogi z dyżuru może polecieć. Sam kiedyś wracając z Monachium zostałem poinformowany o awarii E90 i wróciliśmy zastępczo CRJ900. Inaczej to wygląda na long haulach. Tam wzięcie samolotu oznacza, że przez 20-40 godzin będzie on niedostępny i to powoduje posypanie się siatki. Czasami jednak w przypadku awarii podmienia się samolot na inny licząc, że ten uszkodzony przez kolejne 10 godzin uda się usprawnić.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  3. #3
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    1. Przewoźnik na podstawie własnych doświadczeń/statystyk lub pobożnych życzeń. Czas pewnych czynności można oszacować i na tej podstawie stwierdza się czy 25 minut wystarczy czy nie. Czasami po prostu musi wystarczyć i nikt się nie przejmuje rzeczywistością co generuje opóźnienia lub w skrajnych sytuacjach zaniedbania.
    Te 25 min. bierze się też z czasu stygnięcia hamulców. Na forum kiedyś nawet rozbudował się wątek/OT o specjalnych dmuchawach pozwalających skrócić turnaroud poprzez chłodzenie hamulców.

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Chodzi o chowanie goracych goleni po starcie czy ewentualna gotowosc do przerwania startu czy moze i to i to?

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    O ew. RTO.
    sanfran likes this.

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Chodzi o chowanie goracych goleni po starcie czy ewentualna gotowosc do przerwania startu czy moze i to i to?

    To i to. Tzn golenie sie nie nagrzewaja ale tarcze hamulcowe tak. W przypadku wycieku plynu hydrualicznego, po schowaniu podwozia, moze sie on zapalic gdy temperatura tarcz wynosi powyzej 300 stopni C - limitacja w A320.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 18-10-2018 o 20:41

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •