Zamieszczone przez
gloom
Prawda.
Rola pokazów - ma być efektownie. Nie oszczędza się silników (i kosztów ich serwisowania), paliwa, a samolot zwłaszcza w wypadku szerokokadłubowym jest sporo lżejszy niż w typowym locie pasażerskim.
Kąty wznoszenia w normalnej eksploatacji? Zależy czy mówimy o pitch, czy rzeczywistym kącie wznoszenia, i w której fazie wznoszenia. Pitch po starcie pomiędzy 10 i 20 stopni (jakieś przybliżenie, bo samolotów wiele), na wznoszeniu ok. 10 stopni, w locie poziomym ok. 3 stopni. Wszystko to jakieś przybliżenie, mające dać pojęcie, a nie wartość dokładna.
Z reguły więcej, to piloci z dużym nalotem i specyficznymi nawykami, narażający się w większym stopniu w nietypowych warunkach. Ale o ile więcej i jak to się przekłada, to inna bajka.
Pozdrawiam, Adam
Zakładki