Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
Like Tree28Likes
  • 9 Post By STYRO
  • 3 Post By Ijon
  • 2 Post By STYRO
  • 2 Post By meschiash
  • 3 Post By robbo2k
  • 9 Post By BUFF

Wątek: Dlaczego w nowych samolotach ogony już są w części pomalowane?

  1. #1
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie Dlaczego w nowych samolotach ogony już są w części pomalowane?


    Polecamy

    Kolega chciałby to wiedzieć .
    RzEmYk, myszygon, T0pek and 6 others like this.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ja znam dwie odpowiedzi:

    1. Bo łatwiej pomalować ogon leżący poziomo niż później razem z gotowym samolotem (nie mam źródła, gdzieś czytałem, pewnie na tym forum ;-) )
    2. Ogon i powierzchnie sterujące muszą być pomalowane przed wyważaniem. Źródło po angielsku: https://aviation.stackexchange.com/q...d-delivery-fli
    frik, STYRO and pasazernagape like this.
    pozdrawiam Michał
    http://ijon.info

  3. #3
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję - w imieniu kolegi i swoim.
    skopcon and meschiash like this.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A to nie wynika iz ster jest wykonany z kompozytu wiec i tak maluje sie go innymi farbami?

    Dowodem na to iż to kwestia materiału jest iż nie maluje się również wingletow (kompozyt) (przychodzą na gotowo pomalowane) a nie są powierzchniami sterowymi.
    Kolejnym elementem którego sie nie maluje jest "wlot/ramka" silnika. Tam tez zostaje srebrna.

    Polecam obejrzeć malowanie Entera gdzieś tu był niedawno.
    Widać iz nie maluje sie też osłony radaru (dzioba) a samolot przed malowaniem jest polerowany z tego zielonego "cosią" do gołej blachy

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    A to nie wynika iz ster jest wykonany z kompozytu wiec i tak maluje sie go innymi farbami?

    Dowodem na to iż to kwestia materiału jest iż nie maluje się również wingletow (kompozyt) (przychodzą na gotowo pomalowane) a nie są powierzchniami sterowymi.
    Ale klapy, lotki, osłony silników, kopuła radaru, owiewki skrzydło-kadłub to tez struktura kompozytowa i maluje się to wraz z samolotem. A w B787 to i kadłub jest kompozytowy przecież.
    Z drugiej strony lotki i ster wysokości też wymaga wyważania lub wyliczenia zmiany momentu statycznego po malowaniu a nie tylko ster kierunku.

  6. #6
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ijon Zobacz posta
    Ogon i powierzchnie sterujące muszą być pomalowane przed wyważaniem
    Ale jak zmienia się właściciel to malują cały więc ma się to w sprzeczności z tą teorią.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Wlotów silnika się nie maluje bo to elementy ogrzewane podobnie jak krawędzie natarcia. O do ogona to ciekawe pytanie. Może dlatego żeby łatwiej było widać „który jest ktory”? Weźcie pod uwagę ze przy ponownych malowaniach samoloty maluje się już w całości i żadnych „momentów” się nie wylicza

  8. #8
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A to nie jest tak że takie malowanie ogona to są jakieś drobne dla wyważenia i ta hipoteza się kupy nie trzyma?

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    Ale jak zmienia się właściciel to malują cały więc ma się to w sprzeczności z tą teorią.
    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Weźcie pod uwagę ze przy ponownych malowaniach samoloty maluje się już w całości i żadnych „momentów” się nie wylicza
    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    A to nie jest tak że takie malowanie ogona to są jakieś drobne dla wyważenia i ta hipoteza się kupy nie trzyma?
    Ciekawi mnie czy szanowni mogą potwierdzić swoje teorie doświadczeniem, praktyką lub wiedzą czy raczej odbywa się to na zasadzie "nie znam się ale wypowiem się".

  10. #10
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    @BUFF, co wnosi Twój post do tematu?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
    przemo-19 and Kazor like this.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Szczere zainteresowanie tematem i chęć powiększenia wiedzy. Inni też będą zainteresowani powodem częściowego malowania ogona.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    Ale jak zmienia się właściciel to malują cały więc ma się to w sprzeczności z tą teorią.
    Co więcej, czasem maluje się (albo okleja) bez zmiany właściciela (vide travel i jego kanadyjskie samoloty)

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wydaje sie iz pre malowanie steru ma na celu przyspieszenie oddania samolotu. Poniżej dowód iz po malowaniu steru kierunku nalezy go wywazyc stad w fabryce samolot musialby przejsc dodatkowe wywazanie po malowaniu (które moze odbywac sie po pierwszym locie).




    Flow day 5: Tail join: The airplane has a more finished look with the addition of the vertical (tail) and horizontal stabilizers and painted rudder. Pre-painting the rudder aids in balancing the part during installation. Standard paint can weigh up to 12 pounds per gallon (5.4 kilograms per 3.7 liters). Mechanics also add plumbing, tubes and ducts, and rig flight controls.

    Zrodlo:https://airwaysmag.com/uncategorized...-max-part-two/


    Kazor, Mike5 and frik like this.

  14. #14
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    Ale jak zmienia się właściciel to malują cały więc ma się to w sprzeczności z tą teorią.
    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Co więcej, czasem maluje się (albo okleja) bez zmiany właściciela (vide travel i jego kanadyjskie samoloty)
    Dlaczego stoi to w sprzeczności? Sugerujecie że nie wyważa się steru po przemalowaniu/oklejeniu?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #15

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    @STYRO niestety koledzy nie chcą podzielić się wiedzą więc pomogę Twojemu koledze.

    Każdy ster musi być wyważony. Robi się to statycznie na specjalnym urządzeniu lub "obliczeniowo" bez demontażu z samolotu (tak jest u benka, nie mam dostępu do papierów arbuza ale myślę, że jest podobnie).
    Producent steru maluje ster i robi wyważanie statyczne dlatego część ogona jest pomalowana, jest to szybsze i dokładniejsze.
    Każda naprawa lub ponowne malowanie steru wymaga wyważenia "obliczeniowego".
    Ot i cała tajemnica.

    Ijon i Przemm mieli rację.

  16. #16
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    Ot i cała tajemnica.
    Podziękował!!
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  17. #17
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    (..)
    Każdy ster musi być wyważony. Robi się to statycznie na specjalnym urządzeniu lub "obliczeniowo" bez demontażu z samolotu (tak jest u benka, nie mam dostępu do papierów arbuza ale myślę, że jest podobnie).
    (..)
    Myślę, że u arbuza jest podobnie -z tym, że dla samolotów light&medium tego producenta chyba nie przewiduje się "obliczeniowego" wyważania. Ale spotkałem się w praktyce z wyważaniem np. sterów wysokości/lotek na samolocie.
    Pozdrawiam,
    AB

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •