Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Moderator
    Awatar MARUNIO

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    PIEŃSK

    Domyślnie Prądy strumieniowe


    Polecamy

    Czy ktoś może mi wyjaśnić co to jest prąd strumieniowy i wszelkie info na ten temat.Jak to sie ma do samolotów pasażerskich.
    MARUNIO

    USSR 20X60, MAK127/1500+NIKON D40X+ NIKKOR 70/300

    SWO 502349218


  2. #2
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Jeśli może być po angielsku to:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_stream

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Prądy strumieniowe

    Cytat Zamieszczone przez MARUNIO
    Czy ktoś może mi wyjaśnić co to jest prąd strumieniowy i wszelkie info na ten temat.Jak to sie ma do samolotów pasażerskich.
    To sa po prostu wiatry - akurat te "strumieniowe" sa czesto dosc mocne i maja zwykle ustalone kierunki. Ale wiatry sa wiatrami - kazdy wiatr ma wplyw na kazy samolot, nie tylko samolot ale kazdy statek powietrzny, nawet rakiete, i nie ma znaczenia czy jest to prad strumieniowy czy "normalny" wiatr.

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Jest dużo materiałow na ten temat także po polsku w necie, chociażby na wikipedii. Po wpisaniu w googlach "jet steram" w grafikach znajdziesz również fajne obrazki.

    Dodatkowo, o czym prawie nigdzie nei pisze, na brzegach jet strimów występować może bardzo silna turbulencja niebezpieczna dla samolotów.

  5. #5
    Moderator
    Awatar MARUNIO

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    PIEŃSK

    Domyślnie

    Właśnie angielski nie jest mija mocną stroną, jednak będę wdzięczny za odpowiedź czy samoloty (pasażerskie też) korzystają z tego np. dolatując (na luzie) do punktu przeznaczenia
    MARUNIO

    USSR 20X60, MAK127/1500+NIKON D40X+ NIKKOR 70/300

    SWO 502349218


  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MARUNIO
    Właśnie angielski nie jest mija mocną stroną, jednak będę wdzięczny za odpowiedź czy samoloty (pasażerskie też) korzystają z tego np. dolatując (na luzie) do punktu przeznaczenia
    A co dokladnie jest ten "luz"? Jak sprecyzujesz pytanie odpowiedz bedzie mozliwa.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Tak ogólnie to:
    Istniejący sposób cyrkulacji powoduje, że tworzą się tzw. fronty klimatologiczne oddzielające masy powietrza np. zwrotnikową od polarnego, polarną od arktycznego. Masy te różnią się parametrami, m.in. temperaturą przez co np. cieplejsza masa powietrza zwrotnikowego będzie, licząc od pow. ziemi do tropopauzy, sięgać wyżej niż chłodniejsza masa powietrza polarnego. W obszarze gdzie obie masy będą się stykać ze sobą będzie więc spora różnica ciśnienia. Prąd strumieniowy wywołany jest właśnie tą różnicą. Im większy kontrast pomiędzy masami powietrza, tym silniejszy jetstream.

  8. #8
    Moderator
    Awatar MARUNIO

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    PIEŃSK

    Domyślnie

    Chodzi mi o to ,że samolot dolatuje jak by tracąc mniej paliwa, oszczędza,leci lotem "ślizgowym"
    MARUNIO

    USSR 20X60, MAK127/1500+NIKON D40X+ NIKKOR 70/300

    SWO 502349218


  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MARUNIO
    oszczędza,leci lotem "ślizgowym"

    Niech ktos inny ci odpowie, rece lekko opadaja. Nie wiem dlaczego ale problem samolot-wiatr jest nie do przeskoczenia dla wielu.

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    jezeli samolot leci przykladowo na zachod w masie powietrze (wietrze) ktora rowniez przesowa sie na zachod z przykladowa predkoscie 50 KTS to predkoscie tego samolotu wzgledem ziemi zwieksza sie o te 50 KTS. predkosc "przez powietrze" pozostaje taka sama.

    jak ciezko jest ci to pokapowac to pomysl o motorowce plynacej przez rzeke z taka sama predkoscia zpradem albo pod prad. predkosc przez wode bedzie taka sama ale predkosc wzgledem brzegu bedie inna w obu kierunkach.

  11. #11
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie


    Polecamy

    Tylko jest jedna roznica: motorowka sie moze zatrzymac wzgledem wody a wzgledem brzegu bedzie dalej plynac, natomiast jesli samolot postanowi zmniejszyc swoja szybkosc wzgledem powietrza (utrzymujac ja wzgledem ziemi) to moze nastapic przeciagniecie i samolot spadnie.

    Lot slizgowy natomiast jest czyms zupelnie innym.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •