Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1
    Awatar Yash

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Masa startowa 767 na trasie KRK - ORD


    Polecamy

    Pytanie:
    Jaką mniej więcej masę startową ma 767 startujący z Krakowa do Chicago i jaka część tej masy to paliwo? Lub ewentualnie w jakim przedziale ta masa się mieści?

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    epkk

    Domyślnie Re: Masa startowa 767 na trasie KRK - ORD

    Cytat Zamieszczone przez Yash
    Pytanie:
    Jaką mniej więcej masę startową ma 767 startujący z Krakowa do Chicago i jaka część tej masy to paliwo? Lub ewentualnie w jakim przedziale ta masa się mieści?
    Wg. airliners.net, Aircraft Data and History,

    Boeing 767-300ER with CF6-80 (czyli za takimi silnikami jak w LOTcie),
    empty 80,603 kg,
    max takeoff 175,549 kg.

    Może ktoś napisze, ile z tego to pasażerowie i ładunek, ile to paliwo?

    Słyszałem, że na godzinę lotu na wysokości przelotowej wychodzi ok. 4 tony paliwa, plus oczywiście dużo więcej na start i wznoszenie.

    Gdybym miał zgadywać to powiedziałbym 30 ton to pasażerowie/ładunek, 50-60 ton to paliwo na rejs 10h. Pamiętaj, że z Krakowa loty do ORD są "weight restricted", ze względu na krótkość pasa - 2550m. Ponieważ paliwa musi być dużo (na 10h+), to nie sprzedaję się wszystkich 243 miejsc, tylko coś ponad 200. Tak kiedyś słyszałem. Oczywiście zależy to jeszcze od wielu czynników, temperatura powietrza, itp.

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Masa startowa 767 na trasie KRK - ORD

    Cytat Zamieszczone przez Yash
    Pytanie:
    Jaką mniej więcej masę startową ma 767 startujący z Krakowa do Chicago i jaka część tej masy to paliwo?
    Jak zaladujesz takiego 767-300ER paliwem po brzegi (co nie robi sie czesto) to paliwo bedzie wazylo okolo 60 ton czyli okolo 1/3 masy startowej. Powiedzmy tak w przyblizeniu przy locie Krakow-ORD paliwo bedzie 1/4 masy startowej.

    Cytat Zamieszczone przez kevin777
    Pamiętaj, że z Krakowa loty do ORD są "weight restricted", ze względu na krótkość pasa - 2550m.
    Wcale nie jest to az tak krotki pas. Ksiazkowa wartosc dlugosci pasa dla 767-300ER przy maksymalnej masie startowej wynosi 2410 m. Oczywiscie dotyczy to standartowej pogody (18 C) na poziomie morza. Podczas upalnego letniego dnia bez wiatru napewno ten pas bedzie pewnym ograniczeniem ale podejrzewam ze w olbrzymia wiekszosc dni w roku nie bedzie zadnego problemy ze startem z Balic (podejrzewam ze na tej trasie bardzo rzadko masa startowa osiaga maksimum). A wiec raczej wlozylbym miedzy bajki opowiesci o nie sprzedawaniu czesci miejsc. Jak juz dochodzi do takiej podbramkowej sytuacji ze sa problemy z waga to linia lotnicza raczej wyladuje czesc cargo niz pozwoli aby lecialy puste miejsca.

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Samoloty z KRK do ORD latają z reguły pełne. rekordem przy niekorzystnych warunkach pogodowych było niezabranie 3 kontenerów z bagażami.

  5. #5
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie

    A bywa i tak, że ze względu na warunki i związana z tym masę startową piloci nie mogą zatankować tyle paliwa by lecieć bezpośrednio do ORD w związku z tym lądują oni w GDN na dotankowanie.
    Wszystko jest kwestią czasu...

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pfaff
    Samoloty z KRK do ORD latają z reguły pełne. rekordem przy niekorzystnych warunkach pogodowych było niezabranie 3 kontenerów z bagażami.
    Kiedy?
    Bo za moich czasow sam bylem przy samolocie jak zostalo 11 z 13... czyli grubo ponad 200 sztuk bagazu

  7. #7
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Może nie jest to odpowiedź bezpośrednio na pytanie, ale przed podejściem do lądowania na trasie Frankfurt-Calgary Boeingiem 767-300ER kapitan informował, że spaliliśmy 40 ton paliwa.

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Glasgow

    Domyślnie

    czy ladowanie w GDN jest czyto techniczne czy pakuja paxow ?? jeszcze ?
    --
    Can't keep my mind from the circling skies
    Tongue-tied and twisted Just an earth-bound misfit, I

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KORD/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pfaff
    Samoloty z KRK do ORD latają z reguły pełne. rekordem przy niekorzystnych warunkach pogodowych było niezabranie 3 kontenerów z bagażami.
    Ja sie zalapalem na taki lot... Dotarlem tylko z laptopem i portfelem... Bagaz przywiozl pan z DHLa na drugi dzien... Poza tym zespol "Pod Buda" troche sie delikatnie mowiac wkur...l (szczegolnie Sikorowski) ze ich narzedzia pracy zostaly w domu. Ale coz... Tak bywa.
    http://my.flightmemory.com/banner2/Gabik.gif

  10. #10
    Awatar STRU$

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mehow
    czy ladowanie w GDN jest czyto techniczne czy pakuja paxow ?? jeszcze ?
    Tylko tankują paliwo i lecą dalej.

    Pozdrawiam
    Piotr

  11. #11
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STRU$
    Tylko tankują paliwo i lecą dalej.
    Spytam w takim razie trochę offtopowo - dlaczego akurat Rzeszów jest trzecim lotniskiem "transatlantyckim" w Polsce, a nie taki Gdańsk. Chyba byłoby to bardziej optymalne rozłożenie po kraju...

  12. #12
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    bo z GDN jest kilkakrotnie mniejszy popyt niż z Rzeszowa - to proste.
    Po co latac z miasta gdzie LF bedzie 60% jak mozna z takiego gdzie bedzie 100% przy wyzszych cenach.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    właśnie tak, tradycyjnym klientem lotów do US z Polski są Górale, a w przypadku Rzeszowa lot liczy także na klientów z Ukrainy i Słowacji

  14. #14
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    A lądują w GDN tylko lecąc w jedną czy w dwie strony Bo jak w dwie,mogliby pokombinować z systemem rezerwacyjnym,dzięki czemu prostym i tanim zabiegiem zwiększyłaby się częstotliwość lotów WAW-GDN i pojawiłoby się połączenie GDN-ORD,i tak tam lądują,a nuż by się znaleźli chętni do Chicago z północnej polski którzy by wypełnili puste miejsca,zarówno te niesprzedane z WAW,jak i te po pasażerach którzy dzięki dogodnej godzinie wybrali samolot zamiast transportu lądowego podróżując do Gdańska


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  15. #15
    Awatar STRU$

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Tylko w jedną jak lecą z KRK do ORD ale to też nie zawsze. Muszą być ku temu odpowiedznie warunki czyli np. bardzo gorąco. Jak nie ma upałów to i nie tankują w GDN.

    Pozdrawiam
    Piotr

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    mysle ze loty waw gdn sa i tak wystarczajaco zapchane, a ich wieksza ilosc nie mialaby sensu , no i racja z rzeszowa rejsy transatlantyckie odbywaja sie ze wzgedu na gorali, ukraine...masowo lataja do usa :/

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •