Witam. Pytanie moje brzmi czy bezpieczniej jest latać samolotem 4 silnikowym niz samolotem 2 silnikowym? bo w 4 silnikowym nawet jak sie dwa zepsują to samolot wyląduje a w 2 silnikowym to juz chyba nie ;) wiec jak to jest?
pzdr
Wersja do druku
Witam. Pytanie moje brzmi czy bezpieczniej jest latać samolotem 4 silnikowym niz samolotem 2 silnikowym? bo w 4 silnikowym nawet jak sie dwa zepsują to samolot wyląduje a w 2 silnikowym to juz chyba nie ;) wiec jak to jest?
pzdr
Czy ma 2 czy ma 4, każdy może się rozbić. Teoretycznie i praktycznie bo były takie przypadki że samolot dwu silnikowy wylądował z niedziałającymi obydwoma silnikami. Tylko wtedy jest jedno podejście. Może się nie udać.
Trudno powiedzieć, czy samoloty 4 silnikowe są bezpieczniejsze. Przeciętny pasażer pewnie myśli, że im więcej silników tym lepiej, ale jak wysiądą wszystkie 4 ;) Też pamiętam, że była gdzieś taka katastrofa, że w 747 wysiadły wszystkie 4 silniki.
Odpowiem Ci pytaniem na pytanie:Cytat:
Zamieszczone przez marcek84
Czy jeśli byłoby tak jak gdybasz, to producenci produkowaliby samoloty z dwoma dużymi silnikami zamiast tych z czterema małymi ?
Można powiedzieć w ten sposób: czym większy samolot, tym więcej elementów konstrukcyjnych, tym bardziej skomplikowany. Czterosilnikowce są z reguły większe niż dwu. Więc niby sprawa prosta. Niemniej nie można tak jednoznacznie rozstrzygnąć tej kwesii. Jest tyle zmiennych wpływających na bezpieczeństwo, że same przyrównanie liczby silników jest bezcelowe.
A tak z przymróżeniem oka: bezpieczniej niż samolotem rejsowym jest tylko windą!
ale zaczęły działać. przyczyną "usterki" był dym z wulkanu, ale wszystko się skończyło ok. chyba, że chodzi Ci o inny przypadek...Cytat:
Zamieszczone przez lotnik777
Wez sobie statystyki wypadkow lotniczych ktore sa na forum obok. Jak przeczytasz to wszystko ze zrozumieniem to zbaczysz ze ilosc silnikow 2/4 nie ma zadnego wplywu na statystke wypadkow. Jest wiele innych czynnikow ktore dominuja.Cytat:
Zamieszczone przez marcek84
Jeżeli już o liczbie silników, to jak to jest w przypadku rejsów za Atlantyk? Gdzieś słyszałem że dwusilnikowce mogą latać z Europy do Ameryki Pn jedynie po północnych najkrótszych trasach, a czterosilnikowce nie mają żadnych ograniczeń.Prawda to?
Im wiecej silnikow tym wieksza szansa ze ktorys padnie.
http://en.wikipedia.org/wiki/ETOPSCytat:
Zamieszczone przez Flyer