Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Bezpieczeństwo

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Dzierżoniów

    Domyślnie Bezpieczeństwo


    Polecamy

    Witam. Pytanie moje brzmi czy bezpieczniej jest latać samolotem 4 silnikowym niz samolotem 2 silnikowym? bo w 4 silnikowym nawet jak sie dwa zepsują to samolot wyląduje a w 2 silnikowym to juz chyba nie wiec jak to jest?
    pzdr

  2. #2
    Awatar lotnik777

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Czy ma 2 czy ma 4, każdy może się rozbić. Teoretycznie i praktycznie bo były takie przypadki że samolot dwu silnikowy wylądował z niedziałającymi obydwoma silnikami. Tylko wtedy jest jedno podejście. Może się nie udać.
    Trudno powiedzieć, czy samoloty 4 silnikowe są bezpieczniejsze. Przeciętny pasażer pewnie myśli, że im więcej silników tym lepiej, ale jak wysiądą wszystkie 4 Też pamiętam, że była gdzieś taka katastrofa, że w 747 wysiadły wszystkie 4 silniki.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcek84
    czy bezpieczniej jest latać samolotem 4 silnikowym niz samolotem 2 silnikowym?
    Odpowiem Ci pytaniem na pytanie:
    Czy jeśli byłoby tak jak gdybasz, to producenci produkowaliby samoloty z dwoma dużymi silnikami zamiast tych z czterema małymi ?



  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wrocek

    Domyślnie

    Można powiedzieć w ten sposób: czym większy samolot, tym więcej elementów konstrukcyjnych, tym bardziej skomplikowany. Czterosilnikowce są z reguły większe niż dwu. Więc niby sprawa prosta. Niemniej nie można tak jednoznacznie rozstrzygnąć tej kwesii. Jest tyle zmiennych wpływających na bezpieczeństwo, że same przyrównanie liczby silników jest bezcelowe.
    A tak z przymróżeniem oka: bezpieczniej niż samolotem rejsowym jest tylko windą!

  5. #5

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    btw

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnik777
    Też pamiętam, że była gdzieś taka katastrofa, że w 747 wysiadły wszystkie 4 silniki.
    ale zaczęły działać. przyczyną "usterki" był dym z wulkanu, ale wszystko się skończyło ok. chyba, że chodzi Ci o inny przypadek...

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Bezpieczeństwo

    Cytat Zamieszczone przez marcek84
    Witam. Pytanie moje brzmi czy bezpieczniej jest latać samolotem 4 silnikowym niz samolotem 2 silnikowym? bo w 4 silnikowym nawet jak sie dwa zepsują to samolot wyląduje a w 2 silnikowym to juz chyba nie wiec jak to jest?
    pzdr
    Wez sobie statystyki wypadkow lotniczych ktore sa na forum obok. Jak przeczytasz to wszystko ze zrozumieniem to zbaczysz ze ilosc silnikow 2/4 nie ma zadnego wplywu na statystke wypadkow. Jest wiele innych czynnikow ktore dominuja.

  7. #7
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Jeżeli już o liczbie silników, to jak to jest w przypadku rejsów za Atlantyk? Gdzieś słyszałem że dwusilnikowce mogą latać z Europy do Ameryki Pn jedynie po północnych najkrótszych trasach, a czterosilnikowce nie mają żadnych ograniczeń.Prawda to?

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Im wiecej silnikow tym wieksza szansa ze ktorys padnie.

  9. #9
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Flyer
    Jeżeli już o liczbie silników, to jak to jest w przypadku rejsów za Atlantyk? Gdzieś słyszałem że dwusilnikowce mogą latać z Europy do Ameryki Pn jedynie po północnych najkrótszych trasach, a czterosilnikowce nie mają żadnych ograniczeń.Prawda to?
    http://en.wikipedia.org/wiki/ETOPS
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •