Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Rentowność połączeń


    Polecamy

    Szukałem już na forum, z wujkiem Google i na stronie Lufthansy ale nie znalazłem tego, o co mi chodzi. Mianowicie: czy można gdzieś w internecie sprawdzić, które trasy danej linii przynoszą największe zyski? Najbardziej (choć nie tylko) interesuje mnie LOT, Lufthansa i Malev. Albo czy można sprawdzić jaki procent pasażerów do danej destynacji wcześniej się przesiada aby lecieć danym rejsem?

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Rentowność połączeń

    Cytat Zamieszczone przez kondziu
    Szukałem już na forum, z wujkiem Google i na stronie Lufthansy ale nie znalazłem tego, o co mi chodzi. Mianowicie: czy można gdzieś w internecie sprawdzić, które trasy danej linii przynoszą największe zyski?
    Naiwny lekko jestes jak myslisz ze takie rzeczy gdziekolwiek znajdziesz. Tego typu informacja uwazana jest za tajemnice biznesowa poszczegolnych firm/lini lotniczych.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Sądze że odpowiedź Saturna wyczerpuje temat. O ile wyniki finansowe firm lotniczych są ogólnie dostępne w postaci bilansów rocznych, o tyle rentownośc poszczególnych połączeń musi pozostac tajemnicą. Jeśli jednak nia przestaje być, to po cichu za duze pieniądze a nie 'głośno" w necie.



  4. #4

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jeśli dobrze poszukać, jednak się coś znajdzie. Jeśli chodzi o LOT, było trochę informacji na ten temat przy okazji zamykania połączenia do Oslo.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam najbardziej opłacalną trasą dla LOTu jest:
    1. Warszawa - Moskwa
    2. Warszawa - Bruksela
    3. Warszawa- Nowy Jork

  6. #6
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piter2
    Z tego co pamiętam najbardziej opłacalną trasą dla LOTu jest:
    1. Warszawa - Moskwa
    2. Warszawa - Bruksela
    3. Warszawa- Nowy Jork
    no to musi byc faktycznie zle skoro w 2007 waw-nyc było na minusie, z "dalekich" tras LO na plusie były tylko połaczenia z KRK i .. Rzeszowa.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    z tego co pamiętam połączenie do Brukseli przyniosło 20 mln zł zysku (nigdy nie widziałem całkowitego zestawienia, ale w roznych artykułach przy okazji likwidacji połączen do chyba oslo pojawialy się dane dotyczace najbardziej deficytowych i opłacalnych połączen i tam znalazła się ta kwota)

    na pewno numerem jeden była (a moze i jest) Bruksela, potem Moskwa. Ten podany powyzej NY wydaje mi sie dziwny, bo nie pamiętam tam polączen poza Europę (a to chyba w tym samym czasie podawano informacje o stratach w lotach z WAW do Ameryki). Generalnie podawano ze kilka kierunków "utrzymuje" wiele innych np. krajowy Warszawa - Krakow ktore jest mocno deficytowe

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Glasgow

    Domyślnie

    WW GLA NOC jest bardzo nierentowne w sumie mogl bym wymienic z palca czesc polaczen z GLA ktore kiepsko stoja jesli komus by to sprawilo przyjemnosc
    --
    Can't keep my mind from the circling skies
    Tongue-tied and twisted Just an earth-bound misfit, I

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof
    Jeśli dobrze poszukać, jednak się coś znajdzie. Jeśli chodzi o LOT, było trochę informacji na ten temat przy okazji zamykania połączenia do Oslo.
    To nie kwestia "szukania", tylko kwestia wycieku tych danych z LOTu. Prasa miala cala liste polaczen LOTu deficytowych i rentownych.

    Tych ostatnich bylo cos okolo... 5.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wrocek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    no to musi byc faktycznie zle skoro w 2007 waw-nyc było na minusie
    To akurat nie jest dziwne. Połączenia do i z US były zawsze czarnym koniem LOTu, lecz zdaje się że to już przeszlość. Podobnie jak z wartością dolara do złotówki. Przy silnym dolarze, jeśli prowadzi się działalność w Europie, wychodzi się na plus. Jeśli wartość dolara spada, a większość kosztów ponosi się w złotówkach, taka działalność jest coraz mniej opłacalna.

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    przy $146 bbl to az ciezko uwierzyc ze w ogole jeszcze sa jakies rentowne polaczenia. Jak tak dalej pojdzie to latanie jeszcze raz jak za dawnych lat stanie sie przywilejem dla bogatych.

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Mnie się akurat wydawało, że akurat dla LOTu słaby dolar i silny złoty to raczej się wyrówna, gdyż LOTem latają właściwie TYLKO Polacy.
    Polonusi zapłacą w USD, a LOT sobie to jakoś odbije że pokryje koszty operacyjne tanim dolarem, choć sam nie wiem.

    Sprawdzałem sobie nie raz, nie dwa ceny na rejsy Europa-USA w liniach amerykańskich. Wiadomo chciało by się skorzystać z kursu niskiego dolara, ale ceny mega zaporowe.
    Mimo wszystko wg mnie tylko Swiss jest tańszy od LOT na transatlantykach.

  13. #13

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piter2
    Mnie się akurat wydawało, że akurat dla LOTu słaby dolar i silny złoty to raczej się wyrówna, gdyż LOTem latają właściwie TYLKO Polacy.
    Polonusi zapłacą w USD, a LOT sobie to jakoś odbije że pokryje koszty operacyjne tanim dolarem, choć sam nie wiem.
    Z założenia koszty w dolarach powinny być niższe niż przychody w dolarach. Oczywiście są niuanse: być może, że część paliwa kupowana jest w dolarach na pozaamerykańskich lotniskach, ale to może dotyczyć prawdopodobnie tylko Rosji. Być może Białorusi. W dolarach kupowane są również nowe samoloty, ale do tej pory LOT zapłacił za nie tylko zaliczki (być może, że nawet nie w całości z uwagi na opóźnienia).
    Ale cała struktura firmy w Polsce ponosi koszty przede wszystkim w PLN. Personel latający jest opłacany również w złotówkach.

    Tak na prawdę nie mówimy tu tylko o kosztach, ale generalnie o cash flowach. Zakupy samolotów, to nie koszty z punku widzenia księgowego.

    Konkluzja jest taka, że im dolar w stosunku do złotówki słabszy, tym niekorzystniej dla LOTu.

    Generalnie LOT jest jednym z większych polskich eksporterów.

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    A czy LOT lub ktokolwiek prowadzi statystyki ile na połączeniach transatlantyckich lata poloni a ile mieszkańców Polski?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •