Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree2Likes
  • 1 Post By Diego
  • 1 Post By Diego

Wątek: Lotnisko Lizbona

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie Lotnisko Lizbona


    Polecamy

    Będąc ostatnio na lotnisku w Lizbonie zdziwiło mnie , że wszystkie zauważone przeze mnie samoloty long haul ( 3 TAPy, United, American, Azul ) miały boarding z autobusu oddalone od terminala, zaciekawiło mnie to bardzo i sądzę, że tutaj ktoś może mieć wiedzę na ten temat, czy to na tym lotnisku norma i nie posiada tak dużo czy w ogóle miejsc dla dużych samolotów żeby boarding robić z rękawa czy to po prostu mógł być taki dzień?

    Dzięki za odpowiedź, jeśli ktoś zna.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nikt nic nie wie?

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Jeśli byłeś tylko w strefie S to mogłeś mieć takie wrażenie. Strefa NS skąd odlatują szerokie jest dobudowana na samym końcu starego terminala (część północna) i mogłeś jej nie widzieć będąc w S.
    Wrocławianin likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    No , ale widziałem boarding wszystkich szerokich z płyty gdy w tym samym czasie wąskie stały przy rękawach...

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Ale gdzie stały wąskie? w NS? Widać na mapie, że mają tylko 7 kontaktowych w NS, więc resztę szerokich muszą obsługiwać autobusami. LIS się dusi już od dawna...
    Wrocławianin likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Stały tam gdzie miałem odprawę do Warszawy, nie kojarzę po literach, później my również jechaliśmy autobusem i właśnie w tym czasie widziałem masę szerokich stojących na "płycie" w tym samym czasie przez rękaw były obsługiwane wąskie

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Przepraszam za skróty. Te litery to nie numery bramek tylko Schengen i NonSchengen.
    Jeśli w LIS (tak jak na każdym innym lotnisku np. w WAW, gdzie strefy S i NS są na tym samym poziomie terminala) nie ma wolnego stanowiska kontaktowego NS (najczęściej szerokie operują ze strefy NS) to są obsługiwane autobusami.
    Pewnie widziałeś wąskie przy rękawach ale w strefie S - w LIS i w WAW nie da się tego inaczej zorganizować.
    Np. w VIE (oczywiście nie tylko tam) rękawy z "nowego" terminala mogą obsługiwać S i NS, ze względu na to, że w terminalu jest kilka poziomów.
    Z tego co pamiętam: poziom 1 - Strefa S, poziom 2 - przyloty, "landże" i passport control, poziom 3 - NS.
    Dzięki temu ten sam rękaw może obsługiwać w zależności od potrzeb samoloty wylatujące do miejsc, gdzie potrzebna jest wcześniejsza kontrola paszportowa lub nie. Wtedy ludzi wpuszcza się do samolotu z odpowiedniego poziomu (1 lub 3).
    Teoretycznie możesz przylecieć z WAW do VIE samolotem X i wyjść rękawem F27 trafiając na poziom 2, ktory poprowadzi Ciebie do ponownej kontroli bezpieczeństwa. Następnie na poziomie 2 przekroczysz granicę i udasz się na poziom 3, gdzie przez bramkę G27 tym samym rękawem (oprócz długości rękawa potrzebnej do pokonania różnicy poziomów) wejdziesz do tego samego samolotu X i polecisz do Londynu.
    Przepraszam za długi post ale chciałem Koledze znad Odry wytłumaczyć jak to działa

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •