Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
Like Tree19Likes

Wątek: Dziwna procedura Ryanair

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie Dziwna procedura Ryanair


    Polecamy

    Leciałem ostatnio Rajanem na wakacje Barcelony (El Prat) i takie dziwne zachowanie załogi zaobserwowałem.

    W pewnym momencie, podczas lotu pilot włączył sygnalizację zapiąć pasy i wyszedł z kabiny (jeden pilot wyszedł - drugi pilot został w kabinie).

    Do kabiny wszedł wówczas steward. Siedzieli tam razem z 15 - 20 min.

    Następnie z kabiny wyszedł pilot (ten który został) a wszedł ten który jako pierwszy wyszedł.

    I znowu siedzieli tam ze stawardem z 15-20 min.

    Potem wyszedł steward , wszedł pilot i można było odpiąć pasy.

    Ktoś mi może powiedzieć co to było ? (ja tam jakieś zbereźne rzeczy podejrzewam : ))

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Procedury bezpieczeństwa.

  3. #3
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M
    For every solution there is a problem.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    W kokpicie muszą być dwie osoby, jeśli pilotów jest dwóch to jak jeden wychodzi ktoś z cc musi wejść do środka i czekać aż wróci. Obstawiam, że po prostu chcieli sobie chwilę odpocząć na tej rotacji + ew skorzystać z toalety. A usadzili Was żeby przypadkiem nikt się nie kręcił przy kokpicie.
    grindavik likes this.

  5. #5

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Lecąc z 2, 4 miesiące temu Ryanem po wyjściu stewardesy z kokpitu pani siedząca za mną widząc rozbawionego pilota spytała się : „czy będąc w kokpicie uprawiała pani seks z pilotem” ?
    Moje zaskoczenie jak i stewardesy było spore.
    grindavik likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Widać przykład Air France pozostał w pamięci części społeczeństwa. Może nie dokładnie taki przykład, ale w temacie

  7. #7
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Osoba “pilnująca” w kokpicie siada za sterami, czy się tak jakoś pałęta?

  8. #8
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    W 737 nie bardzo jest jak "się pałętać" w kokpicie
    EOS 60D + C100-400LII + C24-105L + GIANT OCR7 / KR-5289W :) EPKK

  9. #9
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jest też jumpseat
    grindavik likes this.
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  10. #10
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tango fox Zobacz posta
    Jest też jumpseat
    Który jest w przejściu i wymaga rozłożenia .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #11
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Są dwa dodatkowe miejsca w kabinie pilotów. Za fotelem kapitana jest jeden i rozkładany w drzwiach jest drugi.

    Sent from my SM-J730F using Tapatalk
    grindavik likes this.
    Pitterek

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    W naszej firmie jest wyraźny zakaz siadania cc na fotelu kapitana / f/o i wiedza o tym zarówno piloci i załoga. Podejrzewam ze w innych firmach jest podobnie. W niektórych 737 jest tylko 1 jumpseat, ale mimo to uprawianie czegokolwiek w kokpicie byłoby dużym wyzwaniem w tym samolocie. Co innego a320, tam pewnie nawet szło by się względnie wygodnie rozłożyć na podłodze za fotelami
    mcxmcx, maciass and grindavik like this.

  13. #13
    Photo Screener
    Awatar Bangi

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    W naszej firmie jest wyraźny zakaz siadania cc na fotelu kapitana / f/o i wiedza o tym zarówno piloci i załoga. Podejrzewam ze w innych firmach jest podobnie. W niektórych 737 jest tylko 1 jumpseat, ale mimo to uprawianie czegokolwiek w kokpicie byłoby dużym wyzwaniem w tym samolocie. Co innego a320, tam pewnie nawet szło by się względnie wygodnie rozłożyć na podłodze za fotelami
    Może dlatego, że jeśli dobrze kojarzę, były przypadki, że osoby "postronne" rozłączały przez przypadek autopilota.

  14. #14
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie postronne - syn kapitana uczył się latać
    Eh Rossija...
    vivere, Bangi, myszygon and 3 others like this.
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  15. #15
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Zwykle się nie pałętam po kokpicie, bo teraz pilnują, i nie wiem ile tam jest miejsca, więc się pytam.
    A co do nauki latania to mam zamiar uczyć się latać w FlySpot za jakieś 2 tygodnie. Zobaczymy, czy dobrze wydane pieniądze.

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    We flyspot to raczej nauka spadania ale dobra zabawa i warto myśle

  17. #17

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Ponieważ to FPP to zapytam: czym się różni spadanie od latania?

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    We flyspot to raczej nauka spadania ale dobra zabawa i warto myśle
    Koledze raczej chodziło o symulator 737, który posiadają

  19. #19
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Dokładnie, chodzi o symulator.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez loyd Zobacz posta
    Leciałem ostatnio Rajanem na wakacje Barcelony (El Prat) i takie dziwne zachowanie załogi zaobserwowałem.

    W pewnym momencie, podczas lotu pilot włączył sygnalizację zapiąć pasy i wyszedł z kabiny (jeden pilot wyszedł - drugi pilot został w kabinie).

    Do kabiny wszedł wówczas steward. Siedzieli tam razem z 15 - 20 min.

    Następnie z kabiny wyszedł pilot (ten który został) a wszedł ten który jako pierwszy wyszedł.

    I znowu siedzieli tam ze stawardem z 15-20 min.

    Potem wyszedł steward , wszedł pilot i można było odpiąć pasy.

    Ktoś mi może powiedzieć co to było ? (ja tam jakieś zbereźne rzeczy podejrzewam : ))
    Czemu ktoś musi drugi być - to już masz wyjaśnione.

    A "zapiąć pasy" to klasyka, gdy pilot musi do toalety. Pamiętam 6 godzin lot FR z Teneryfy akurat siedziałem z samego przodu... Zapiąć pasy było z 7 razy na tę okoliczność

    No ale skoro ktoś już nas wiezie samolotem i odpowiada za nasze życie, to wypadałoby go do toalety wpuścić czasem :P

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •