to tylko rozwiazanie techniczne. te otwarte sa tansze w produkcji i obsludze, ale stawiaja wiecej oporu. natomiast zamykane sa drozsze i bardziej skomplikowane ale bardziej oplywowe.
Interesuje mnie dlaczego, i czy ma to jakieś znaczenie, że w np. B737, E170/175, ATR42... podwozie
chowa się "otwarcie" tak, że koła są na wierzchu. A w przypadku np. B747, 757 767, bądź Airbusów A320, A330, A340 podwozie chowa się po otwarciu "klap" i dopiero jak podwozie się schowa, to klapy znów się zamykają i podwozia w ogóle nie widać. Jakie to ma znaczenie i dlaczego w niektórych modelach samolotów tak jest, a nie inaczej
to tylko rozwiazanie techniczne. te otwarte sa tansze w produkcji i obsludze, ale stawiaja wiecej oporu. natomiast zamykane sa drozsze i bardziej skomplikowane ale bardziej oplywowe.
Jest bardzo duzo inzynieryjnych rozwiazan podwozia i czy kola sa widoczne czy sa schowane za drzwiami jest tylko jednym z wielu detali calej konstrukcji podwozia. Brak drzwi zmniejsza wage i upraszcza konstrukcje lekko zwiekszajac opory aerodynamiczne. W kazdym razie jak sa widoczne to sa we wnece - nie mysl przypadkiem ze kola "wystaja" poza kontur samolotu.
Może jestem w błędzie, ale np. w Casa 295m trochce wystają poza kontur samolotu, o tu to ładnie widć.Zamieszczone przez saturn5
Zakładki