Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: Podwozie

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Podwozie


    Polecamy

    Interesuje mnie dlaczego, i czy ma to jakieś znaczenie, że w np. B737, E170/175, ATR42... podwozie
    chowa się "otwarcie" tak, że koła są na wierzchu. A w przypadku np. B747, 757 767, bądź Airbusów A320, A330, A340 podwozie chowa się po otwarciu "klap" i dopiero jak podwozie się schowa, to klapy znów się zamykają i podwozia w ogóle nie widać. Jakie to ma znaczenie i dlaczego w niektórych modelach samolotów tak jest, a nie inaczej


  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    to tylko rozwiazanie techniczne. te otwarte sa tansze w produkcji i obsludze, ale stawiaja wiecej oporu. natomiast zamykane sa drozsze i bardziej skomplikowane ale bardziej oplywowe.

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Jest bardzo duzo inzynieryjnych rozwiazan podwozia i czy kola sa widoczne czy sa schowane za drzwiami jest tylko jednym z wielu detali calej konstrukcji podwozia. Brak drzwi zmniejsza wage i upraszcza konstrukcje lekko zwiekszajac opory aerodynamiczne. W kazdym razie jak sa widoczne to sa we wnece - nie mysl przypadkiem ze kola "wystaja" poza kontur samolotu.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    nie mysl przypadkiem ze kola "wystaja" poza kontur samolotu.
    Nigdy tak nie myślałem i nie myślę


  5. #5
    Awatar Kamil1231

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Radom/Chełm

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    nie mysl przypadkiem ze kola "wystaja" poza kontur samolotu
    Może jestem w błędzie, ale np. w Casa 295m trochce wystają poza kontur samolotu, o tu to ładnie widć.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •