Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Like Tree13Likes
  • 4 Post By sanfran
  • 4 Post By stachu_l
  • 4 Post By sanfran
  • 1 Post By Mimis

Wątek: Lądowanie - procedura

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie Lądowanie - procedura


    Polecamy

    Forumowicze,
    Zawsze zastanawiało mnie dlaczego podczas przygotowań do lądowania wykonuje się jedną konkretną z szeregu czynności, czyli opuszczenie podłokietników.
    Umieszczenie bagażu w schowku lub pod poprzedzającym fotelem - 100% rozumiem, bo nikt nie chce się potykać o cudze torby w razie ewentualnej ewakuacji.
    Przywrócenie oparć foteli do maks. możliwej poz. pionowej? Również jasne, bo trudno się przeciskać przez "rozwalonego" pasażera z przodu (np. rozłożone 15B utrudnia ewakuację dla 16A)
    Nie jestem pewien, ale chyba podniesienie zasłon w oknach ma na celu przyzwyczajenie wzroku pasażerów do warunków panujących na zewnątrz.

    A co z tymi podłokietnikami? Jeśli siedzę przy oknie i naturalnie jako pierwsi z rzędu wyjdą pasażerowie "przejściowy" i "środkowy" to zawsze sobie te podłokietniki podnoszę, bo tak jest po prostu dużo wygodniej i szybciej, nie trzeba się wysilać na jeszcze bardziej nienaturalną pozycję, którą i tak wymuszają oparcia poprzedzających foteli.
    Czy ktoś zna historię tego przepisu albo potrafi racjonalnie uzasadnić jak opuszczone podłokietniki zwiększają bezpieczeństwo i przyspieszają ewakuację?
    Pzdr.,
    K

  2. #2
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Podłokietniki - sprawa prosta. Utrzymują cię na swoim miejscu w przypadku nagle działającej bocznej siły. Na przykład samolot leży na boku. Same pasy mogą nie utrzymać lub spowodować obrażenia. Podłokietnik zapewnia dodatkowe oparcie.

    Podniesienie zasłon ma na celu umożliwienie oceny wizulanej ratownikom co się dzieje w środku po ewentualnym wypadku.

    Uprzedając pytanie dlaczego jump-seat dla Cabin Crew ne mają podłokietników odpowiedż jes w innej konstrukcji pasów - są tp pasy czteropunktowe i jako-takie zapewniają większe oparcie dla ciała niz pasy biodrowe.

    Jako ciekawostkę podam, że w śmigłowcach transportujących pracowników na platformy nie ma podłokietników, ale sa pasy czteropunktowe.
    frik, Szczypu, myszygon and 1 others like this.

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2014

    Domyślnie

    Przygotowanie do lądowania nie jest równoznaczne z przygotowaniem do ewakuacji. Dla szybkiej ewakuacji to powinno się nie zapinać pasów - są tacy którzy deklarują niezapinanie pasów w samochodzie bo uważają to z niebezpieczne albo godzące w ich wolność wyboru.
    Konfiguracja do lądowania jest taka aby lądowało się bezpiecznie a ewakuacja to następny etap. Przy nagłym zatrzymaniu taki podniesiony podłokietnik może trochę narozrabiać - np połamać rękę lub przynajmniej nabić niezłego siniaka. Pozycja opuszczona jest bardziej stabilna. Dodatkowo podłokietniki lepiej utrzymują pasażerów przy bocznych przeciążeniach.

  4. #4
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stachu_l Zobacz posta
    Przygotowanie do lądowania nie jest równoznaczne z przygotowaniem do ewakuacji. Dla szybkiej ewakuacji to powinno się nie zapinać pasów
    Ale coś takiego w lotnictwie jest stosowane! Gdy samolot jest tankowany na płycie z pasażerami w środku załoga upomina aby ROZPIĄĆ PASY.
    frik, sprajt2, myszygon and 1 others like this.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Dzięki Wszystkim za odpowiedzi.
    To żeby wyczerpać jeszcze temat podłokietników, poproszę o wskazówki - dlaczego "krańcowy" podłokietnik, a konkretnie ten przy przejściu nie podnosi się po prostu jednym prostym ruchem jak pozostałe? Wręcz wydawałoby się, że ten jest "najbardziej strategiczny", a zarazem najmniej intuicyjny... Chyba nie było lotu, żebym nie widział jak ktoś się z nim szarpie, rozkminiając jak go podnieść...
    Pzdr.,
    K.

  6. #6
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Dla bezpieczeństwa - aby go nie podnieść przypadkowo.
    Poza tym po co podnosić? Jeśli się nie ma "amerykańskiego snu" z tyłu to przejść łatwo.

  7. #7
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Ja bym powiedział też, że skrajny podłokietnik jest ciągle obijany wózkiem i to by denerowało pasażerów, gdyby się dodatkowo przy tym ruszał. W gratisie szybciej by się niszczyły zawiasy.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie


    Polecamy

    Skrajny podłokietnik chroni pasażerów przed rozjuszonym wózkiem. Piszę żartobliwie, ale serio taka jest jedna z jego funkcji.
    myszygon likes this.
    Eee tam, podpis ;)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •