Chciałbym rozwiać wątpliwości związane z interpretacją liczby obsłużonych pasażerów - wg danych medialnych, w 2018 LOT przewiózł około 8,8 - 8,9 mln pasażerów, jednak gdy spojrzy się na statystyki ULC (zakładka: Statystyki wg przewoźników), to widnieje tam liczba 10,5 mln. Zgodnie z uwagą, która jest tam zamieszczona...

Dane zawierają liczbę pasażerów obsłużonych (zarówno przylatujących, jak i odlatujących) w polskich portach lotniczych. Uwaga, w przypadku pasażerów podróżujących na trasach krajowych, każdy z nich odnotowany w statystykach jest dwukrotnie (obsłużony w porcie odlotu i przylotu).
...rozumiem, że od liczby 10,5 mln trzeba odjąć połowę liczby pasażerów odprawionych przez LOT na krajówkach, których ULC dubluje. Z pomocą przychodzi zdaje się kolejna zakładka Statystyki wg przewoźników - odloty), z której wynika, że LOT obsłużył 5,26 mln paxów odlatujących, co przy przemnożeniu przez 2 da wynik w okolicy 10,5 mln (no chyba, że robię jakiś błąd zbyt mocno uproszczając założenia).

Wróciłem jednak do pierwszej metody i policzmy ile paxów zdublował ULC, najłatwiej zobaczyć ile LOT odprawił pasażerów w WAW na krajówkach, skoro każda krajówka się tam zaczyna lub kończy (krajówki z pominięciem WAW to margines). Wg ULC w 2018 w Warszawie obsłużono 1,75 mln pasażerów w ruchu krajowym (zakładając, że wliczono w to także loty SZZ-WAW by FR, co przy 12 operacjach w tygodniu daje liczbę około 110 tys pasażerów w roku, innych krajówek chyba z WAW już nie było). Wychodzi, że LOT obsłużył z WAW 1,64 mln. Odejmując to od 10,5 mln, daje wynik 8,86 mln, więc zgadzałoby się z tym, co ogłosił przewoźnik. Ktoś jest w stanie potwierdzić, że tak to powinno działać?