Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 62
Like Tree105Likes

Wątek: Odejście na drugi krąg (go-around)

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie Odejście na drugi krąg (go-around)


    Polecamy

    Cześć,

    Np. 16 grudnia 2019 r., LO268, AMS-WAW, E195, SP-LNG. Nie wylądował przy pierwszym podejściu, zrobił "kółko" i 'usiadł' za drugim razem.

    Pytanie brzmi: czy w takiej sytuacji podejmowane są jakieś kroki?
    Czy piloci muszą się przed kimś "tłumaczyć" dlaczego nie wylądowali przy pierwszym podejściu?
    Wypełnia się jakieś ekstra papiery z tego tytułu czy przechodzi do porządku dziennego jak gdyby nigdy nic i nikt nikogo o nic nie pyta?

    Czy taka sytuacja jest powszechna? Czy są znane jakieś statystyki? (np. 1% lotów kończy się udanym lądowaniem nie przy pierwszym podejściu)
    Może nie ogólne, ale np. prowadzone przez któreś lotnisko albo którąś linię lotniczą.

    Pzdr.,
    K.
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 19-12-2019 o 17:46 Powód: zmiana tytułu na bardziej adekwatny do tematu

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jest to standardowa procedura, zwykle wykonywany jest krótki raport do celów statystycznych. Statystycznie rzadziej niż raz na sto podejść.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Temat sugeruje gorszy scenariusz
    megaloman and Drzemi like this.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Zgadza się. "Standardowa procedura" brzmi... "marketingowo". Na wybuch silnika i wybite okno też jest jakaś [standardowa] procedura, ale samo zdarzenie standardowym nie jest. Czy ktoś mógłby podać przy tej okazji listę sensownych przesłanek do przerwania podchodzenia do lądowania? Silne porywy wiatru, inny samolot na pasie (np. https://www.youtube.com/watch?v=8cK0C1q-lMU), może chmara ptaków na ścieżce podejścia, słaba widoczność przy braku lub zbyt niskiej kategorii ILS... coś poza tym?

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Szukasz rewelacji?
    kobuch likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    Na ustalonej wysokości „stabilizacji” muszą być spełnione różne warunki. Go Around w przypadku: Za szybko lub/i za wysoko, niekompletna konfiguracja, nieprzygotowana kabina, niektóre awarie
    frik likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzysiek6191 Zobacz posta
    Zgadza się. "Standardowa procedura" brzmi... "marketingowo". Na wybuch silnika i wybite okno też jest jakaś [standardowa] procedura, ale samo zdarzenie standardowym nie jest. Czy ktoś mógłby podać przy tej okazji listę sensownych przesłanek do przerwania podchodzenia do lądowania? Silne porywy wiatru, inny samolot na pasie (np. https://www.youtube.com/watch?v=8cK0C1q-lMU), może chmara ptaków na ścieżce podejścia, słaba widoczność przy braku lub zbyt niskiej kategorii ILS... coś poza tym?
    Usilnie próbujesz znaleźć jakąś sensację. Tak jak aaben napisał GA czy przerwanie podejścia jest czymś normalnym, a przyczyn może być multum. Od runway incursion czy braku kontaktu na minimach, które sam przytoczyłeś, poprzez zmniejszenie separacji między samolotami na prostej czy windshear, nanajzwyklejszym braku stabilizacji czy to w złej czy dobrej pogodzie kończąc.
    Z kolei na wybuch silnika czy wybite okno jest procedura, ale już mieści się w tych pod nagłówkiem emergency/abnormal w QRH.

    No i chyba wypada przytoczyć klasyka:
    Ostatnio edytowane przez Irik ; 19-12-2019 o 15:09 Powód: .
    Trooper85, macieju, frik and 8 others like this.

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Nie szukam żadnej rewelacji. Po prostu nie wmawiajcie mi, że to standard. Może procedura jest standardowa w danej sytuacji, ale aaben sam sobie zaprzeczył, że to standard, skoro - jak sam napisał - zdarza się rzadziej niż raz na sto podejść. Standardem jest, że stewardessa przejdzie i sprawdzi czy oparcia są prosto i stoliki poskładane. GA nie jest standardem, skoro - jak sam aaben napisał - zdarza się rzadziej niż 1/100. Standardową procedurą może być podjęcie decyzji o GA w przypadku jeśli..., ale sama sytuacja standardowa nie jest. Najlepszym przykładem jesteście Wy, Forumowicze. W innym wątku była dyskusja komu się przydarzyło DIV albo właśnie GA to na tyle osób, z których każda ma dziesiątki/setki osób były pojedyncze przypadki u pojedynczych osób. Także o ile wyjście z danej sytuacji jest standardową procedurą to sytuacja sama w sobie standardem nie jest.

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Mylisz pojęcie procedury standardowej i rutynowej.
    Irik, frik, RzEmYk and 8 others like this.

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Podejście na NDB czy circle to land zdarza się jeszcze rzadziej niż GA. Według Twojego rozumowania też powinniśmy traktować te dwie rzeczy jako niestandardowe. Jednemu trafią się dwa GA w jednym locie, a drugiemu nie trafi się żaden przez X lat (na żywym samolocie).

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Mylisz pojęcie procedury standardowej i rutynowej.
    do tej pory w całym wątku zarówno z Twojej strony jak i kogokolwiek innego NIE padło sformułowanie procedury rutynowej, więc jak mogłem cokolwiek pomylić, skoro tylko pytałem, a Ty i reszta Forumowiczów odpisywaliście i nikt nigdy niczego o procedurze rutynowej nie napisał

    GA samo w sobie standardem nie jest, napisałeś to Ty i tak jest sensownie, również na bazie moich doświadczeń, więc nie bardzo rozumiem o co zwarcia co niektórzy tu dostali

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Pamiętam, parę lat temu gazety robiły aferę po tym, jak 767 LOTu zrobił go-around

    Odejście na drugi krąg to rutynowa sytuacja - na małych i średnich lotniskach zdarza się rzadko, na zatłoczonych dość często - np. na Heathrow parę razy dziennie. Nikt nie robi z tego sensacji.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  13. #13

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Wykonał standardową procedurę odlotu po nieudanym podejściu bo były ptaki na pasie.

  14. #14
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzysiek6191 Zobacz posta
    Po prostu nie wmawiajcie mi, że to standard
    Nikt Ci nic nie wmawia. Zadałeś pytanie, dostałeś odpowiedź. To, że Ci ona nie pasuje i dorabiasz sobie do tego jakąś ideologię, to już inny problem.
    frik, suszykuba, Barrel and 3 others like this.
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Pamiętam, parę lat temu gazety robiły aferę po tym, jak 767 LOTu zrobił go-around
    w locie technicznym. LPE w sierpniu 2008.
    megaloman likes this.

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Czy parkowanie "z poprawką" jest niestandardowym czy nierutynowym manewrem? Jeśli wiadomo, że nie można na razie lądować, czeka się w strefie oczekiwania. Jeśli coś wychodzi w trakcie lądowania albo pilot zauważy, że coś robi źle i nie da rady dobrze przyziemić, robi się go around. Stosuje się je stosunkowo rzadko, ale nie można traktować jak manewr niestandardowy. Niestandardowa może być jego przyczyna
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Tak dla rozluźnienia PT Rozmówców:

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Czy parkowanie "z poprawką" jest niestandardowym czy nierutynowym manewrem?
    Są tacy dla których właśnie takie jest rutynowe.
    Omega98 and woszczol like this.

  18. #18

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Czy parkowanie "z poprawką" jest niestandardowym czy nierutynowym manewrem?
    O takim samym przykładzie pomyślałem

    Tutaj przykład z dziś
    https://www.flightradar24.com/data/f...o3906#233db7dc

  19. #19

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Gliwice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzysiek6191 Zobacz posta
    GA nie jest standardem, skoro - jak sam aaben napisał - zdarza się rzadziej niż 1/100.
    ...
    Najlepszym przykładem jesteście Wy, Forumowicze. W innym wątku była dyskusja komu się przydarzyło DIV albo właśnie GA to na tyle osób, z których każda ma dziesiątki/setki osób były pojedyncze przypadki u pojedynczych osób.
    Jestem w drugiej setce swoich lotów i mam ... 2 GA w swojej historii, więc coś z tego 1/100 jest na rzeczy
    Żeby dać Koledze szerszą informację dodam:
    1. WAW - mgła (LOT)
    2. KTW - cytat z korespondencji ATC - too high, too fast (LH)

    Pozdrawiam
    Paweł

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pawelktw Zobacz posta
    Jestem w drugiej setce swoich lotów i mam ... 2 GA w swojej historii, więc coś z tego 1/100 jest na rzeczy
    Żeby dać Koledze szerszą informację dodam:
    1. WAW - mgła (LOT)
    2. KTW - cytat z korespondencji ATC - too high, too fast (LH)

    Pozdrawiam
    Paweł
    Gratuluję, leciałem 648 razy i ani razu nie miałem go-around...
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •