Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 56

Wątek: DRZWI

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie DRZWI


    Polecamy

    czy jest jakaś blokada drzwi podczas lotu, chodzi mi o to w którym momencie drzwi zostają zablokowane tak aby jakiś dziwny pasażer nie próbował może ich otworzyć, kto blokuje te drzwi obsługa pokładowa czy może pilot??
    oraz jak to jest w przypadku awaryjnego lądowania czy odblokowanie jest automatyczne czy robi to ktoś????
    czy blokuje sie je na kod czy na klucz czy na impuls magnetyczny etc

    jak ktoś wie to proszę o info

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Drzwi są zamykane po wejściu wszystkich pasażerów na pokład przez jedną ze stewek witających pasażerów

  3. #3
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Przednie drzwi są zamykane i zabezpieczane przez purserkę (CC1), tylne przez CC2. Drzwi są blokowane mechanicznie, otwiera się je również ręcznie.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    no tak, ale jak blokowane mechanicznie???
    w czasie lotu stewka wariatka chyba nie mogła by ich odblokować?
    co to persurka, i CC1 ???


    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    Przednie drzwi są zamykane i zabezpieczane przez purserkę (CC1), tylne przez CC2. Drzwi są blokowane mechanicznie, otwiera się je również ręcznie.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Purser = szef/owa pokładu czyli CC1.
    Biorąc pod uwagę że drzwi się otwiera za zewnątrz nawet Pudzian by ich nie otworzył podczas lotu nie mówiąc o normalnej stewardessie. Drzwi oczywiście zamykane są mechanicznie.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: DRZWI

    Cytat Zamieszczone przez aszychol
    czy jest jakaś blokada drzwi podczas lotu
    Najlepsza blokada to hermetyzacja samolotu. Nie wiem co bys probowal to ich nie otworzysz ze wzgledu na roznice cisnien.

  7. #7
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    Purser = szef/owa pokładu czyli CC1.
    Biorąc pod uwagę że drzwi się otwiera za zewnątrz nawet Pudzian by ich nie otworzył podczas lotu nie mówiąc o normalnej stewardessie. Drzwi oczywiście zamykane są mechanicznie.
    A gdzie jest wieksze cisnienie?*

    *pytanie retoryczne

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Drzwi np w airbusie otwieraja sie na zewnatrz wiec raczej roznica cisnien dziala na niekorzysc.

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Drzwi np w airbusie otwieraja sie na zewnatrz wiec raczej roznica cisnien dziala na niekorzysc.
    Nie do konca. Drzwi w Airbusach otwieraja sie co prawda na zewnatrz (w 777 jest podobnie) ale i tak sa to ciagle self-sealing doors i cisnienie wewnatrz pomaga w ich uszczelnienu. Jak ktos tlumaczyl nawet i ten rodzaj drzwi faktycznie przy otwieraniu przesuwa sie na poczatku do srodka pare milimetrow. Caly mechanizm jak to sie wszystko dzieje jest troche bardziej skomplikowany niz proba wytlumaczenia tego w paru zdaniach.

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Mnie najbardziej zastanawia sens zaprojektowania drzwi takich jak w B767 czy MD11.

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    w embraer'ach drzwi tez sie otwiera od zewnatrz,ale podczas lotu nie da rady ich otworzyc nawet jakbys bardzo chcial, cisnienie jest tak ogromne ze zadna sila ich nie ruszy

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    upraszcyając maksymalnie - stewa do takiego "nawiedzonego" co się szarpie z drzwiami na przelotowej jak samolot ma hermetyzacje morze śmiało powiedzieć "co wyżyłeś się na drzwiach, to siadaj palancie.." a później to już normalnie awaryjne lądowanie po uzgodnieniu z kapitanem dyskoteka delikwenta zabiera i obciążaj go kosztami, idzie do pudla itd....

    chyba masz mały lek co się stanie gdyby... - samolotów idioci nie konstruują i drzwi przy prawidłowej obsłudze (zamknięciu) nie otwierają nie bez przyczyny

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    nie lęk a ciekawośc to jest Forum Prostych Pytań


    Cytat Zamieszczone przez blom
    upraszcyając maksymalnie - stewa do takiego "nawiedzonego" co się szarpie z drzwiami na przelotowej jak samolot ma hermetyzacje morze śmiało powiedzieć "co wyżyłeś się na drzwiach, to siadaj palancie.." a później to już normalnie awaryjne lądowanie po uzgodnieniu z kapitanem dyskoteka delikwenta zabiera i obciążaj go kosztami, idzie do pudla itd....

    chyba masz mały lek co się stanie gdyby... - samolotów idioci nie konstruują i drzwi przy prawidłowej obsłudze (zamknięciu) nie otwierają nie bez przyczyny

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    ok a co podczas kołowania nie chodzi mi ze nie da sie otworzyć bo cisnienie.... tylko o to
    jakie jest zabezpieczenie np.gdy samolot kołuje, a stewki nie ma w poblizu, a pasażer jest gotowy "wyjśc"
    co wtedy, otworzyc mozna??? czy nie?? bo jest to i to.....



    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    Purser = szef/owa pokładu czyli CC1.
    Biorąc pod uwagę że drzwi się otwiera za zewnątrz nawet Pudzian by ich nie otworzył podczas lotu nie mówiąc o normalnej stewardessie. Drzwi oczywiście zamykane są mechanicznie.

  15. #15

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    jezeli otworzy drzwi podczas kolowania to jest wtedy biedny, i to doslownie, po pierwsze trzeba wiedziec jak drzwi otworzyc a wydaje mi sie ze malo kto spoza branzy wie jak to zrobic, drzwi ogolnie sa ciezkie same w sobie i bez metody ich nie otworzysz, a co najwazniejsze to wywali sie trap awaryjny ktorego nspelnienie bedzie sporo kosztowalo, zakladajac ze cie nie zabije napelniajac sie do srodka samolotu. A poza tym jakis debil musialby wpasc na pomyhsl otwarcia drzwi!!!

  16. #16
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cyska24
    jezeli otworzy drzwi podczas kolowania to jest wtedy biedny, i to doslownie, po pierwsze trzeba wiedziec jak drzwi otworzyc a wydaje mi sie ze malo kto spoza branzy wie jak to zrobic, drzwi ogolnie sa ciezkie same w sobie i bez metody ich nie otworzysz, a co najwazniejsze to wywali sie trap awaryjny ktorego nspelnienie bedzie sporo kosztowalo, zakladajac ze cie nie zabije napelniajac sie do srodka samolotu. A poza tym jakis debil musialby wpasc na pomyhsl otwarcia drzwi!!!
    Awaryjne spokojnie da się otworzyć i wyrzucić bo tego zostały zaprojektowane i nie trzeba do tego żadnej metody bo inaczej w przypadku prawdziwej ewakuacji wszyscy by zostali w środku, zresztą jest narysowane jak to się robi...
    KZ

  17. #17
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    cyska24 miała na myśli bardziej drzwi główne... awaryjne i owszem da się otworzyć bez większego problemu.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  18. #18
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    cyska24 miała na myśli bardziej drzwi główne... awaryjne i owszem da się otworzyć bez większego problemu.
    I w ich przypadku już tylko ciśnienie je zabezpiecza przed kimś kto zostawił żelazko na gazie, jak samolot jest na przelotowej?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #19

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Bruksela

    Domyślnie Re: DRZWI

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Najlepsza blokada to hermetyzacja samolotu. Nie wiem co bys probowal to ich nie otworzysz ze wzgledu na roznice cisnien.
    Etam, kiedys bylo lepiej. W DC-6B (z pamieci mowie..) zdarzaly sie problemy z depresuryzacja przy ladowaniu i na skutek roznicy cisnien osoba otwierajaca drzwi byla wysysana na zewnatrz :)

    Pozostaje tylko miec nadzieje, ze te samoloty uzywaly jeszcze trawiastych pasow, przynajmniej w bardziej egzotycznych destynacjach..

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    eagon ale tu chodzi o wyjscia przez drzwi a nie przez okna awaryjne...a to zupelnioe co innego

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •