Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
Like Tree5Likes
  • 2 Post By Ristori
  • 2 Post By ItsMeOnly
  • 1 Post By M

Wątek: Thrust reversers w 747-200.

  1. #1
    Awatar echoman

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie Thrust reversers w 747-200.


    Polecamy

    Witam, mam pytanie odnośnie B747-200 z Silnikami CF6 (i nie tylko?).
    Chodzi mianowicie oto, że piloci używają tylko 3 z 4 dostępnych odwracaczy ciągu
    Czy to normalna procedura ?
    Poniżej dołączam wideo.







    Oglądając filmiki z innymi B742, zauważyłem, że działają tam wszystkie 4 odwracacze, stąd moje pytanie.
    k5 1200mm 2x ;)
    ob. Najlepsza Chełmska szkoła awiacji.
    Asthetic spotter


  2. #2

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Jeden z odwracaczy ciągu jest niesprawny. Główny wykaz wyposażenia minimalnego MMEL dopuszcza do eksploatacji B747 z nie działającym jednym lub dwoma odwracaczami przy spełnieniu określonych warunków.
    M and echoman like this.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Druga sprawa: to są RR RB.211, nie GE. Na dwóch filmach jest ten sam samolot (4L-GEN).
    M and echoman like this.

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  4. #4
    M
    M jest nieaktywny
    Awatar M

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez echoman Zobacz posta
    Witam, mam pytanie odnośnie B747-200 z Silnikami CF6 (i nie tylko?).
    Akurat we wszystkich filmach które wstawiłeś, 4L-GEN i 4L-GEO mają RR RB211 w wersji 524D4 .
    Cytat Zamieszczone przez echoman Zobacz posta
    Chodzi mianowicie oto, że piloci używają tylko 3 z 4 dostępnych odwracaczy ciągu
    Czy to normalna procedura ?
    ...
    Oglądając filmiki z innymi B742, zauważyłem, że działają tam wszystkie 4 odwracacze, stąd moje pytanie.
    Odpowiadając na pytanie, "rewersy" uzbraja się manualnie na każdy silnik osobno, a to że "uzbrojono" 3 było pewnie decyzją załogi, może usterka... (co tak jak pisze Ristori jest dopuszczalne, jeden może nie działać, lub 2 tylko jeśli pozostałe działają symetrycznie) - zobacz szczególnie na pierwszym i drugim filmiku, że trzymają nos długo w górze - aerobraking - to akurat jest dość częstą praktyką, zwłaszcza przy heavy, to wyhamowuje maszynę na tyle, że wszystkie 4 nawet nie są wtedy potrzebne. Zasłyszane: że czasem robi się tak gdy jest podejrzenie, że "nose wheel" nie "wskoczyło" i może się "złożyć".
    Przy okazji, trochę w temacie jako ciekawostka - popatrz na A388, one mają "rewersy" tylko na #2 i #3 (o tyle że tu używanie 2 to standard, bo więcej po prostu nie ma ).
    P.S. "Oni" wiedzą co robią .
    EDIT: ktoś napisał że to RR, w trakcie gdy pisałem ten post.
    Ostatnio edytowane przez M ; 23-05-2020 o 17:27
    echoman likes this.
    Pozdrawiam

  5. #5
    Awatar echoman

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Druga sprawa: to są RR RB.211, nie GE. Na dwóch filmach jest ten sam samolot (4L-GEN).
    Tak, mój błąd za późno się zorientowałem aby edytować.
    Cytat Zamieszczone przez M Zobacz posta
    Akurat we wszystkich filmach które wstawiłeś, 4L-GEN i 4L-GEO mają RR RB211 w wersji 524D4 .

    Odpowiadając na pytanie, "rewersy" uzbraja się manualnie na każdy silnik osobno, a to że "uzbrojono" 3 było pewnie decyzją załogi, może usterka... (co tak jak pisze Ristori jest dopuszczalne, jeden może nie działać, lub 2 tylko jeśli pozostałe działają symetrycznie) - zobacz szczególnie na pierwszym i drugim filmiku, że trzymają nos długo w górze - aerobraking - to akurat jest dość częstą praktyką, zwłaszcza przy heavy, to wyhamowuje maszynę na tyle, że wszystkie 4 nawet nie są wtedy potrzebne. Zasłyszane: że czasem robi się tak gdy jest podejrzenie, że "nose wheel" nie "wskoczyło" i może się "złożyć".
    Przy okazji, trochę w temacie jako ciekawostka - popatrz na A388, one mają "rewersy" tylko na #2 i #3 (o tyle że tu używanie 2 to standard, bo więcej po prostu nie ma ).
    P.S. "Oni" wiedzą co robią .
    EDIT: ktoś napisał że to RR, w trakcie gdy pisałem ten post.
    No aż taki laik nie jestem z tym A380
    Ale dziękuję za odp, czyli latanie po jak najniższych kosztach i MMEL wszystkiego co można
    k5 1200mm 2x ;)
    ob. Najlepsza Chełmska szkoła awiacji.
    Asthetic spotter


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •