Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree11Likes
  • 6 Post By Piotrek_S
  • 1 Post By Czterosilnik
  • 2 Post By Quantas
  • 1 Post By Piotrek_S
  • 1 Post By CRC

Wątek: Czy jest różnica w wyglądzie zewnętrznym pomiędzy Ił-62 a Ił-62M ?

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2020

    Domyślnie Czy jest różnica w wyglądzie zewnętrznym pomiędzy Ił-62 a Ił-62M ?


    Polecamy

    Wiem że są różnice wewnętrzne typu inne silniki itd. Ale czy bryła tych 2 typów samolotów czymś się różni? Generalnie chodzi mi o to czy jeżeli na modelu samolotu zamienię godło i litery kodowe to zrobię z ił-62 samolot ił-62M ?

  2. #2
    Awatar Piotrek_S

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    Ogólnie bryła/kształt kadłuba, skrzydeł, i stateczników pionowego i poziomego są takie same (w końcu ten sam podstawowy typ samolotu).

    Ale to co robi widoczną różnicę w wyglądzie obu wersji, to właśnie różny kształt osłon silników, oraz zupełnie różne odwracacze ciągu (rewersy) na zewnętrznych silnikach, i to się od razu rzuca w oczy.

    IŁ-62 - silniki Kuźniecow NK-8-4
    Osłony silników nieco bardziej "obłe", a rewersy schowane wewnątrz pod tylną częścią osłon silników. Widać tylko żaluzje ruchomych kierownic strug gazów odwracacza, które to żaluzje znajdują się jeszcze przed dyszą wylotową silnika.

    IŁ-62M - silniki Sołowiew D-30KU
    Osłony silników mniej "obłe", i rewersy zupełnie innego rodzaju, za osłonami silników widać duże ruchome klapy/muszle (nie malowane, zawsze w kolorze naturalnego metalu - "szaro srebrzyste"), które są umieszczone już za dyszami wylotowymi, i otwierając się zmieniają kierunek wylatujących gazów. Dodatkowo w IŁ-62M na granicy osłony silnika i tych klap odwracacza, widać mniejsze podłużne osłonki (wystające poza ogólny obrys) - są to osłonki siłowników które otwierają/zamykają klapy odwracacza ciągu.

    Poniżej fotki na których można dojrzeć te różnice, wyżej IŁ-62, niżej IŁ-62M




  3. #3

    Dołączył
    Jul 2020

    Domyślnie

    Piotrek_S
    jesteś Wielki. Bardzo Ci dziękuje za konkretną i wyczerpującą odpowiedź. Chce wydrukować kalkomanie na wszystkie Iły. Taki komplecik w skali 1/144. Nie wiem czy sklejasz modele ale jeżeli tak to w ramach odwdzięczenia się prześlę Ci taka kalkomanie gratis. A pomysł wziął się z tąd że na 62M kalkomanii jest kilka, a na 62 nie ma żadnej. Dlatego zastanawiałem się czy ta sama kalka będzie pasowała na oba modele. Z tego co piszesz to kalkomania będzie ta sama, a zmienić trzeba tylko same osłony silnika, co jest do zrobienia przez modelarza. A może i pomyślimy nad zrobieniem jakiejś konwersji samych silników.

  4. #4
    Awatar Piotrek_S

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    Cieszę się że mogłem troszeczkę pomóc czasem sklejam modele plastikowe "na półkę", i modele latające rc.

    Może dla tego nie ma (albo nie jest tak popularna) kalkomania do IŁ-62, bo nie ma chyba modelu w tej wcześniejszej wersji.

    Model firmy "Zvezda" 1:144 to IŁ-62M, podobnie model "ICM" 1:144 to też IŁ-62M.

    Wystarczyło by pewnie żeby ktoś produkował same silniki od wcześniejszej wersji, choćby żywiczne, i można by zrobić konwersję na IŁ-62.

    Albo samemu sobie zrobić takie silniki.

    Pozdrawiam

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez iskra3333 Zobacz posta
    Piotrek_S
    jesteś Wielki. Bardzo Ci dziękuje za konkretną i wyczerpującą odpowiedź. Chce wydrukować kalkomanie na wszystkie Iły. Taki komplecik w skali 1/144. Nie wiem czy sklejasz modele ale jeżeli tak to w ramach odwdzięczenia się prześlę Ci taka kalkomanie gratis. A pomysł wziął się z tąd że na 62M kalkomanii jest kilka, a na 62 nie ma żadnej. Dlatego zastanawiałem się czy ta sama kalka będzie pasowała na oba modele. Z tego co piszesz to kalkomania będzie ta sama, a zmienić trzeba tylko same osłony silnika, co jest do zrobienia przez modelarza. A może i pomyślimy nad zrobieniem jakiejś konwersji samych silników.
    A propos: Czy Iły-62M, gdy były odbierane przez LOT, miały jeszcze to stare malowanie (i potem były przemalowywane), czy od razu nowe? I w drugą stronę: czy Iły-62 były stopniowo przemalowywane na nowe malowanie, czy zaniechano tego, w perspektywie wymiany na wersję M?

    Żeby nie zaczynać nowego wątku: Jak to było z podpórką ogonową? Czy ona chowała się całkowicie, czy same kółka zawsze wystawały (jako ochrona przed przytarciem)? Skoro ogon był tak ciężki, że wymagał podpórki na postoju (przy kołowaniu też? nie zwróciłem na to uwagi gdy był czas, lub nie pamiętam... a obecnej wizyty białoruskiego Iła w Jasionce, ani tej marcowej (ta sama maszyna!) w Balicach, nie miałem sposobności zobaczyć bezpośrednio; tym bardziej dzięki za zdjęcia na Forum!), to czy przy rozbiegu nie groziło właśnie że się (zbyt łatwo) "przytuli" do pasa startowego? Czy jednak prędkość pozioma już tu trochę zabezpieczała?

    PS. Z korektorskiego obowiązku:
    Sołowiew
    U nas pisało się raczej Sołowiow ("je" w sylabie akcentowanej, a więc "jo", chociaż Rosjanie często te kropki pomijają w pisowni; z kolei zapewne wymawiało się u nas raczej "Sołowiow" a nie "Saławiow").

    PS2. Dlaczego VC10, podobny w układzie, nie miał (nie ma - chyba że już wszystkie wycofano) takiej podpórki ogonowej?
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 13-10-2020 o 16:48
    Piotrek_S likes this.

  6. #6
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Prawdopodobnie po zatankowaniu paliwa samolot byl juz bardziej wyrownowazony.

  7. #7
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Żeby nie zaczynać nowego wątku: Jak to było z podpórką ogonową? Czy ona chowała się całkowicie, czy same kółka zawsze wystawały (jako ochrona przed przytarciem)? Skoro ogon był tak ciężki, że wymagał podpórki na postoju (przy kołowaniu też? nie zwróciłem na to uwagi gdy był czas, lub nie pamiętam... a obecnej wizyty białoruskiego Iła w Jasionce, ani tej marcowej (ta sama maszyna!) w Balicach, nie miałem sposobności zobaczyć bezpośrednio; tym bardziej dzięki za zdjęcia na Forum!), to czy przy rozbiegu nie groziło właśnie że się (zbyt łatwo) "przytuli" do pasa startowego? Czy jednak prędkość pozioma już tu trochę zabezpieczała?
    Od 2:20 masz chowanie podpórki, a potem jak widać kółka są czasy czas na zewnątrz.

    https://www.youtube.com/embed/oW5aC5PSydc
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 15-10-2020 o 02:00
    Piotrek_S and myszygon like this.



  8. #8
    Awatar Piotrek_S

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    A propos: Czy Iły-62M, gdy były odbierane przez LOT, miały jeszcze to stare malowanie (i potem były przemalowywane), czy od razu nowe?
    Z tego co kojarzę, to IŁ-62M chyba od początku latały w nowym schemacie malowania. Przejrzałem jeszcze teraz tak na szybko trochę fotek IŁ-62M LOT w google, i nigdzie nie ma "M" w starym malowaniu.

    Za to IŁ-62 były później przemalowywane na nowy schemat, w google moża znaleźć trochę zdjęć tych samych egzemplarzy, najpierw w starym a potem w nowym malowaniu.

    Co do kółek podpórkowych na ogonie, to tak jak napisał Quantas, po wciągnięciu troszeczkę wystawały poza obrys kadłuba. Sam jestem ciekawy, czy wystawały właśnie jako zabezpieczenie przed przytarciem, było by to sensowne wytłumaczenie.
    myszygon likes this.

  9. #9
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Goście
    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    [IMG][/IMG]
    Piotrek_S likes this.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •