Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree6Likes
  • 4 Post By kitenation
  • 1 Post By mammecyje
  • 1 Post By maniek357

Wątek: Smugi kondensacyjne (obecnie)

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2020

    Domyślnie Smugi kondensacyjne (obecnie)


    Polecamy

    Witajcie, jestem tu nowa więc proszę o wyrozumiałość.
    Mam proste pytanie odnośnie smug kondensacyjnych:
    Przed pandemią było ich mnóstwo , za każdym samolotem ciągnął się biały ogon. W obecnym czasie nie widać tego zjawiska.. czy to kwestia paliwa czy atmosfery? A może chodzi o coś jeszcze innego?

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sarah Zobacz posta
    Witajcie, jestem tu nowa więc proszę o wyrozumiałość.
    Mam proste pytanie odnośnie smug kondensacyjnych:
    Przed pandemią było ich mnóstwo , za każdym samolotem ciągnął się biały ogon. W obecnym czasie nie widać tego zjawiska.. czy to kwestia paliwa czy atmosfery? A może chodzi o coś jeszcze innego?
    Tak, czegoś innego. Mianowicie ruch samolotowy przez pierwsze parę miesięcy covidu był w europie o prawie 90% mniejszy porównując z tym samym okresem 2019 roku. Z i do Polski praktycznie nic nie latało. Nawet dziś jest to tylko 50%. Mniej ruchu => mniej smug.
    Dryndy, którymi leciałem
    A300; A310; A319; A320, A320NEO; A321; A330; A340; A380; ATR-42; BAe 146; B727-100(?),-200; B737-200.-300.-400,-800, -MAX8; B747-300,-400,-8; B747-300 & -400 Combi; B757-200, B767-200LR,-300ER; B777-200; B787-800,-900; Cessna 150; Cessna 152; DC-9-50; DC-10-30; ERJ-145; ERJ-170;
    ERJ-175; ERJ-190; Il-18; Il-62M; LT-1011-500 Tristar; MD-80,82,88; Piper PA-28 Cherokee; Robinson R22; Tu-134a; Tu-154; balon; patyki; motolotnie. We własnym zakresie ppg i paralotnie.

  3. #3
    Awatar echoman

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    Proponuję MOD-a aby dołączył to do Wątku o tym temacie który już istnieje ---> Smugi kondensacyjne
    k5 1200mm 2x ;)
    ob. Najlepsza Chełmska szkoła awiacji.
    Asthetic spotter


  4. #4
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sarah Zobacz posta
    za każdym samolotem ciągnął się biały ogon.
    Tak naprawdę spaliny (gazy wylotowe) są czarne. Podobnie jak w samochodzie. Biały kolor to oziębione gazy, na wysokości np 30000 stóp( 9144m) temperatura minus 55 stopni
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Ludzi truje COVID wiec rządy uznały ze nie ma co wydawać pieniędzy na chemitrailsy a tak poważnie, białe smugi to nie oziębiony spaliny tylko skondensowana para wodna (chmura), której w procesie spalania powstaje cała masa i która kondensuje się na cząsteczkach stałych zawartych w spalinach. Mniej ich jest gdyż mniej samolotów lata. Może tez mieć wpływ na to pogoda aktualnie panująca w Europie. Przy silnych wiatrach w górnych partiach atmosfery smugi są bardzo szybko rozwiewanie.
    frik, Sarah, mcxmcx and 1 others like this.

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    100 milowy las

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    białe smugi to nie oziębiony spaliny tylko skondensowana para wodna (chmura), której w procesie spalania powstaje cała masa i która kondensuje się na cząsteczkach stałych zawartych w spalinach. Mniej ich jest gdyż mniej samolotów lata. Może tez mieć wpływ na to pogoda aktualnie panująca w Europie. Przy silnych wiatrach w górnych partiach atmosfery smugi są bardzo szybko rozwiewanie.
    Nie bez znaczenia ma poziom wilgotności powietrza. Kiedy jest wyż powietrze jest "suche" i smug po prostu nie widać. Przy niżu jest dokładnie na odwrót. Powietrze miesza się jak w garnku i czasem smugi widać dłużej albo krócej.
    Sarah likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Z moich obserwacji wszystko zależy od pogody. Raz smugi potrafią zostawać na niebie kilka godzin, innym razem nie ma ich wcale i trzeba się mocno przyglądać, aby dostrzec lecący samolot. Nawet na różnych wysokościach mogą panować różne warunki. Mam na wsi punkt obserwacyjny, gdzie często przelatują Dreamlinery Lot-u lecące ze wschodu. I fajnie widać, jak w początkowej fazie zniżania nagle "urywa się" smuga kondensacyjna.
    Sarah likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    Radom, Poland

    Domyślnie

    Można spróbować pobawić się tym.
    Warunek - działające środowisko Java w przeglądarce.
    EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90

    Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
    Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz
    Obłożenie w RDO: https://goo.gl/Mxp1sQ



  9. #9
    Awatar vader

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Po angielsku kolega opisał z grubsza, kiedy można się spodziewać smug kondensacyjnych, a kiedy nie https://www.rnavspotters.pl/viewtopic.php?f=14&t=1249
    N 10" 'Simon II' + SCT 5", EOS 70D, Intek AR-109, PlanePlotter: mo i vo

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    LIN

    Domyślnie


    Polecamy

    Wczorajszy (z 3 września) start rakiety Falcon 9, na Florydzie https://youtu.be/_j4xR7LMCGY , smuga pojawia się gdy rakieta przekracza 13 km i zanika po przekroczeniu 19 km wysokości nad Ziemią.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •