Witajcie, jestem tu nowa więc proszę o wyrozumiałość.
Mam proste pytanie odnośnie smug kondensacyjnych:
Przed pandemią było ich mnóstwo , za każdym samolotem ciągnął się biały ogon. W obecnym czasie nie widać tego zjawiska.. czy to kwestia paliwa czy atmosfery? A może chodzi o coś jeszcze innego?
Dryndy, którymi leciałem
A300; A310; A319; A320, A320NEO; A321; A330; A340; A380; ATR-42; BAe 146; B727-100(?),-200; B737-200.-300.-400,-800, -MAX8; B747-300,-400,-8; B747-300 & -400 Combi & -8; B757-200, B767-200LR,-300ER; B777-200; B787-8,-9; Cessna 150; Cessna 152; DC-9-50; DC-10-30; ERJ-145; ERJ-170; ERJ-175; ERJ-190; Il-18; Il-62M; LT-1011-500 Tristar; MD-80,82,88; Piper PA-28 Cherokee; Robinson R22; Tu-134a; Tu-154; balon; patyki; motolotnie. We własnym zakresie ppg i paralotnie.
Proponuję MOD-a aby dołączył to do Wątku o tym temacie który już istnieje ---> Smugi kondensacyjne
k5 1200mm 2x ;)
ob. Najlepsza Chełmska szkoła awiacji.
Asthetic spotter
Ludzi truje COVID wiec rządy uznały ze nie ma co wydawać pieniędzy na chemitrailsy a tak poważnie, białe smugi to nie oziębiony spaliny tylko skondensowana para wodna (chmura), której w procesie spalania powstaje cała masa i która kondensuje się na cząsteczkach stałych zawartych w spalinach. Mniej ich jest gdyż mniej samolotów lata. Może tez mieć wpływ na to pogoda aktualnie panująca w Europie. Przy silnych wiatrach w górnych partiach atmosfery smugi są bardzo szybko rozwiewanie.
Z moich obserwacji wszystko zależy od pogody. Raz smugi potrafią zostawać na niebie kilka godzin, innym razem nie ma ich wcale i trzeba się mocno przyglądać, aby dostrzec lecący samolot. Nawet na różnych wysokościach mogą panować różne warunki. Mam na wsi punkt obserwacyjny, gdzie często przelatują Dreamlinery Lot-u lecące ze wschodu. I fajnie widać, jak w początkowej fazie zniżania nagle "urywa się" smuga kondensacyjna.
Można spróbować pobawić się tym.
Warunek - działające środowisko Java w przeglądarce.
EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90
Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz
Po angielsku kolega opisał z grubsza, kiedy można się spodziewać smug kondensacyjnych, a kiedy nie https://www.rnavspotters.pl/viewtopic.php?f=14&t=1249
Wczorajszy (z 3 września) start rakiety Falcon 9, na Florydzie https://youtu.be/_j4xR7LMCGY , smuga pojawia się gdy rakieta przekracza 13 km i zanika po przekroczeniu 19 km wysokości nad Ziemią.
Tak się zastanawiam... Nie widzę od dawna żadnych smug kondensacyjnych. Parę lat temu , gdy było słonecznie, to tam gdzie mieszkam było widać co najmniej jedną, dwie smugi. A często całą szachownicę. A samoloty latają, ruch wrócił po pandemii na dobre.
Teraz niebo czyste...
Coś się zmieniło? Może czas na kolejną teorię spiskową
tego to nie wiem czy coś się zmieniło. Kondensacje są oczywiście i to fakt. Nie mniej jednak jest to trochę zastanawiające po filmikach z neta (i to nie fotomontaż) że są wielokrotnie filmowane samoloty z ziemi ze smugą kondensacyjną i nagle się smuga urywa na tej samej wysokości na zasadzie "switch off".
Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/
soja - Edge of Human Soul | EPPT1 | EPLL122 |_FLICKR_ |
Zakładki