AIP GEN 1.2-6 oraz ENR 5.1-1
Ale nie na przy operacjach na jakimś konkretnym lotnisku, tylko ogólnie, w przestrzeni takiej czy innej.
Pytam, bo kilka dni temu obudziło mnie przed pierwszą w nocy takie coś:
https://www.flightradar24.com/data/a...11316#270e741c
No leci sobie, widać potrzebuje. Ale czy musi w środeczku nocy przeparadowywać na 23 tysiącach stóp idealnie centralnie nad Warszawą (a wcześniej nad Trójmiastem)? A głośne to było niesamowicie, do tego wolno leci, więc i dłużej hałasuje... Nie można skierować nad mniej zaludnione tereny?
AIP GEN 1.2-6 oraz ENR 5.1-1
Te antonovy latają nisko i są faktycznie dość głośne. Ale musiałeś mieć otwarte okna albo na prawde plytki sen zeby sie do tego obudzić. Zdarza mi się je czasem słyszec ale bez przesady - naddzwiekowy concorde to to nie jest.
@aaben - jestes pewien ze podales dobre odnosniki?
Było go faktycznie słychać, ale to była piękna melodia i na pewno niegłośniejsze od śmieciarki o 6 rano
Tak
Mnie swego czasu 777 obudził lecący z korei do lipska na wysokosci 24000ft (bo wyżej był chamski jetstream po 150 węzłów). Te 10 tysiecy robi różnicę.
A to ciekawe bo GEN1.2 wspomina o operacjach do i z polskich lotnisk. Kolei ENR 5.1 dotyczy lotów z predkosciami okołodzwiękowymi i naddzwiekowymi. Taki antek to blizej ma do zatrzymania sie niz do predkosci naddzwiekowej.
Faktycznie, w AIP nie ma nic na temat AN-12BK o rejestracji UR-11316 lecącego z Orebro do Cairu w środeczku nocy nad prestiżowym warszawskim osiedlem. Czyżby niedopatrzenie?
Może będzie coś na stronach Cichego Nieba Nad Warszawą?
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Owszem, śpimy przy otwartym oknie, a o tej porze to jestem na etapie zasypiania i budzi mnie byle co. Śmieciarzy na ogół przesypiam, ale jeśli się obudzę, to już nie zasnę aż skończą.
Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że oni specjalnie tak lecieli, żeby światła wielkiego miasta obejrzeć...
Co maja powiedziec mieszkancy hiszpanskich czy portugalskich miast gdy w nocy smieciarki wyciagaja segregowane smieci z kontenerow umieszczonych pod chodnikami
Hałasowali nad Trójmiastem o 11 w nocy, nad Warszawą o 11:40, wpół do drugiej nad Konstancą, o drugiej nad Stambułem, a za dziesięć trzecia obudzili turystów w Antalii, co dopiero się po imprezach położyli spać! Skandal!
https://www.ais.pansa.pl/aip/
W skrócie o tym że nie mozesz wykonywać lotów poniżej FL300 latać z prędkościami naddzwiekowymi ani przekraczac predkosci dzwieku (miedzy Z2000 i Z0400 w calej przestrzeni powietrznej obowiazuje ten zakaz). Oraz ze przy operacjach do i z polskich lotnisk musisz miec sprzet spelniajacy wymogi dotyczace emisji halasu.
Mogę kolegę pocieszyć, że "une" też latają mi czasami nad Manchesterem, i też nisko.
Ale ważne jest, że syn mnie obudził coś koło drugiej w nocy i "wstawiaj M..., jakiś dziwny samolot słychać, chyba śmigłowy".
Sent from my M2007J17G using Tapatalk
Hahhaa dokładnie o tym samym pomyślałem jeszcze zanim przewinałem na Twojego posta. Od hiszpańskich śmieciarzy można zegarek ustawiać (codziennie 5 rano u mnie) i ten dźwięk opróżniania pojemnika na szkło (lądowały tam wszystkie butelki po piwie, winie itd. z okolicznych barów i restauracji). Idzie się przyzwyczaić.
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Zakładki